MotoGP - pierwsze testy w sezonie 2010
Valentino Rossi wykręcił najlepszy czas, tuż za nim znalazł się Stoner, a dalej Lorenzo. Ben Spies zajął natomiast świetne, piąte miejsce
Pierwsze w tym sezonie oficjalne testy MotoGP odbyły się dniach 3-5. lutego, na torze Sepang w Malezji. W środę miejsce miał trening, z którego czasy nie były brane pod uwagę w tabelach. W czwartek i piątek natomiast, zawodnicy walczyli o ułamki sekund w klasyfikacji najlepszych okrążeń. Na pierwszym miejscu dwukrotnie znalazł się kierowca zespołu Fiat Yamaha - Valentino Rossi.
W trakcie ostatniego i najważniejszego dnia testów, dużą rolę odegrała pogoda. Przed południem nawierzchnia był mokra, więc kierowcy nie mogli przycisnąć do granic możliwości ani siebie, ani maszyn. Dopiero po 13:00 tamtejszego czasu sytuacja się polepszyła i właśnie wtedy na tor wyjechali Rossi oraz Stoner.
Mistrz Świata z 2009 roku pokonał swoją Yamahą YZR-M1 tylko trzydzieści dwa okrążenia i jako jedyny zawodnik zszedł poniżej granicy 2:01, osiągnął czas 2 minut i 0,925 sekundy. Jest to wynik zaledwie niecałe pół sekundy gorszy od rekordu toru z 2009 roku, należącego właśnie do Rossiego.
Valentino Rossi:
„Pomimo straty kilku godzin treningu ze względu na deszcz, jestem bardzo zadowolony z wyników. Wciąż pracujemy nad motocyklem i mimo, że to tylko testy, jest dla mnie ważne, iż okazałem się najlepszy. Na następny trening będziemy mieli kilka usprawnień w maszynie, ale bardzo dobrze, że już jesteśmy silni i szybcy."
Zdobywcą drugiego wyniku, był Casey Stoner. Stracił on do lidera 0,395 sekundy przejeżdżając najlepsze okrążenie w czasie 2:01,320. Tak samo jak Rossi, w decydujący dzień testów wyjechał na tor po południu, gdy asfalt był już suchy. Australijczyk wyrażał bardzo duże zadowolenie z tego, jak zachowuje się nowe Ducati Descmoscedi GP10.
Casey Stoner:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników testów. Zdecydowanie poprawiliśmy ustawienia motocykla, ale zastosowaliśmy również wiele nowych rozwiązań. Tempo było bardzo dobre i jestem zadowolony z wyników, ale jeszcze nie jest to czas, jakiego oczekiwaliśmy. Musimy jeszcze popracować nad maszyną, do testowania ustawień mamy jeszcze dwie sesje treningowe."
Trzeci czas w klasyfikacji wykręcił kolega zespołowy Rossiego - Jorge Lorenzo. Ze stratą 0,755 sek. do Włocha, najlepszy wynik Hiszpana to 2:01,680. Na torze Sepang przejechał on najwięcej, bo aż 60 okrążeń.
Jorge Lorenzo:
„W ostatnim dniu testów jeździło mi się znacznie lepiej. Dzień wcześniej nie były to ogromne problemy - po tak długiej przerwie, zwyczajnie zapomniałem jak się jeździ. Potrzebuję jeszcze trochę czasu, ale już jestem bardzo zadowolony z tego, jak sprawuje się nowy motocykl. Yamaha wprowadziła rzeczywiście dobre zmiany."
Na czwartym miejscu w klasyfikacji znalazł się Dani Pedrosa z czasem 2:01,822. W stosunku do dnia poprzedniego poczynił duży postęp, bo oszczędził aż sekundę na najlepszym okrążeniu. W swojej Hondzie RC212V Hiszpan ma nowe zawieszenie marki Ohlins i mimo, że to dopiero pierwsze testy, już jest bardzo zadowolony z tego, jak się ono sprawuje.
Zawodnikiem, którego wyniki wzbudzały z pewnością ogromną ciekawość, był ubiegłoroczny Mistrz World Superbike i obecny zawodnik zespołu Monster Yamaha Tech 3, Ben Spies. Mimo tego, że jeszcze w pełni nie nauczył się swojego nowego motocykla oraz sam nie czuł się najlepiej, to udało mu się wykręcić 5. czas w klasyfikacji - 2:02,266, ze stratą 1,341 sekundy do Rossiego. Elbowz, jak nazywany jest Spies, ubolewał z powodu tak zwanego „jet laga", czyli zespołu negatywnych reakcji organizmu, spowodowanych nagłą zmianą strefy czasowej.
Ben Spies:
„Pojechałem tak, jak tylko mogłem, biorąc pod uwagę, że nie czułem się najlepiej. Wciąż uczę się jeździć motocyklem MotoGP. Ciężko jest zerwać z przyzwyczajeniami z Superbików, jednak powoli udaje mi się to. Poczyniłem duże postępy w taktyce hamowania. Na mojej YZR-M1 czuję się już coraz bardziej naturalnie, a chłopaki z Monster Yamaha Tech 3 robią na prawdę wspaniałą robotę w ustawianiu motocykla."
Jeśli wierzyć zapowiedziom poszczególnych zawodników, zapowiada się niezwykle ciekawy sezon w MotoGP. Największą niespodzianką może stać się nowy w tej klasie i jednocześnie Mistrz WSBK - Ben Spies. Wprawdzie wygrywanie wyścigów pewnie nie okaże się dla niego takie łatwe, jak w WSBK, ale ma ogromne szanse namieszać trochę w czołówce zawodników.
Zapraszamy do zapoznania się z tabelami wyników z drugiego i trzeciego dnia testów:
Sesja treningowa trzecia - 5.02.2010 r.
Poz. | Kierowca | Zespół | Najlepsze okrążenie | Strata do poprzedniego | Strada to lidera | Ilość okrążeń |
1 | Valentino Rossi | Fiat Yamaha Team | 2:00.925 | - | - | 32 |
2 | Casey Stoner | Ducati Marlboro Team | 2:01.320 | +0.395 | +0.395 | 36 |
3 | Jorge Lorenzo | Fiat Yamaha Team | 2:01.680 | +0.360 | +0.755 | 60 |
4 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 2:01.822 | +0.142 | +0.897 | 50 |
5 | Ben Spies | Monster Yamaha Tech 3 | 2:02.266 | +0.444 | +1.341 | 31 |
6 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 2:02.272 | +0.006 | +1.347 | 56 |
7 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 2:02.479 | +0.207 | +1.554 | 42 |
8 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 2:02.493 | +0.014 | +1.568 | 55 |
9 | Aleix Espargaro | Pramac Racing Team | 2:02.647 | +0.154 | +1.722 | 33 |
10 | Loris Capirossi | Rizla Suzuki MotoGP | 2:02.763 | +0.116 | +1.838 | 48 |
11 | Marco Melandri | San Carlo Honda Gresini | 2:02.810 | +0.047 | +1.885 | 55 |
12 | Hector Barbera | Aspar Team | 2:03.032 | +0.222 | +2.107 | 53 |
13 | Randy De Puniet | Lcr Honda MotoGP | 2:03.043 | +0.011 | +2.118 | 48 |
14 | Hiroshi Aoyama | Interwetten-Honda MotoGP | 2:03.195 | +0.152 | +2.270 | 56 |
15 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 2:03.245 | +0.050 | +2.320 | 56 |
16 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 2:03.274 | +0.029 | +2.349 | 37 |
17 | Mika Kallio | Pramac Racing Team | 2:03.359 | +0.085 | +2.434 | 53 |
Sesja treningowa druga - 4.02.2010 r.
Poz. | Kierowca | Zespół | Najlepsze okrążenie | Strata do poprzedniego | Strada to lidera | Ilość okrążeń |
1 | Valentino Rossi | Fiat Yamaha Team | 2:01.411 | - | - | 54 |
2 | Casey Stoner | Ducati Marlboro Team | 2:01.902 | +0.491 | +0.491 | 42 |
3 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 2:01.932 | +0.030 | +0.521 | 48 |
4 | Loris Capirossi | Rizla Suzuki MotoGP | 2:02.102 | +0.170 | +0.691 | 58 |
5 | Jorge Lorenzo | Fiat Yamaha Team | 2:02.165 | +0.063 | +0.754 | 57 |
6 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 2:02.630 | +0.465 | +1.219 | 51 |
7 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 2:02.792 | +0.162 | +1.381 | 46 |
8 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 2:02.866 | +0.074 | +1.455 | 52 |
9 | Mika Kallio | Pramac Racing Team | 2:02.987 | +0.121 | +1.576 | 70 |
10 | Hector Barbera | Aspar Team | 2:03.030 | +0.043 | +1.619 | 59 |
11 | Aleix Espargaro | Pramac Racing Team | 2:03.133 | +0.103 | +1.722 | 54 |
12 | Ben Spies | Monster Yamaha Tech 3 | 2:03.142 | +0.009 | +1.731 | 55 |
13 | Randy De Puniet | Lcr Honda MotoGP | 2:03.456 | +0.314 | +2.045 | 62 |
14 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 2:03.558 | +0.102 | +2.147 | 51 |
15 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 2:03.563 | +0.005 | +2.152 | 54 |
16 | Marco Melandri | San Carlo Honda Gresini | 2:03.609 | +0.046 | +2.198 | 28 |
17 | Hiroshi Aoyama | Interwetten-Honda MotoGP | 2:03.651 | +0.042 | +2.240 | 66 |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze