tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGuzzi V100 Mandello. Test na trasach w Chorwacji i opinia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

MotoGuzzi V100 Mandello. Test na trasach w Chorwacji i opinia

Autor: Szymon Dziawer 2024.12.11, 16:10 Drukuj

Pod koniec jesieni, kiedy warunki motocyklowe niespecjalnie sprzyjały jeździe motocyklami wybrał się do Chorwacji, gdzie mógł sprawdzić walory "włoskiego Urala", jak zwykłem nazywać - z całą sympatią, motocykle Moto Guzzi.

Trzeba od razu zaznaczyć, że w ostatnich latach ponad stuletnia marka z Mandello del Lario doświadczyła technologicznego skoku w nadprzestrzeń i zdecydowanie odstaje od nieco archaicznego wizerunku, z jakim przez lata była kojarzona. I w sumie aż trudno w to uwierzyć, zwłaszcza, gdy kiedykolwiek dane nam było odwiedzić fabrykę Moto Guzzi. Stare mury pamiętają początki marki, a ta liczy przecież już ponad wiek! W takim miejscu da się tworzyć nowoczesna maszyny? Okazuje się, że jak najbardziej.

NAS Analytics TAG

W V100 znajdziemy wszelkie nowinki, jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów, wszelkie elektroniczne udogodnienia, jak tempomat, czy możliwość parowania motrocykla ze smartfonem. O takich elementach jak ABS, kontrola trakcji, czy spełnianie aktualnych norm spalin wspominam tylko z kronikarskiego obowiązku.

Mimo tego nadal jest czuć dziedzictwo marki i kierowca może być pewny, że podróżuje maszyną wyprodukowaną nad włoskim jeziorem Como. Tego stylu nie da się pozbyć, i to jest piękne w tej klasycznej, acz nowoczesnej maszynie.

Projektując V100 Mendello postawili na kierunek, który nie jest w ostatnich latach lkcznie reprezentowany. W zalewie wszelich motocyklowych SUV-ów klasyczny roadster jest iskierką dającą nadzieję, że może przyjść opamiętanie i będą nadal produkowane maszyny o klasycznym, lekko sportowym (i wygodnym) dosiadzie.

To co zwróciło uwagę Rafała podczas eksploracji chorwackich dróg, to poręcznośc tej maszyny i przyjazność jej obsługi. Ale w sumie nie ma się czemu dziwić, bo Moto Guzzi zawsze bardzo duży nacisk kładło na prowadzenie swoich maszyn. Nawet ich linie chopperów, jak Nevada, czy California trzeba nie miały problemu, aby dotrzymać kroku zdecydowanie bardziej sporotwo wyglądającym motocyklom.

Stylistycznie także możemy mówić o włoskim sznycie. V100 wygląda po prostu dobrze. Jest ciekawie narysowany i gdyby nawet komuś nie przypadł do gustu, to raczej nie powie, że jest stylistycznie niedopracowany. Nawet tak błahe, mogło by się wydawać, elementy jak boczne kufry łądnie współgrają z linią nadwozie i jesteśmy gotowi przyznać, że ten model Moto Guzzi to obecnie najlepiej wyglądający motocykl z zestawem fabrycznych kufrów. I o dziwno, Włochom, choć nie należało się tego po nich spodziewać, udało się umiejętnie połączyć styl i stronę użytkową, bo warto wspomnieć, że fabryczny zestaw kufrów jest niezwykle praktyczny. W każdy z nich da się zmieścić pełnowymiarowy kask, a to wcale nie jest tak oczywiste, a czasem nawet zaskakujące - jak np. w przypadku Hondy GoldWing do której schowanie kasku w bocznych kufrach jest właściwie niewykonalne.

Elementami, które mogą zachęcić do bliższego zapoznania się z tą maszyną jest wał kardana - jedne z atrybutów tej marki, a także niezbyt wysilona, ale dynamiczna V-dwójka o mocy 115 KM i zasięg motocykl, który można szacować nawet na 350 km. Do tego mamy tu do czynienie z motocyklem dość kompaktowym, dlatego nawet niżsi kierowcy będą mogli poczuć się na nim bardzo pewnie.

Z elementów podnoszących komfort użytkowania mamy aerodynamikę. Moto Guzzi słynęła z tego, że dopracowywała swoje maszyny (głównie sportowe) w tunelu aerodynamicznym, który do dziś znajduje się na terenie fabryki w Mandello. I mimo tego, że w przypadku V100 możemy mówić, że mamy do czynienia z roadsterem, to zastosowano tu ciekawe rozwiązanie. I nie chodzi wcale o elektrycznie regulowaną szybę - która oczywiście tez jest na pokładzie tego Moto Guzzi, ale elementy owiewek. Panele boczne owiewki w miarę wzrostu prędkości otwierają się poprawiając aerodynamikę maszyny i komfort kierowcy. Niby zatwardziały klasyk, a technologia niczym z F1.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, koniecznie obejrzyjcie nasz film:

Motoguzzi V100 Mandello Dane Techniczne

SILNIK
dwucylindrowy, V-twin 90º, czterosuwowy, chłodzony cieczą
Rozrząd:DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:1042 ccm
Średnica x skok tłoka:96 x 72 mm
Stopień sprężania:13,3:1
Moc maksymalna:115 KM (84,6 kW) przy 8 700 obr./min
Moment obrotowy:105 Nm przy 6750 obr./min
Zasilanie:wtrysk elektroniczny, przepustnica ride-by-wire
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre
Skrzynia biegów:sześciostopniowa, manualna
Napęd tylnego koła:wał kardana
PODWOZIE
Rama:stalowa, silnik elementem nośnym
Zawieszenie przednie:w pełni regulowany widelec USD Öhlins Smart EC2.0,
Ø 43 mm, półaktywne tłumienie kompresji i odbicia
Zawieszenie tylne:w pełni regulowany monoshock Öhlins TTX Smart EC2.0,
półaktywne tłumienie kompresji i odbicia, zdalna regulacja napięcia wstępnego
Hamulec przedni:podwójny, tarczowy, Ø 320 mm, czterotłoczkowe promieniowe zaciski Brembo, radialna pompa hamulcowa, cornering ABS
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 280 mm, dwutłoczkowy pływający zacisk Brembo
Opony przód / tył:Pirelli Angel GT II, 120/70R17 / 190/55R17
WYMIARY I MASY
Długość:2125 mm
Szerokość:835 mm
Wysokość siedzenia:815 mm
Rozstaw osi:1475 mm
Masa bez płynów:212 kg
Masa gotowego do jazdy:233 kg
ELEKTRONIKA
ABS:tak, działający w zakrętach
Kontrola trakcji:tak, czterostopniowa
Tryby jazdy:Travel, Sport, Rain, Road
Wyświetlacz:5-calowy wyświetlacz TFT
Quickshifter:tak, w górę i w dół
Oświetlenie:reflektor LED, doświetlanie zakrętów, kierunkowskazy LED,
Inne: tempomat, adaptacyjna aerodynamika, elektronicznie regulowana szyba, TPMS, podgrzewane manetki
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê