Motocyklowe opony zim± i na zimê - jest sens?
Temperatury za oknem nieub³aganie spadaj±. Mamy za sob± pierwszy tej jesieni atak ¶niegu i mrozu, zatem pomimo chwilowo ca³kiem przychylnej pogody, warto ju¿ teraz pomy¶leæ o rozwi±zaniach na naci±gaj±c± zimê. Czy istnieje co¶ takiego, jak motocyklowe opony na zimê? Czy warto siê w to bawiæ? Jedno jest pewne - standardowe opony w naszych jedno¶ladach wraz ze spadkiem temperatury drastycznie trac± na przyczepno¶ci. Zapraszamy do naszej publikacji sprzed jakiego¶ czasu traktuj±cej o motocyklowych oponach zimowych i patentach poprawiaj±cych przyczepno¶æ na ¶liskich nawierzchniach.
Tezy w niej zawarte s± ci±gle aktualne i warte przyswojenia zanim zimowe sygna³y ostrzegawcze zamieni± siê w bia³± codzienno¶æ. Przyczepno¶ci!
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeFajnie, ¿e pasja ci±gnie was w stronê je¿d¿enia w zimê... Ale nie zapominajmy jakie konsekwencje mo¿e przynie¶æ jazda w minusowych temperaturach. Nie wa¿ne ile warstw gazet u¿yjesz, na staro¶æ ...
OdpowiedzHeh - chcia³em wpisaæ, ¿e je¿d¿ê na oponach Avon ale mi wywala info: "Niepoprawne dane, spróbuj jeszcze raz" :)
Odpowiedza zaznaczy³e¶ inne?
Odpowiedzw sezonie kostka i na sniegu tez sie sprawdza
Odpowiedzmoim zdaniem na zime jest najlepszy quad a w sezonie enduro/cross :)
OdpowiedzTakie opony to cudo ale na mokre.... na lód to tylko kolce.
OdpowiedzJesli motocykl na zime to tylko z koszem. Chocby nie wiem jakie mial opony to nawet jesli uda sie jechac to w razie upadku nie da sie podniesc bo bedzie odjezdzal.
Odpowiedzno zwyk³ym motocyklem, czy nawet motorowerem po lodzie czy ¶niegu to niez³y hardkor (chocia¿ nie to ¿e siê nie da - sam tak je¼dzi³em). Ale na zimê to ja mam na szczê¶cie drugi sprzêt - w³a¶nie Dniepra z koszem. I na normalnych ruskich oponach "pó³-terenowych" daje radê, podjechaæ we 3 osoby pod stok, z którego normalnie ludzie na sankach zje¿d¿aj± spoko. A jak teraz za³o¿ê ¿u¿lówkê na ty³ (bo na wszystkie ko³a nie ma sensu), to ju¿ w ogóle wypas bêdzie. Bêdzie to ju¿ trzecia zima takiego je¿d¿enia (codziennie do pracy i dla przyjemno¶ci). A ¿e nogi os³oniête tam s±, i mam ogromn± owiewkê te¿, to i mrozy nie straszne, bo pêd powietrza po prostu nie dociera do kierowcy. Zreszt± jaki pêd, jak tu najszybciej siê da 90km/h w porywach 110 jak dobrze z górki jest (i z wiatrem).
Odpowiedz