MotorLand Aragón Pirelli Round - WorldSBK i Daniel Blin na linii startu
Po Australii i Tajlandii sytuacja w tabeli jest bardzo interesująca. Rea ma tylko 2 punkty przewagi nad Melndrim i 9 nad Foresem. Nadchodzący weekend będzie również wielką okazją dla Daniela Blina, który wystąpi w klasie SSP300 z dziką kartą. Znów mamy Polaka w Mistrzostwach Świata.
Bieżący sezon MOTUL FIM Superbike World Championship jest niezmiernie ciekawy od samego początku. Stawka się bardzo wyrównała, czego główną przyczyna jest ograniczenie obrotów silnika, o czym pisaliśmy wcześniej, jak również ciężka praca zespołów, przed rozpoczęciem sezonu 2018. Jonathan Rea powrócił na prowadzenie w "generalce", lecz nie jest to już totalna dominacją, do czego przyzwyczaił nas w latach ubiegłych.
Trochę informacji o Torze MotorLand Aragón
Obiekt położony jest w malowniczym i trochę pustynnym otoczeniu Aragonii. Gdzieś pomiędzy Barceloną, Valencją i Saragossą.
Kierunek jazdy: prawy
Długość toru: 5077 metrów
Liczba zakrętów: 17, 7 prawych i 10 lewych
Next up ➡️ MotorLand Aragon
— WorldSBK (@WorldSBK) 10 kwietnia 2018
13th - 15th APR #AragonWorldSBK 🇪🇸 pic.twitter.com/hqsUZ1yrQP
W zeszłym roku obydwa wyścigi wygrał Rea. Na podium stanęli również Davies, Melandri i Sykes. Teraz może być różnie, gdyż Honda mocno zbliżyła się do czołówki, a Xavi Fores będzie robił wszystko, by udowodnić swoją wysoką formę na ziemi ojczystej. Zawodnik Barni Racing Team ściga się w klasie Superbike od 2011 roku i każdy kolejny przynosi lepszą pozycję na koniec sezonu. W tej chwili jest na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej, z dwoma wizytami na podium. Może ostro namieszać w stawce.
Yamaha również ciężko pracowała nad motocyklem podczas przerwy zimowej, co widać w poczynaniach Lowesa i Van Der Marka.
Czy pogoda może pokrzyżować szyki zawodnikom i inżynierom wyścigowym?
Prawdopodobieństwo wystąpienia opadów deszczu jest dość wysokie i możemy mieć ruletkę z oponami, jaka miała miejsce podczas zeszłotygodniowego GP Argentyny.
Szczęśliwie Pirelli jest przygotowane na każdą ewentualność atmosferyczną, no może poza śniegiem i gradem 😉. Zawodnicy mają do dyspozycji 4766 opon przez cały weekend. Klasa Superbike ma w opcji 5 przednich i 7 tylnych opon, włączając w to deszczowe i przejściowe.
Wraz ze zbliżającym się weekendem wyścigowym, rozpoczyna się batalia w klasie SSP300 (SuperSport 300), gdzie zobaczymy występującego z "dziką kartą" Daniela Blina. Torunianin pojedzie motocyklem Yamaha R3. Daniel trenował w Aragonii miesiąc temu i zdecydowanie można powiedzieć, iż znalazł, a czasem nawet przekroczył granicę przyczepności.
Nauka nie idzie w las. Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz. "Blinek" wystąpił w ubiegły weekend w Mistrzostwach Włoch na torze Misano, gdzie w dwóch wyścigach zdobył po ciężkiej batalii 11. miejsce w pierwszym wyścigu i 28. w drugim (do obu startował z 28. pola).
Trzymamy kciuki za nadzieję polskiego sportu motorowego.
Na koniec kilka ciekawostek.
- W ubiegłorocznym wyścigu nr 1 WorldSBK na torze Aragon, Rea odniósł dwusetne zwycięstwo dla Wielkiej Brytanii.
- Chaz Davies wygrał aż sześć wyścigów na torze Aragon. Totalna dominacja, choć są lepsi. Carl Fogarty ma 12 wygranych w Assen, Jonathan Rea 11 na tym samym torze, Tom Sykes 9 na Donington Park, a Troy Corser 7 na Phillip Island.
- W ostatnich sześciu wyścigach na omawianym hiszpańskim torze, tylko jeden zawodnik spoza Wielkiej Brytanii stanął na podium, a był nim Marco Melandri, który zajął drugie miejsce w obu zeszłorocznych wyścigach.
- Davide Giugliano zastąpi w Hiszpanii kontuzjowanego podczas tajskiej rundy Eugenea Lavertyego na Aprilii RSV4 1000RR. Włoch dosiądzie motocykla Irlandczyka również w Assen i prawdopodobnie na Imoli.
Treningi wolne rozpoczynają się w piątek o godzinie 9:00. Daniel Blin w klasie SSP300 rozpocznie o 11:45. Superpole w klasie Superbike zaczynamy w sobotę o 10:30, natomiast SSP300 o 11:30. Sobotni wyścig WorldSBK startuje o godzinie 13:00, niedzielny o tej samej godzinie, a na deser, o godzinie 14:20 start wyczekiwanego wyścigu SSP300 z "Blinkiem" na linii startu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze