MV Agusta Enduro Veloce 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Motocykl adventure klasy premium
Motocykl adventure marki MV Agusta przeszedł bardzo długą drogę od pierwszej prezentacji do finalnego produktu. Najpierw pojawił się jako limitowany model LXP Orioli, a teraz będzie dostępny dla każdego jako Enduro Veloce. Producent podkreśla, że maszyna została opracowana i wyprodukowana we Włoszech.
Marka MV Agusta dotychczas nie miała w swoim portfolio motocykla adventure. Pierwsze projekty ujrzały światło dzienne w 2021 r., kiedy to na targach EICMA zaprezentowano modele ochrzczone jako Lucky Explorer. Jeden miał być zaprojektowany i wyprodukowany w Schirannie, a drugi - w Chinach, przez QJ Motor. Później pojawił się Stefan Pierer, który wykupił najpierw 25,1 proc. udziałów w marce i Austriacy od razu zaczęli torpedować pomysł budowy modelu powstającego przy udziale Chińczyków. Tak upadł temat MV Agusty Lucky Explorer 5.5, ale 9.5 pozostała w grze.
Na targach EICMA 2023 przedstawiono limitowany model LXP Orioli, który w Polsce wyceniono na 137 tys. zł. Teraz pojawi się wersja produkcyjna o nazwie Enduro Veloce, która ma być nieco mniej luksusowa, a więc także bardziej przystępna cenowo i nie będzie aż tak bardzo żal jej ubrudzić. W motocyklu zamontowano nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 931 cm3, który generuje maksymalną moc 124 KM, a więc jest to najmocniejsza propozycja w tym segmencie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 102 Nm i aż 85 proc. tej wartości jest dostępne już przy 3000 obr./min. Producent podkreśla, że zastosowano w nim wałek wyrównoważający z efektem żyroskopowym, który redukuje moment bezwładności i pozwala na szybsze zmiany kierunku jazdy. Skrzynia biegów współpracuje z quick shifterem EAS 4.0.
Motocykl ma bogaty pakiet elektroniki, w tym sześcioosiowy czujnik inercyjny i przepustnicę Ride-by-Wire. Użytkownik może wybrać jeden z 4 trybów jazdy - Urban, Touring, Off-Road i Custom All-Terrain. Kontrola trakcji może pracować w jednym z 8 trybów, z czego 2 są przeznaczone dla jazdy w terenie i 1 dla jazdy w terenie podmokłym, z niską przyczepnością. W skład pakietu elektroniki wchodzą też system wspomagania hamowania silnikiem, Launch Control, Cornering ABS z systemem zapobiegania unoszenia tylnego koła oraz tempomat.
Rama to podwójna kołyska, do tego dochodzą aluminiowy wahacz, w pełni regulowany widelec Sachs o skoku 210 mm i w pełni regulowany tylny amortyzator Sachs o skoku 210 mm. Siedzisko jest na wysokości 870 mm, ale już odpowiednie nastawy zawieszenia mogą ją zmniejszyć o 20 mm. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty Brembo, w tym przednie zaciski Stylema. Felgi o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu mają opony Bridgestone Battlax A41. Informacje są wyświetlane na ekranie o przekątnej 7 cali, który ma moduły Bluetooth i Wi-Fi. Masa motocykla bez płynów i paliwa wynosi 224 kg, a zbiornik paliwa ma pojemność 20 l. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 5,6 l na 100 km w cyklu mieszanym.
Na liście wyposażenia dodatkowego są kufry, różnego rodzaju osłony, tytanowy tłumik Termignoni oraz system antykradzieżowy Mobisat z darmowym abonamentem na rok. Cena motocykla i jego dostępność na razie nie są znane.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze