tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle MV Agusta bêd± opracowywane nie tylko we W³oszech. Hubert Trunkenpolz zdradza plany na przysz³o¶æ
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle MV Agusta bêd± opracowywane nie tylko we W³oszech. Hubert Trunkenpolz zdradza plany na przysz³o¶æ

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.07.03, 10:15 Drukuj

Przejście marki MV Agusta w ręce imperium Stefana Pierera stało się faktem i z pewnością wszyscy zastanawiają się, jaka będzie dalsza przyszłość włoskiej marki. Niedawno Hubert Trunkenpolz udzielił obszernego wywiadu, w którym opowiada o austriackim przepisie na włoskie danie.

Wywiad z Hubertem Trunkenpolzem ukazał się w portalu Motorcycle.com i jest podzielony na dwie części. Trunkenpolz został nowym prezesem marki MV Agusta. W pierwszej części opowiadał o tym, jak w ogóle doszło do transakcji. Okazuje się, że już na samym początku Timur Sardarov skontaktował się z KTM, ale jedynie na gruncie towarzyskim jako nowa osoba w branży. Relacja rozwinęła się dopiero z czasem, a jej finał doskonale znacie.

NAS Analytics TAG

KTM jest znany z tego, że po przejęciu danej marki wszczepia swoje technologie do jej motocykli, co jest naturalne, ponieważ pozwala na obniżenie kosztów opracowania i produkcji motocykli. W przypadku MV Agusty ma być inaczej. Trunkenpolz powiedział, że nikt nie zakłada przeszczepiania silników KTM do motocykli z Varese. Zamiast tego producent skupi się na rozwoju dwóch platform - trzycylindrowej i czterocylindrowej.

Na razie prace są skupione wokół silnika o pojemności 930 cm3 i niewykluczone, że będzie on dostępny w dwóch wersjach - z jeszcze większą mocą, ale takim samym momentem obrotowym oraz z niższą mocą i większym momentem obrotowym. Trunkenpolz nie wyklucza też zwiększenia jego pojemności. Jednocześnie powiedział, że MV Agusta nie będzie oferować żadnych budżetowych motocykli z mniejszymi silnikami. Produkcja motocykli pozostanie w Varese, a zakładany poziom to maksymalnie 15 tys. maszyn rocznie. Fabryka pracuje w systemie jednozmianowym i najprawdopodobniej tak pozostanie.

Trunkenpolz opowiedział też o planach startów w MotoGP. Choć początkowo mówiło się o sezonie 2026, to nie wyklucza, że MV Agusta pojawi się dopiero od sezonu 2027 i być może nie będzie to po prostu rebranding motocykli KTM. Możliwe, że MV Agusta otrzyma silniki KTM, ale reszta konstrukcji będzie się różnić.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê