NOCO NLP5. Trwały akumulator litowy idealny dla skuterów i małych pojemności
Skutery spalinowe weszły już na taki etap zaawansowania konstrukcji, że nie zaskakują nas osiągami, zwłaszcza popularne stodwudziestkipiątki. Teraz o nabywcę trzeba walczyć wykorzystując dodatkowe wyposażenie. Duży kolorowy wyświetlacz z funkcją udostępniania ekranu smartfona, czy rejestrator drogowy pełniący funkcję alarmu z monitoringiem. Jeszcze kilka lat temu brzmiało by to jak powieść science fiction, a teraz mamy takie wyposażenie chociażby w Bartonie Xtrail 125.
Potrzeba prądu
Każdy silnik spalinowy o zapłonie iskrowym, potrzebuje prądu do życia. Najpierw trzeba uruchomić zasilanie modułu zapłonowego. Jednocześnie z nim rusza pompa paliwa w zbiorniku. Sterownik silnika daje sygnał gotowości i wypuszcza zasilanie do wtryskiwacza paliwa. Po drodze trzeba jeszcze zasilić grzałkę w sondzie lambda, która znajduje się w układzie wydechowym. Silnik krokowy dawkujący powietrze do silnika podczas rozruchu, musi wykonać cykl otwarcia, a następnie ustawienie odpowiedniego otwarcia kanału dolotowego. Teraz tylko czekamy aż naciśniesz guzik rozrusznika i ten mały silnik elektryczny wykona kilka obrotów, żeby obrócić jednostkę spalinową i pozwolić jej pracować. Sporo prądu poszło w układ i to jeszcze przed startem, a po drodze odpaliły się przecież światła pozycyjne i dzienne, których nie sposób wyłączyć podczas rozruchu. Tak właśnie, akumulator w nowych skuterach nie ma łatwego życia. Żeby tego było mało, jest jeszcze gniazdo do ładowania telefonu lub innego sprzętu dodatkowego, które zaczyna działać zaraz po przekręceniu kluczyka.
@scigacz Akumulator Litowy do skutera #noco #nlp5 #noconlp5 #akumulator #akumulatormotocyklowy ♬ dźwięk oryginalny - Ścigacz.pl
Stawiamy na zmiany
Często montowane fabrycznie akumulatory ołowiowe nie radzą sobie na dłuższą metę z prawidłowym działaniem w nowoczesnym skuterze. Ich czas działania często nie przekracza nawet okresu dwóch lat gwarancji. Niestety wiek ma znaczenie dla akumulatora, a skuter najczęściej jest wyposażony w mały akumulator, który pracuje na granicy swojej wydajności.
W takiej sytuacji mogą pojawić się problemy z akumulatorem. Pomysł zastąpienia fabrycznego, lepszym, akcesoryjnym, jest jak najbardziej uzasadniony. Akumulatory NOCO wykonane w techonlogii LiFePO4 swoimi parametrami biją na głowę tradycyjne konstrukcje ołowiowo-kwasowe. Ale to nie wszystko. Produkty NOCO są nieco mniejsze i lżejsze od swoich tradycyjnych odpowiedników. W pojazdach o najmniejszych pojemnościach ma to przecież niebagatelne znaczenie. Niezależnie od tego, czy kierowca zamierza korzystać ze swojego jednośladu prawie przez cały rok (o ile tylko pogoda pozwala), czy też jesienią odstawia go do garażu, doceni trwałość akumulatorów NOCO, które są znacznie bardziej odporne na niskie temperatury i przestoje niż klasyczne, kwasowo-ołowiowe odpowiedniki.
Akumulatory NOCO NLP to konstrukcje bardzo zaawansowane, wykonane w techonlogii LiFePO4. Mają własne obwody autodiagnostyczne, pozwalające na precyzyjną kontrolę procesów zachodzących w ogniwach. Są znacznie lżejsze od klasycznych baterii, dysponują większym prądem rozruchu i wytrzymują ponad 2 tys. cykli ładowania z możliwością ponad 50 tys. cykli uruchomień. Dodatkową ich zaletą jest możliwość pracy praktycznie w dowolnym położeniu, a wyjątkowa konstrukcja kołków umożliwia przyłączenie klem motocykla w wielu pozycjach.
Wyposażone w integralny elektroniczny system zarządzania BMS (Battery Managment System) samodzielnie potrafią zabezpieczyć się przed takimi niekorzystnymi zjawiskami jak: przeładowanie, głębokie rozładowanie, zwarcie, przetężenie, a nawet zbyt niska, lub zbyt wysoka temperatura. Ponadto system automatycznie równoważy parametry poszczególnych ogniw baterii, tak aby utrzymać między nimi stałe napięcie, pozwalające na optymalną wydajność. Warto podkreślić, że NLP posiadają 5 lat gwarancji.
Akumulator NOCO NLP5, który możecie zobaczyć na filmie, dzięki swojemu kompaktowemu rozmiarowi idealnie pasuje do skuterów oraz małych motocykli o pojemności 125 cm3. Te akumulatory działają również stabilnie z systemem start-stop który powoli staje się codziennością. Pamiętajcie, żeby do ładowania akumulatorów litowych używać dedykowanych ładowarek kompatybilnych z tym rozwiązaniem. Firma NOCO ma w ofercie całą gamę inteligentnych ładowarek z funkcją podtrzymania, które idealnie sprawdzą się w okresie zimowym, kiedy wasz skuter odpoczywa w ciepłym garażu. Dla wszystkich posiadaczy starszych skuterów ważna informacja, akumulatory z serii NLP są w pełni kompatybilne z systemami ładowania projektowanymi pod fabryczne akumulatory ołowiowo-kwasowe.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze