MotoGP - ostatnie testy przed GP Kataru
W niedzielę oraz poniedziałek, w dniach 13. i 14. marca odbyły się ostatnie przedsezonowe testy królewskiej klasy Motocyklowych Grand Prix. Ostatnie, ponieważ pierwszy wyścig w sezonie 2011 odbędzie się już w niedzielę. GP Kataru jest wyjątkową rundą w kalendarzu – odbywa się w nocy oraz od tego roku ma zmieniony harmonogram treningów, kwalifikacji i rozgrzewek ze względu na warunki pogodowe, jakie panują w nocy na torze Losail. Testy zakończyły się w poniedziałek, a już w czwartek rozpoczynają się treningi w ramach pierwszej rundy MotoGP.
Klasyfikacja w testach wygląda zgoła podobnie, jak w przypadku poprzedniej edycji, czyli w dużym skrócie Honda wciąż dominuje, Yamaha jedzie spokojnie na kolejnych lokatach, a Ducati jest gdzieś z tyłu. Klasyfikację zawodników po raz kolejny otwiera Casey Stoner, a tuż za nim znalazł się Dani Pedrosa. Kolejne dwie Hondy na pozycjach 4 i 5 to Marco Simoncelli i Andrea Dovizioso. Dominujące RC212V rozdzielił zawodnik będący objawieniem poprzedniego sezonu i pretendentem do naprawdę wysokich miejsc w tym roku, czyli oczywiście Ben Spies na fabrycznej Yamasze. Na szóstej lokacie w drugim dniu uplasował się Randy De Puniet, udowadniając iż Ducati może być szybkie. Pokonał on między innymi Jorge Lorenzo. Mistrz Świata 2010 regularnie zajmuje nie najlepsze lokaty w okolicach 5-7. miejsca, zobaczymy czy ta forma przeniesie się też na wyścigi.
Valentino Rossi na Ducati, a więc tak gorąco wyczekiwane połączenie dwóch elementów „made in Italy”, wcale nie spisuje się najlepiej. W poniedziałek zajął aż 13. lokatę i jak mówi sam Doctor, sytuacja nie jest taka zła, na jaką wygląda. Głównym problemem jest jego ramię, które wciąż nie pozwala na długie i agresywne forsowanie. Jednak wyraźnie Ducati nie jest tak efektywne, jak Yamaha, a na pewno jest wolniejsze od Hondy. Kolega zespołowy Rossiego, Nicky Hayden zdołał wywalczyć 9. lokatę
Casey Stoner, uważany za głównego kandydata do tytułu Mistrza Świata MotoGP 2011:
„Jestem bardzo szczęśliwy. Nie sądziłem, że będziemy mogli jeździć w poniedziałek, po tym jaka była pogoda wcześniej. Było trochę ciężko, ale wiatr ustał, warunki się poprawiły i można było wykręcić dobre czasy. Patrząc na wszystkie wyniki, każdemu zawodnikowi udało się sporo poprawić czasy z niedzieli, jednak my jesteśmy znowu szczęśliwi z tego, co znowu osiągnęliśmy i możemy rozpocząć weekend wyścigowy z pewnością siebie. Inni jednak też będą w tym czasie poprawiali ustawienia motocykli, więc nie możemy się za bardzo relaksować. Znaleźliśmy dobrą pozycję na motocyklu, z której jestem bardzo zadowolony, przesunąłem się trochę do przodu w porównaniu z tylnym ustawieniem na Sepang. Znaleźliśmy więcej przyczepności i wszystko działa tak jak powinno. Zmodyfikowaliśmy też konfigurację elektroniki i opon, ale prace przygotowawcze do weekendu wciąż trwają.”
Testy MotoGP na torze Losail, Katar:
14. marca, sesja 2:
Poz. | Kierowca | Zespół | Najlepsze okr. | Strata do poprz. |
Strata do lidera | Okr. |
1 | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:55.681 | - | - | 46 |
2 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:55.745 | +0.064 | +0.064 | 39 |
3 | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.294 | +0.549 | +0.613 | 45 |
4 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:56.433 | +0.139 | +0.752 | 70 |
5 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.439 | +0.006 | +0.758 | 58 |
6 | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:56.445 | +0.006 | +0.764 | 67 |
7 | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.707 | +0.262 | +1.026 | 48 |
8 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.716 | +0.009 | +1.035 | 57 |
9 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:56.726 | +0.010 | +1.045 | 68 |
10 | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.740 | +0.014 | +1.059 | 73 |
11 | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:56.798 | +0.058 | +1.117 | 62 |
12 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:56.931 | +0.133 | +1.250 | 63 |
13 | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:56.988 | +0.057 | +1.307 | 50 |
14 | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.345 | +0.357 | +1.664 | 62 |
15 | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.730 | +0.385 | +2.049 | 28 |
16 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.846 | +0.116 | +2.165 | 49 |
17 | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.536 | +0.690 | +2.855 | 57 |
13. marca, sesja 1:
Poz. | Kierowca | Zespół | Najlepsze okr. | Strata do poprz. |
Strata do lidera | Okr. |
1 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:56.271 | - | - | 41 |
2 | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:56.414 | +0.143 | +0.143 | 32 |
3 | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.444 | +0.030 | +0.173 | 59 |
4 | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.563 | +0.119 | +0.292 | 38 |
5 | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.682 | +0.119 | +0.411 | 60 |
6 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.742 | +0.060 | +0.471 | 42 |
7 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.780 | +0.038 | +0.509 | 56 |
8 | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:57.038 | +0.258 | +0.767 | 57 |
9 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:57.137 | +0.099 | +0.866 | 57 |
10 | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:57.143 | +0.006 | +0.872 | 39 |
11 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:57.226 | +0.083 | +0.955 | 57 |
12 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:57.302 | +0.076 | +1.031 | 61 |
13 | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:57.325 | +0.023 | +1.054 | 69 |
14 | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.437 | +0.112 | +1.166 | 56 |
15 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.499 | +0.062 | +1.228 | 49 |
16 | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.737 | +0.238 | +1.466 | 51 |
17 | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.250 | +0.513 | +1.979 | 65 |
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCo się dzieje z Toni Eliasem ??? Chyba na dobre mu nie wyjdzie powrót do MotoGP...
Odpowiedzojej, czyżby buc (lorenzo) jednak nie miał już tak dobrej passy? a to szkoda, tak strasznie załuję... :D Wygląda na to, że stoner zdominuje ten sezon. Cieszy mnie też Ben Spies. szczerze szkoda, ze...
Odpowiedz