tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP - pierwsze testy w sezonie 2010
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP - pierwsze testy w sezonie 2010

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.02.08, 14:18 Drukuj

Valentino Rossi wykręcił najlepszy czas, tuż za nim znalazł się Stoner, a dalej Lorenzo. Ben Spies zajął natomiast świetne, piąte miejsce

Pierwsze w tym sezonie oficjalne testy MotoGP odbyły się dniach 3-5. lutego, na torze Sepang w Malezji. W środę miejsce miał trening, z którego czasy nie były brane pod uwagę w tabelach. W czwartek i piątek natomiast, zawodnicy walczyli o ułamki sekund w klasyfikacji najlepszych okrążeń. Na pierwszym miejscu dwukrotnie znalazł się kierowca zespołu Fiat Yamaha - Valentino Rossi.

W trakcie ostatniego i najważniejszego dnia testów, dużą rolę odegrała pogoda. Przed południem nawierzchnia był mokra, więc kierowcy nie mogli przycisnąć do granic możliwości ani siebie, ani maszyn. Dopiero po 13:00 tamtejszego czasu sytuacja się polepszyła i właśnie wtedy na tor wyjechali Rossi oraz Stoner.

Mistrz Świata z 2009 roku pokonał swoją Yamahą YZR-M1 tylko trzydzieści dwa okrążenia i jako jedyny zawodnik zszedł poniżej granicy 2:01, osiągnął czas 2 minut i 0,925 sekundy. Jest to wynik zaledwie niecałe pół sekundy gorszy od rekordu toru z 2009 roku, należącego właśnie do Rossiego.

Valentino Rossi:

„Pomimo straty kilku godzin treningu ze względu na deszcz, jestem bardzo zadowolony z wyników. Wciąż pracujemy nad motocyklem i mimo, że to tylko testy, jest dla mnie ważne, iż okazałem się najlepszy. Na następny trening będziemy mieli kilka usprawnień w maszynie, ale bardzo dobrze, że już jesteśmy silni i szybcy."

Zdobywcą drugiego wyniku, był Casey Stoner. Stracił on do lidera 0,395 sekundy przejeżdżając najlepsze okrążenie w czasie 2:01,320. Tak samo jak Rossi, w decydujący dzień testów wyjechał na tor po południu, gdy asfalt był już suchy. Australijczyk wyrażał bardzo duże zadowolenie z tego, jak zachowuje się nowe Ducati Descmoscedi GP10.

Casey Stoner:

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników testów. Zdecydowanie poprawiliśmy ustawienia motocykla, ale zastosowaliśmy również wiele nowych rozwiązań. Tempo było bardzo dobre i jestem zadowolony z wyników, ale jeszcze nie jest to czas, jakiego oczekiwaliśmy. Musimy jeszcze popracować nad maszyną, do testowania ustawień mamy jeszcze dwie sesje treningowe."

Trzeci czas w klasyfikacji wykręcił kolega zespołowy Rossiego - Jorge Lorenzo. Ze stratą 0,755 sek. do Włocha, najlepszy wynik Hiszpana to 2:01,680. Na torze Sepang przejechał on najwięcej, bo aż 60 okrążeń.

Jorge Lorenzo:

„W ostatnim dniu testów jeździło mi się znacznie lepiej. Dzień wcześniej nie były to ogromne problemy - po tak długiej przerwie, zwyczajnie zapomniałem jak się jeździ. Potrzebuję jeszcze trochę czasu, ale już jestem bardzo zadowolony z tego, jak sprawuje się nowy motocykl. Yamaha wprowadziła rzeczywiście dobre zmiany."

Na czwartym miejscu w klasyfikacji znalazł się Dani Pedrosa z czasem 2:01,822. W stosunku do dnia poprzedniego poczynił duży postęp, bo oszczędził aż sekundę na najlepszym okrążeniu. W swojej Hondzie RC212V Hiszpan ma nowe zawieszenie marki Ohlins i mimo, że to dopiero pierwsze testy, już jest bardzo zadowolony z tego, jak się ono sprawuje.

Zawodnikiem, którego wyniki wzbudzały z pewnością ogromną ciekawość, był ubiegłoroczny Mistrz World Superbike i obecny zawodnik zespołu Monster Yamaha Tech 3, Ben Spies. Mimo tego, że jeszcze w pełni nie nauczył się swojego nowego motocykla oraz sam nie czuł się najlepiej, to udało mu się wykręcić 5. czas w klasyfikacji - 2:02,266, ze stratą 1,341 sekundy do Rossiego. Elbowz, jak nazywany jest Spies, ubolewał z powodu tak zwanego „jet laga", czyli zespołu negatywnych reakcji organizmu, spowodowanych nagłą zmianą strefy czasowej.

Ben Spies:

„Pojechałem tak, jak tylko mogłem, biorąc pod uwagę, że nie czułem się najlepiej. Wciąż uczę się jeździć motocyklem MotoGP. Ciężko jest zerwać z przyzwyczajeniami z Superbików, jednak powoli udaje mi się to. Poczyniłem duże postępy w taktyce hamowania. Na mojej YZR-M1 czuję się już coraz bardziej naturalnie, a chłopaki z Monster Yamaha Tech 3 robią na prawdę wspaniałą robotę w ustawianiu motocykla."

Jeśli wierzyć zapowiedziom poszczególnych zawodników, zapowiada się niezwykle ciekawy sezon w MotoGP. Największą niespodzianką może stać się nowy w tej klasie i jednocześnie Mistrz WSBK - Ben Spies. Wprawdzie wygrywanie wyścigów pewnie nie okaże się dla niego takie łatwe, jak w WSBK, ale ma ogromne szanse namieszać trochę w czołówce zawodników.

Zapraszamy do zapoznania się z tabelami wyników z drugiego i trzeciego dnia testów:

Sesja treningowa trzecia - 5.02.2010 r.

Poz. Kierowca Zespół Najlepsze okrążenie Strata do poprzedniego Strada to lidera Ilość okrążeń
1 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 2:00.925 - - 32
2 Casey Stoner Ducati Marlboro Team 2:01.320 +0.395 +0.395 36
3 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 2:01.680 +0.360 +0.755 60
4 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.822 +0.142 +0.897 50
5 Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 2:02.266 +0.444 +1.341 31
6 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:02.272 +0.006 +1.347 56
7 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:02.479 +0.207 +1.554 42
8 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.493 +0.014 +1.568 55
9 Aleix Espargaro Pramac Racing Team 2:02.647 +0.154 +1.722 33
10 Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 2:02.763 +0.116 +1.838 48
11 Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 2:02.810 +0.047 +1.885 55
12 Hector Barbera Aspar Team 2:03.032 +0.222 +2.107 53
13 Randy De Puniet Lcr Honda MotoGP 2:03.043 +0.011 +2.118 48
14 Hiroshi Aoyama Interwetten-Honda MotoGP 2:03.195 +0.152 +2.270 56
15 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:03.245 +0.050 +2.320 56
16 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:03.274 +0.029 +2.349 37
17 Mika Kallio Pramac Racing Team 2:03.359 +0.085 +2.434 53

Sesja treningowa druga - 4.02.2010 r.

Poz. Kierowca Zespół Najlepsze okrążenie Strata do poprzedniego Strada to lidera Ilość okrążeń
1 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 2:01.411 - - 54
2 Casey Stoner Ducati Marlboro Team 2:01.902 +0.491 +0.491 42
3 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:01.932 +0.030 +0.521 48
4 Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 2:02.102 +0.170 +0.691 58
5 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 2:02.165 +0.063 +0.754 57
6 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:02.630 +0.465 +1.219 51
7 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.792 +0.162 +1.381 46
8 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.866 +0.074 +1.455 52
9 Mika Kallio Pramac Racing Team 2:02.987 +0.121 +1.576 70
10 Hector Barbera Aspar Team 2:03.030 +0.043 +1.619 59
11 Aleix Espargaro Pramac Racing Team 2:03.133 +0.103 +1.722 54
12 Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 2:03.142 +0.009 +1.731 55
13 Randy De Puniet Lcr Honda MotoGP 2:03.456 +0.314 +2.045 62
14 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:03.558 +0.102 +2.147 51
15 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:03.563 +0.005 +2.152 54
16 Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 2:03.609 +0.046 +2.198 28
17 Hiroshi Aoyama Interwetten-Honda MotoGP 2:03.651 +0.042 +2.240 66
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę