tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Testy MotoGP - Honda dominuje dzięki nowym rozwiązaniom
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Testy MotoGP - Honda dominuje dzięki nowym rozwiązaniom

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.02.25, 11:00 Drukuj

Wczoraj zakończyły się trzydniowe testy królewskiej klasy Motocyklowych Grand Prix, które odbywały się na torze Sepang w Malezji. Klasyfikację zdecydowanie zdominowali kierowcy na Hondach. Niepokonany okazał się Casey Stoner wykręcając czas równy 1:59,665. Zaraz za nim, ze stratą 0,138 sekundy w tabelach pojawił się Dani Pedrosa. Trzecia lokata to Marco Simoncelli z San Carlo Honda Gresini, a na czwartej pozycji pozycji zapisał się trzeci kierowca fabrycznego zespołu Repsol Honda Team – Andrea Dovizioso.

Casey Stoner:

„Na modelu RC212V czuję się coraz bardziej komfortowo i nie mogę się już doczekać pierwszego wyścigu. Dokonaliśmy ostatecznego wyboru podwozia, a nowe zawieszenie jest świetne podczas ostrego hamowania, chociaż musimy jeszcze dopracować ustawienia.”

Dobre wyniki Hondy nie są przypadkiem. Pisaliśmy kiedyś, iż zastosowanie skrzyni biegów DCT w Hondzie VFR1200F, to tylko swoisty plac manewrowy do testowania tego rozwiązania przed wprowadzeniem go do maszyn wyścigowych. Wprawdzie DCT nie może zostać użyte ze względu na regulamin MotoGP, ale plotki o nowych elementach przeniesienia napędu zostały potwierdzone przez Shuei Nakamoto – wiceprezydenta HRC:

„Oczywiście HRC nie używa niczego, co jest zakazane, jednak to prawda, że mamy coś nowego w przeniesieniu napędu w tym momencie. Dzięki temu, można zmieniać biegi szybciej. Nie jest to DCT, jednak nie mogę wam powiedzieć jak to działa... Bo po prostu nie wiem (śmiech).”

Pierwszym kierowcą niedosiadającym Hondy, był Ben Spies z Yamaha Factory Racing na piątej lokacie finalnego dnia testów. Kolejny czas wykręcił Colin Edwards, natomiast Mistrz z poprzedniego sezonu zajął dopiero siódmą pozycję. Jorge Lorenzo przyznał, że rywale poczynili większy postęp technologiczny niż Yamaha, jednak duża strata do lidera (1,338 sek.) jest wynikiem różnic w doborze opon. W rzeczywistości Jorge czuje, że tylko Stoner i Pedrosa byli od niego szybsi.

Dziewięciokrotny Mistrz Świata MotoGP – Valentino Rossi zajął trzeciego dnia testów odległe, bo dopiero 11. miejsce. Pierwszego dnia zanotował lepszy 9. czas, który i tak mógłby poprawić, gdyby tak jak inni, jechał na miękkich oponach. Drugiego dnia Doctor nie startował ze względu na gorączkę, co odebrało zespołowi okazję na testowanie nowych rozwiązań. Trzeci dzień okazał się przez to zbyt krótki na wykręcenie dobrego czasu. Do tego Rossi przyznaje, że jego Ducati wymaga jeszcze sporo pracy, gdyż do utrzymania odpowiedniej linii zakrętu, musi zdecydowanie zwolnić. Również kontuzja barku zbyt mocno dokucza w środkowej sekcji zakrętu, jednak już pozwala na ostre hamowania.

Przed pierwszym wyścigiem, który odbędzie się 20. marca w Katarze na torze Losail, zawodnikom pozostały już wyłącznie rozgrzewki w trakcie wyścigowego weekendu I rundy.

Testy MotoGP na torze Sepang, Malezja:

24. lutego, sesja 3:

Poz. Kierowca Zespół Najlesze okr. Strata do poprz. Strata do lidera Okr.
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:59.665 - - 37
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:59.803 +0.138 +0.138 38
3 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:00.163 +0.360 +0.498 46
4 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:00.541 +0.378 +0.876 45
5 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:00.678 +0.137 +1.013 32
6 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:00.966 +0.288 +1.301 29
7 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:01.003 +0.037 +1.338 48
8 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:01.194 +0.191 +1.529 34
9 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 2:01.328 +0.134 +1.663 48
10 Hector Barbera Mapfre Aspar Team 2:01.346 +0.018 +1.681 21
11 Valentino Rossi Ducati Marlboro Team 2:01.469 +0.123 +1.804 59
12 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:01.469 - +1.804 71
13 Loris Capirossi Pramac Racing Team 2:01.493 +0.024 +1.828 39
14 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:02.034 +0.541 +2.369 50
15 Randy De Puniet Pramac Racing Team 2:02.155 +0.121 +2.490 42
16 Toni Elias LCR Honda MotoGP 2:02.410 +0.255 +2.745 57
17 T1 Yamaha Test Team 2:02.457 +0.047 +2.792 40
18 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 2:02.506 +0.049 +2.841 55
19 T2 Yamaha Test Team 2:03.016 +0.510 +3.351 13

23. lutego, sesja 2:

Poz. Kierowca Zespół Najlesze okr. Strata do poprz. Strata do lidera Okr.
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.171 - - 0
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:00.229 +0.058 +0.058 0
3 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:00.531 +0.302 +0.360 0
4 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:00.824 +0.293 +0.653 0
5 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.931 +0.107 +0.760 0
6 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:01.033 +0.102 +0.862 0
7 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 2:01.439 +0.406 +1.268 0
8 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:01.738 +0.299 +1.567 0
9 T2 Yamaha Test Team 2:01.792 +0.054 +1.621 0
10 Hector Barbera Mapfre Aspar Team 2:01.909 +0.117 +1.738 0
11 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:02.035 +0.126 +1.864 0
12 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.208 +0.173 +2.037 0
13 T1 Yamaha Test Team 2:02.596 +0.388 +2.425 0
14 Randy De Puniet Pramac Racing Team 2:02.604 +0.008 +2.433 0
15 Loris Capirossi Pramac Racing Team 2:02.624 +0.020 +2.453 0
16 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 2:02.676 +0.052 +2.505 0
17 Toni Elias LCR Honda MotoGP 2:02.941 +0.265 +2.770 0
18 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:02.984 +0.043 +2.813 0
19 Noburu Aoki Rizla Suzuki MotoGP 2:04.582 +1.598 +4.411 0

22. lutego, sesja 1:

Poz. Kierowca Zespół Najlesze okr. Strata do poprz. Strata do lidera Okr.
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.987 - - 0
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.360 +0.373 +0.373 0
3 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:01.468 +0.108 +0.481 0
4 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:01.654 +0.186 +0.667 0
5 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:01.747 +0.093 +0.760 0
6 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.808 +0.061 +0.821 0
7 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 2:01.939 +0.131 +0.952 0
8 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:01.996 +0.057 +1.009 0
9 Valentino Rossi Ducati Marlboro Team 2:01.999 +0.003 +1.012 0
10 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:02.224 +0.225 +1.237 0
11 Hector Barbera Mapfre Aspar Team 2:02.645 +0.421 +1.658 0
12 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.680 +0.035 +1.693 0
13 Toni Elias LCR Honda MotoGP 2:02.779 +0.099 +1.792 0
14 Randy De Puniet Pramac Racing Team 2:02.920 +0.141 +1.933 0
15 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:02.936 +0.016 +1.949 0
16 Loris Capirossi Pramac Racing Team 2:03.082 +0.146 +2.095 0
17 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 2:03.167 +0.085 +2.180 0
18 T1 Yamaha Test Team 2:03.676 +0.509 +2.689 0
19 Noburu Aoki Rizla Suzuki MotoGP 2:04.639 +0.963 +3.652 0
20 T2 Yamaha Test Team 2:04.958 +0.319 +3.971 0
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę