tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle MotoGP marki Honda mog± powstawaæ w Europie. Producent chce skusiæ wa¿nego in¿yniera
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Motocykle MotoGP marki Honda mog± powstawaæ w Europie. Producent chce skusiæ wa¿nego in¿yniera

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.08.22, 10:07 Drukuj

W ostatnich latach Honda ma spore problemy w MotoGP. Brak dobrych wyników, odejście Marca Marqueza i powolne postępy prac nad motocyklami sprawiają, że producent szuka rozwiązań, które mogą sprawić, że karty się odwrócą. Jednym z takich kroków miałoby być otwarcie centrum rozwojowego HRC w Europie.

Jak informuje niemiecki Speedweek, Honda poważnie rozważa totalną reorganizację pracy. Wyścigowy oddział japońskiego producenta miałby otworzyć siedzibę we Włoszech, zmienić strukturę organizacyjną i zatrudnić nowych ludzi. Sama przeprowadzka miałaby być podyktowana chęcią pozyskania jednego człowieka, a jest nim Fabiano Sterlacchini.

NAS Analytics TAG

Fabiano Sterlacchini dotychczas pracował dla KTM, a wcześniej współtworzył motocykle MotoGP dla marek Ducati, Yamaha i Aprilia. Sterlacchini przez 17 lat pracował w Ducati i odchodził stamtąd jako dyrektor techniczny. Od czerwca 2021 r. pracował jako szef inżynierów w KTM. W lipcu pojawiła się informacja, że Austriacy nie przedłużą umowy z Włochem. Pit Beirer powiedział krótko, że panowie nie mogli dojść do porozumienia w pewnych ważnych kwestiach i dlatego się rozstali.

To wszystko prowadzi do spekulacji, że Sterlacchini negocjuje przejście do Hondy i to m.in. z myślą o nim HRC miałoby się zdecydować na przeprowadzkę do Mediolanu. Drugim powodem jest zmiana kultury pracy, ponieważ ta japońska jak dotąd nie przyniosła efektów i powoduje, że ewentualne nowinki są wprowadzane z dużym opóźnieniem.

Teoria ta wydaje się jeszcze mocniejsza, jeśli weźmiemy pod uwagę słowa Lina Jarvisa, który powiedział, że Yamaha na razie nie planuje zatrudniać osoby o profilu Sterlacchiniego. Honda za to jest w mocnej potrzebie i to na tyle mocnej, że w sezonie 2023 r. na jej celowniku znalazł się Luigi Dall'Igna. Ten przyznał, że przejście do HRC byłoby dla niego ciekawym wyzwaniem, ale nie jest na to gotowy.

Jak dotąd najmocniejszym nabytkiem Hondy w ekipie inżynierów jest Ken Kawauchi, który wcześniej pracował w Suzuki. Kawauchi dołączył do HRC, kiedy producent z Hamamatsu zdecydował się odejść z MotoGP. Na razie jednak nic nie wskazuje na to, żeby ten transfer spowodował znaczące zmiany w motocyklu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê