Nowa linia motocykli Yamaha Off Road Competition 2022
Na sezon 2022 Yamaha zaprezentuje całkowicie nowy, lżejszy i mocniejszy model YZ125, a także znacznie ulepszone modele YZ250 i YZ85. Blisko 50 lat po zdobyciu przez Yamahę pierwszego z wielu tytułów mistrza świata w motocrossie, japońska marka wciąż udowadnia, że jej motocykle są w stanie wygrywać wyścigi.
Niewielki ale dziki YZ125 został wyposażony w nowy dwusuwowy silnik o pojemności 125 cm3, który zapewnia wyższe osiągi. Na pokładzie pojawił się też nowy gaźnik Keihin powerjet oraz przeprojektowany układ YPVS, który gwarantuje większą moc w zakresie średnich i wysokich obrotów oraz wyższą użyteczność. Z kolei do lepszego przyspieszenia przyczynia się na nowo zaprojektowany, wysokowydajny wlot powietrza.
Yamaha zapewnia, że dzięki tym rozwiązaniom kompaktowy YZ125 jest najbardziej konkurencyjnym modelem motocrossowym o pojemności 125 cm3, jaki kiedykolwiek został zbudowany przez inżynierów marki.
Ale kreatorzy marki spod znaku trzech kamertonów popracowali również nad innymi aspektami jednośladu. Nadwozie jest obecnie ostrzejsze, bardziej kompaktowe, z poprawioną ergonomią zwiększającą mobilność kierowcy. Kolejny mocny punkt motocykla to wydajniejsze hamulce i udoskonalone zawieszenie KYB.
Nowy YZ125 będzie dostępny w dwóch wersjach: Icon Blue duo-tone z nową grafiką in-mould oraz YZ125 Monster Energy Yamaha Racing Edition.
W roku 2022 Yamaha kontynuuje również ewolucję YZ250, czyli udanego motocykla crossowego. YZ250 na przyszły sezon zyskał wąskie nadwozie, które wyostrza jego profil. Do tego dochodzi ulepszona specyfikacja podwozia obejmująca mocniejszy układ hamulcowy, zmodyfikowane zawieszenie, lekkie komponenty i wysokowydajny układ dolotowy. Model jest dostępny w dwóch wersjach: Icon Blue duo-tone z nową grafiką in-mould oraz YZ250 Monster Energy Yamaha Racing Edition.
Koniecznie trzeba wspomnieć jeszcze o YZ85. Wyposażony w te same technologie silnika i podwozia co YZ125 i YZ250, nowy model YZ85 na sezon 2022 to pewny wybór na start dla młodych zawodników. Główne ulepszenia obejmują smukłe nadwozie z jednolitymi osłonami chłodnicy po lewej i prawej stronie, które nawiązują do rodziny YZ, a także nowy zbiornik paliwa, siedzenie i panele boczne oraz lekką, aluminiową ramę tylną i wahacz. YZ85 jest dostępny w nowym kolorze Icon Blue duo-tone z grafiką w formie.
YZ450F i YZ250F, czyli zwycięzcy wyścigów MXGP i MX2, to modele, które będą dostępne w przyszłorocznej wersji z licznymi zmianami technicznymi zaprojektowanymi w celu optymalizacji ich potencjału do zwycięstw. Oba są lżejsze i posiadają ulepszone ustawienia zawieszenia, a także nową tylną zębatkę z łańcuchem w złotym kolorze oraz obręcze kół DID. Tylne koło YZ250F otrzymało szerszą obręcz 2.15 i oponę 110/90, a także lżejszą piastę i zmieniony wzór szprych.
2-suwowy YZ65 oraz 4-suwowe TT-R125, TT-R110 i TT-R50 będą miały nowe, niebieskie nadwozie Icon Blue i zmienione grafiki na rok 2022. Również niezwykle popularny 2-suw PW50 w sezonie 2022 wystąpi w najnowszej kolorystyce nadwozia Icon Blue i pakietem Little Champ Pack, który zawiera kółka treningowe, wyścigową osłonę siedzenia i zestawy naklejek, umożliwiające dostosowanie motocykla do potrzeb najmłodszych kierowców.
Ale Yamaha na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Oczekujemy kolejnych wieści na temat jej parku maszynowego w edycji 2022.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze