Motocykle Moto3 w Katalonii - Honda NSF250R i BeOn
NSF250R oficjalnie wyjechała na tor!
Piąta runda Motocyklowych Grand Prix, która odbyła się w miniony weekend w Katalonii, to nie tylko wyścigi, ale też premiery nowych motocykli wyścigowych. Wraz z sezonem 2012 charakter serii delikatnie się zmieni. Królewska klasa MotoGP zostanie zastąpiona przez Moto1. Motocykle będą miały 1000ccm pojemności i mówi się, że na starcie znajdziemy zdecydowanie więcej maszyn, niż w przypadku dzisiejszych osiemsetek. Obecne, dwusuwowe GP 125 z kolei zrobią miejsce dla czterosuwowych jednocylindrowców o pojemności 250 ccm.
W Katalonii odbyły się oficjalne prezentacje dwóch producentów, którzy wystawią swoje sprzęty w Moto3. W centrum zainteresowania była oczywiście największa marka – Honda. Rama i zawieszenie nowej NSF250R bazuje na konstrukcji dawnej, dwusuwowej RS125R. Dla lepszej centralizacji masy, cylinder jest ustawiony do góry nogami z dolotem z przodu motocykla. W wyposażeniu znalazły się części najlepszej próby, jak chociażby tytanowe zawory. Przeniesienie napędu odbywa się przez sześciobiegową skrzynię. Jednostka napędowa produkuje 46.7 KM przy 13 000 obr/min oraz 28 Nm przy 10 500 obr. Maksymalna prędkość obrotowa jest ograniczona regulaminowo do 14 000 obr. NSF250R waży 84 kg, natomiast wciąż aktualna Honda osiąga 50 KM, a jej waga nie przekracza 70 kg. Nowy sprzęt 250 ccm w podstawowej konfiguracji ma kosztować 23 600 Euro.
Prezentacji nowego motocykla dokonał Alex Criville – Mistrz Świata 125 z 1989 roku oraz GP500 10 lat później:
Swój sprzęt klasy Moto3 zaprezentował też kolejny producent, BeOn Automotive. Motocykl jest lekki – waży 80,5 kg, a do tego ma być prosty i niedrogi. Póki co jest w nim silnik Hondy, jednak konfigurację można zmieniać wedle życzenia klienta. BeOn był już testowany, a oficjalny debiut na torze nastąpi już niebawem. Firma twierdzi, że w półtora miesiąca będzie mogła wtedy zbudować 15 takich maszyn. Obok motocykla Moto3, znalazł się też reprezentant klasy Moto4, czyli jednocylidrowa, czterosuwowa maszyna o pojemności 450ccm. Jest to popularna i relatywnie tania kategoria wyścigowa w wielu krajach.
Po wycofaniu się z dotychczasowych klas Motocyklowych Grand Prix, KTM już finalnie potwierdził, że wraca do wyścigów. Ich motocykl Moto3 był już testowany na początku roku, ale na oficjalną prezentację musimy jeszcze poczekać.
Swoją obecność zapowiedziały już wcześniej też inni producenci. Między innymi zespół WTR San Marino z motocyklem ADV AT03-1.0. Do walki w Moto3 mają stanąć też Sherco oraz Ioda Racing. Yamaha również zapowiadała uczestnictwo, jednak póki co nic więcej o tym nie wiadomo. Przypomnijmy, że wciąż nie znaleźli oni głównego sponsora w MotoGP i WSBK.
Ostatecznej selekcji zespołów dokona FIM, Dorna oraz IRTA, a odbędzie się ona w trakcie weekendu wyścigowego w Brnie, w dniach 12-14. sierpnia. Wtedy też poznamy listę zespołów i możemy spodziewać się listy producentów.
|
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze23 tys euro?to dwa razy wiecej od dotychczasowych 125. No to pojeżdzilismy.....
Odpowiedz