Sherco MR3 GP11 w Moto3
Prace nad maszynami Moto3 nabierają rozpędu. Po informacjach na temat nowej Hondy kolejni producenci ujawniają swoje pomysły na wyścigówki w nowej, najmniejszej klasie GP. KTM testował swoją 250-tkę w Kartagenie, Ioda Racing zaprezentowała niedawno prototyp wykorzystujący silnik TMa. Wiemy też więcej na temat ADV, konkretnie modelu AT03-1.0, a ostatnio swoją propozycję wysunęła znana w offroadowym światku marka Sherco.
Francuski producent renomowanych trialówek i maszyn enduro teraz chce zaistnieć także poza wertepami. Nowa wyścigówka MR3 której współtwórcą jest Franco Moro (były inżynier w dziale wyścigowym Aprilii) będzie wykorzystywała sprawdzony w maszynach offroadowych SE 2.5i-FR, zmodernizowany silnik zasilany wtryskiem.
Motocykl ma być gotowy pod koniec lutego i wtedy ruszą jego testy na torze. Inżynierowie mają w planach przygotowanie kilku wariantów zawieszeń, kół oraz układów hamulcowych, tak aby każdy zawodnik mógł zestroić maszynę pod własne preferencje.
Rywalizacja producentów w klasie Moto3 zapowiada się wyjątkowo ciekawie właśnie dlatego, że na rynku istnieje już szereg firm oferujących jednostki napędowe spełniające wymogi regulaminowe tej klasy. Chodzi oczywiście o wytwórców offroadówek, którzy mocne wyczynowe czterosuwy 250cc produkują przecież od wielu lat. Dzięki temu koszty budowy maszyny do startów w Grand Prix będą relatywnie niskie, a zyski marketingowe z udziału w najbardziej prestiżowych wyścigach na świecie mogą być nieocenione. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu!
|
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzebedzie ciekawie w moto3. ale szkoda, ze to juz nie 2suwy
Odpowiedz