Nieoczekiwany zwyciêzca drugiego wy¶cigu
Nieco nieoczekiwanie w drugim wyścigu World Superbike na torze Losail w Katarze triumfował dziś Hiszpan Fonsi Nieto na Alstare Suzuki GSX-R.
Po starcie ucieczkę natychmiast rozpoczęli: Troy Corser i Noriyuki Haga, jednak robił co mógł aby utrzymać się za duetem fabrycznego zespołu Yamahy. Za plecami dosiadającego Suzuki Hiszpana o pozycje wyjątkowo ostro walczyli reprezentanci ekipy Sterilgarda Go Evelen Ducati, jednak po kilku kółkach Max Biaggi poradził sobie z Rubenem Xausem.
Mimo iż dwie czerwone R1'ki świetnie ruszyły spod świateł i z miejsca wyrobiły sobie niewielką przewagę, Nieto wkrótce był już tuż za nimi, a na przejeździe przez prostą startową na początku piątego kółka na moment wysunął się na prowadzenie dzięki piekielnej mocy nowego GSX-R. Corser natychmiast jednak zareagował i po chwili znów przewodził czołowej grupie, do której w międzyczasie dołączył Biaggi.
Na półmetku wyścigu prowadzącą grupę tworzyło aż siedmiu zawodników i właśnie wówczas rozpoczęły się problemy Yamahy. Corser i Haga w mgnieniu oka spadli na piątą i siódmą pozycję, zaś na czoło stawki wysunęli się trzej jeźdźcy Ducati: Biaggi, Xaus i Bayliss, którym na ogonie siedział Nieto.
Na pięć okrążeń przed metą na prowadzenie wysunął się Ruben Xaus, zaś Nieto znalazł się przed Baylissem. Kółku później Hiszpan wyprzedził też Biaggiego.
Na trzy kółka przed końcem Nieto udowodnił, iż Suzuki jest w tej chwili najmocniejszym motocyklem w World Superbike, bez większych problemów wyprzedzając Xausa na prostej startowej. Przed ostatnim okrążeniem Hiszpan zdołał wypracować sobie niewielką przewagę nad duetem Sterilgarda Go Evelen, zaś jadący na czwartej pozycji Bayliss był już daleko z tyłu i zamiast myśleć o podium, musiał bronić się przed atakami zespołowego kolegi, Michela Fabrizio.
Mimo, iż Xaus zbliżył się do swojego rodaka na wyciągnięcie ręki, ostatecznie nie udało mu się wyprzedzić Nieto, który tym sposobem wygrał swój pierwszy wyścig w World Superbike. Podium uzupełnił Biaggi, który znacznie wyprzedził duet Xerox Ducati. Narzucający tempo aż do połowy wyścigu, Troy Corser i Noriyuki Haga, linię mety minęli dopiero na 7 i 13 pozycji.
Po pierwszej rundzie i dwóch wyścigach w klasyfikacji generalnej prowadzi Troy Bayliss, który z przewagą dwóch punktów wyprzedza Maxa Biaggiego i czterech Fonsiego Nieto. Druga z piętnastu rund Mistrzostw Świata klasy Superbike odbędzie się już za tydzień na australijskiej wyspie Filipa. Na dokładną analizę weekendu w Katarze oraz najnowsze wieści z Phillip Island zapraszamy na strony portalu Ścigacz.pl.
Powiedzieli:
Fonsi Nieto: „To zwycięstwo to dla mnie spełnienie marzeń. Dzisiaj wygrałem dzięki prędkości, ponieważ Suzuki jest w tej chwili ewidentnie najmocniejszym motocyklem w stawce. Mamy pewne problemy z podwoziem, jednak będziemy nad nimi pracować i podczas kolejnych wyścigów powinno być lepiej."
Ruben Xaus: „Oczywiście drugie miejsce to nie zwycięstwo, ale jestem zadowolony. Choć Suzuki udowodniło dzisiaj że jest najmocniejszym motocyklem w stawce, ja bardzo się cieszę, że dosiadam nowego Ducati i jestem przekonany, że nikt nie ma prawa narzekać na nowe przepisy, ponieważ dzięki nim rywalizacja jest bardzo wyrównana. Nie spodziewałem się, że wygra dzisiaj Fonsi, ale pojechał świetnie. Cieszę się, że do naszego zespołu dołączyć Max Biaggi, ponieważ wszyscy są bardzo zmotywowani. Naszym celem jest w tym roku tytuł."
Max Biaggi: „Na samym początku narzuciliśmy chyba zbyt ostre tempo i dlatego w drugiej połowie wyścigu moje opony były już mocno zużyte. Zresztą, zawodnicy, którzy prowadzili na początku, dojechali do mety na końcu stawki, więc chyba faktycznie tempo było za bardzo wyśrubowane na początkowych okrążeniach. Niestety w pewnym momencie coś zaczęło dziać się z silnikiem i musiałem kręcić go do bardzo wysokich obrotów, aby utrzymać kontakt z rywalami."
Wyniki 2 wyścigu
1. Fonsi Nieto, Suzuki
2. Ruben Xaus, Ducati
3. Max Biaggi, Ducati
4. Troy Bayliss, Ducati
5. Michel Fabrizio, Ducati
6. Lorenzo Lanzi, Ducati
7. Troy Corser, Yamaha
8. Max Neukirchner, Suzuki
9. Jakub Smrz, Ducati
10. Kenan Sofuoglu, Honda
11. Carlos Checa, Honda
12. Makoto Tamada, Kawasaki
13. Noriyuki Haga, Yamaha
14. Gregorio Lavilla, Honda
15. Roberto Rolfo, Honda
16. Regis Laconi, Kawasaki
17. Ayrton Badovini, Kawasaki
18. Sebastian Gimbert, Yamaha
19. Ryuichi Kiyonari, Honda
20. Karl Muggeridge, Honda
21. Russel Holland, Honda
22. Shuhei Aoyama, Honda
Nie ukończyli:
V. Iannuzzo, Kawasaki
S. Nakatomi, Yamaha
L. Napoleone, Yamaha
D. Checa, Yamaha
L. Morelli, Honda
Y. Kagayama Suzuki
Klasyfikacja po pierwszej rundzie
1. Troy Bayliss 38
2. Max Biaggi 36
3. Fonsi Nieto 34
4. Ruben Xaus 33
5. Troy Corser 25
6. Max Neukirchner 19
7. Michel Fabrizio 18
8. Carlos Checa 15
9. Jakub Smrz 13
10. Lorenzo Lanzi 10
11. Kenan Sofuoglu 10
12. Yukio Kagayama 8
13. Roberto Rolfo 6
14. Noriyuki Haga 5
15. Gregorio Lavilla 5
16. Makoto Tamada 4
17. Regis Laconi 1
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze¦wietny wy¶cig, ciekawe jak siê rozwinie akcja sezonu.
Odpowiedz