tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa Africa Twin - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowa Africa Twin - pierwsze wrażenia

Autor: Lovtza 2015.12.13, 09:53 Drukuj

Za mną dwa dni jazdy za sterami nowej Hondy Africa Twin. Przyznać się muszę, że oczekiwania wobec tej maszyny miałem spore. Motocykle jakimi jeździliśmy przygotowane były pierwszego dnia w konfiguracji szosowej, na standardowych oponach. Drugiego dnia zmierzyliśmy się z miejscowym buszem na oponach terenowych.

W obu przypadkach CRF1000L Africa Twin poradziła sobie znakomicie. Na szosie to bardzo wygodny motocykl, oferujący dużo miejsca nawet wysokiemu kierowcy. Pomimo mocy odstającej od dzisiejszego mainstreamu w tej klasie dynamika jest bardzo dobra, w zupełności wystarczająca do szybkiego poruszania się autostradami (v-max. na poziomie 210 km/h). Motocykl jest zwrotny i poręczny, kierowca dysponujący nowym DTC może uwolnioną uwagę poświecić chociażby na podziwiania wspaniałych widoków.

NAS Analytics TAG

Swój prawdziwy potencjał Africa Twin ujawnia jednak dopiero poza asfaltem. Zaopatrzona w terenowe ogumienie, Honda jest po prostu nie do zatrzymania. Na wyboistych lokalnych drogach, ale także na wąskich ścieżkach wytyczonych w afrykańskim buszu nowa CRF pozostaje niewiarygodnie stabilna i przewidywalna. To zasługa nisko umieszczonego środka ciężkości, wysokiej centralizacji masy, ale także świetnie spisujących się zawieszeń i dobrze dobranej geometrii pojazdu. Jest tutaj dużo miejsca, dzięki czemu nawet kierowcy o wzroście na poziomie 190cm znajdą sobie wygodną pozycję stojącą. Do tego przyjazny silnik pomaga panować nad maszyną i zawsze dostarcza tyle mocy ile potrzebuje kierowca. Wspomagani trzypoziomowym systemem kontroli trakcji jest w standardzie, podobnie jak ABS odłączany dla tylnego koła. W terenie mniej doświadczeni podróżnicy docenią napęd DTC, który zawsze utrzyma silni i trakcję pod kontrolą, zapobiegając przewróceniu zdławionego motocykla. Bardziej doświadczeni sięgną po standardową przekładnię, ciesząc się niższą masą maszyny i wieloma opcjami do typowo endurowej zabawy na motocyklu.

Tym co szalenie spodobało mi się w nowym globtroterze Hondy, to przyjazność użytkownikowi i mała ilość energii, którą ta maszyna wysysa ze swojego użytkownika w trakcie jazdy. Każda ze składowych tej maszyny, począwszy od silnika, przez ramę, zawieszenia, skończywszy na ergonomii stanowi jedną spójną całość, która w sposób maksymalnie efektywny dowiezie cię na koniec świata.

Reasumując pierwsze wrażenia - jeśli czekaliście na motocykl do długodystansowego podróżowania szlakami z dala od cywilizacji, to właśnie się on pojawił na rynku. Szczegóły już wkrótce na Ścigacz.pl!

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę