tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP - fantastyczny koniec sezonu 2011 w Walencji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP - fantastyczny koniec sezonu 2011 w Walencji

Autor: Maciek Machniewski 2011.11.06, 20:19 2 Drukuj

Lepszego scenariusza zakończenia sezonu chyba nikt sobie nie wyobrażał. Mieliśmy do czynienia ze wszystkim tym za co kochamy MotoGP – walkę do ostatnich metrów, rywalizację o każdy centymetr toru, upadki, łzy szczęścia oraz smak goryczy przegranej. Po tak emocjonującej ostatniej rundzie jeszcze bardziej żal, że sezon dobiegł końca.

MotoGP

Bardzo dobrze spod świateł jak zwykle ruszył, Dani Pedrosa ale już po chwili na czoło stawki wysunął się, Casey Stoner. Niestety już na pierwszym zakręcie doszło do sporego karambolu. Alvaro Bautista zahaczył delikatnie o motocykl Andrei Dovizioso wskutek czego Hiszpan upadł pociągając za sobą Rossiego, Haydena i De Punieta. Cała czwórka wypadła głęboko w żwir i nie dała rady powrócić do wyścigu. Było to dla nich spore rozczarowanie, ponieważ wszyscy bardzo dobrze radzili sobie w ten weekend. Prowadzący Stoner z każdym kolejnym okrążeniem powiększał przewagę nad jadącą za nim grupą utworzoną przez Dovizioso, Pedrose i Spiesa. Walka w tej trójce trwała przez ponad dwadzieścia okrążeń a najwięcej emocji dostarczał pojedynek pomiędzy duetem zespołu Repsol Honda. Kierowcy rywalizujący o trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej wymieniali się miejscami praktycznie co okrążenie. Na około pięć okrążeń przed metą nad torem zaczął padać deszcz a wyścig zaczął się właściwie od nowa. Stoner w mgnieniu oka stracił dziesięciosekundową przewagę zostając dogoniony przez Spiesa. Na trzy okrążenia przed końcem Amerykanin wysuwa się na prowadzenie. Australijczyk po chwilowej niedyspozycji wraca do formy i nie pozwala zawodnikowi Yamahy na ucieczkę utrzymując się blisko niego. Kiedy wydawało się, że Spies wygra wyścig, Stoner fantastycznie wychodzi z ostatniego zakrętu i na prostej do mety, na końcowych metrach wyprzedza rywala. Różnica między nimi wyniosła zaledwie 0.015 sekundy. Trzecie miejsce zajął Andrea Dovizioso, który dzięki temu rezultatowi został drugim wicemistrzem klasy MotoGP. Rywal Włocha o ten tytuł, Dani Pedrosa nie najlepiej radził sobie w zmiennych warunkach i spadł na piątą pozycję. Kończący w ten weekend sportową karierę, Loris Capirossi przez większą część wyścigu zajmował siódmą lokatę ale ostatecznie linię mety minął dziewiąty. Był to niewątpliwie jeden z najciekawszych wyścigów ery osiemsetek i godne pożegnanie z MotoGP. W przyszłym sezonie w motocyklach będą używane silniki o pojemności 1000cc.

Wyniki wyścigu

Poz. Pkt Kierowca Zespół Czas/strata
1 25 Casey STONER Repsol Honda Team 48'18.645
2 20 Ben SPIES Yamaha Factory Racing +0.015
3 16 Andrea DOVIZIOSO Repsol Honda Team +5.936
4 13 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 +8.718
5 11 Dani PEDROSA Repsol Honda Team +9.321
6 10 Katsuyuki NAKASUGA Yamaha Factory Racing +23.818
7 9 Josh HAYES Monster Yamaha Tech 3 +33.118
8 8 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing +37.952
9 7 Loris CAPIROSSI Pramac Racing Team +48.953
10 6 Toni ELIAS LCR Honda MotoGP +52.501
11 5 Hector BARBERA Mapfre Aspar Team MotoGP +1'06.519
12 4 Hiroshi AOYAMA San Carlo Honda Gresini +1'08.760
Niesklasyfikowani
Randy DE PUNIET Pramac Racing Team 0 Lap
Alvaro BAUTISTA Rizla Suzuki MotoGP 0 Lap
Valentino ROSSI Ducati Team 0 Lap
Nicky HAYDEN Ducati Team 0 Lap

Moto2

Fatalne warunki do ścigania mieli zawodnicy klasy Moto2. Wprawdzie wyścig został ogłoszony jako suchy ale przez prawie cały czas zmagań nad torem kropił deszcz. W takich warunkach nie poradził sobie nawet nowo koronowany Mistrz Świata Stefan Bradl, który upadł zaledwie po kilku okrążeniach od startu. Bardzo dotkliwą wywrotkę zaliczył Yuki Takahashi. Prowadzący w tym momencie Japończyk, zaliczył uślizg i w ten sposób zakończył swój udział w wyścigu. Od tego momentu na prowadzenie wyszedł jego team-partner, Michele Pirro. Włoch jechał bardzo pewnie i nikt nie był w stanie się do niego zbliżyć. Wygrał on z przewagą 6.150 sekundy nad Miką Kallio. Pirro jeżdżący w zespole Fausto Gressiniego, w którym jeździł Marco Simoncelli na konferencji przyznał, że jego rodak z całą pewnością był razem z nim. Bardzo wzruszający był moment, kiedy po skończonym wyścigu Gresini nie ukrywał swoich łez. Bardzo ciekawą walkę o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej stoczyli między sobą, Andrea Iannone i Alex De Angelis. Wprawdzie przez pierwszą część zmagań ich rywalizacja nie była bezpośrednia ale w drugiej fazie jechali jeden obok drugiego. Ostatecznie Iannone był jedenasty zajmując tym samym trzecie miejsce w generalce a De Angelis linię mety minął jako dwunasty.

Wyniki wyścigu

Poz. Pkt Kierowca Zespół Czas/strata
1 25 Michele PIRRO Gresini Racing Moto2 46'22.205
2 20 Mika KALLIO Marc VDS Racing Team +6.150
3 16 Dominique AEGERTER Technomag-CIP +6.363
4 13 Anthony WEST MZ Racing Team +8.843
5 11 Kenny NOYES Avintia-STX +9.229
6 10 Yonny HERNANDEZ Blusens-STX +9.926
7 9 Mike DI MEGLIO Tech 3 Racing +10.115
8 8 Xavier SIMEON Tech 3 B +10.385
9 7 Max NEUKIRCHNER MZ Racing Team +13.018
10 6 Julian SIMON Mapfre Aspar Team Moto2 +13.685
11 5 Andrea IANNONE Speed Master +14.686
12 4 Alex DE ANGELIS JIR Moto2 +15.200
13 3 Jules CLUZEL NGM Forward Racing +18.428
14 2 Pol ESPARGARO HP Tuenti Speed Up +19.177
15 1 Claudio CORTI Italtrans Racing Team +20.356
16 Randy KRUMMENACHER GP Team Switzerland Kiefer Racing +26.031
17 Thomas LUTHI Interwetten Paddock Moto2 +27.160
18 Jordi TORRES Mapfre Aspar Team Moto2 +33.813
19 Alex BALDOLINI Desguaces La Torre G22 +46.003
20 Kenan SOFUOGLU Technomag-CIP +49.635
21 Aleix ESPARGARO Pons HP 40 +1'12.187
22 Santiago HERNANDEZ SAG Team +1'14.567
23 Bradley SMITH Tech 3 Racing +1'15.394
24 Robertino PIETRI Italtrans Racing Team +1'16.767
25 Elena ROSELL Mapfre Aspar Team Moto2 +1'19.893
26 Joan OLIVE Aeroport de Castello +1'22.339
27 Mashel AL NAIMI QMMF Racing Team 1 Lap
28 Oscar CLIMENT Team Climent 1 Lap
29 Nasser Hasan AL MALKI QMMF Racing Team 1 Lap
30 Scott REDDING Marc VDS Racing Team 1 Lap
Niesklasyfikowani
Raffaele DE ROSA NGM Forward Racing 2 Laps
Simone CORSI Ioda Racing Project 2 Laps
Valentin DEBISE Speed Up 7 Laps
Ratthapark WILAIROT Thai Honda Singha SAG 14 Laps
Mattia PASINI Ioda Racing Project 17 Laps
Esteve RABAT Blusens-STX 21 Laps
Yuki TAKAHASHI Gresini Racing Moto2 22 Laps
Stefan BRADL Viessmann Kiefer Racing 23 Laps

GP125

Niespodziewany zwycięzca pole position, Danny Webb dobrze ruszył do wyścigu i utrzymał swoją pozycję. Niestety jego Mahindra nie była konkurencyjna na suchym torze i już na drugim okrążeniu zaczął spadać w głąb stawki. Jednak nie to było najgorszym momentem w wyścigu dla Anglika – w połowie rywalizacji zaliczył on upadek i swój występ zakończył w żwirze. Jedynie trzy okrążenia trwała walka o tytuł Mistrza Świata. Na tym właśnie kółku upadł, Johann Zarco i tym samym Nicolas Terol był już pewny, że tytuł należy do niego. Terol, który do tego momentu jechał zachowawczo, widząc swojego rywala „na deskach” zaczął odważniej atakować i piąć się w górę stawki. Pierwsza połowa wyścigu należała do Hectora Faubela, który w pewnym momencie miał ponad dwie sekundy przewagi nad rywalami. Po kolejnych kilku okrążeniach dołączają do niego, Maverick Vinales i Sandro Cortese. Od samego startu między tą dwójką rozgorzała ostra walka a stawką było zajęcie trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej. Niestety w połowie wyścigu Niemiec zaliczył upadek i musiał pożegnać się z drugiego wicemistrzostwa w GP125. W dalszej części rywalizacji na czele utworzyła się grupa składająca się z Vinalesa, Terola i Faubela. Pierwszy z Hiszpanów na kilka okrążeń przed metą zdecydował się na samotną ucieczkę. Był to dobry wybór dzięki któremu Vinales mógł świętować swoje drugie zwycięstwo z rzędu. Nowo koronowany mistrz, Nicolas Terol zajął drugie miejsce a trzeci był jego team-partner, Hector Faubel.

Wyniki wyścigu

Poz. Pkt Kierowca Zespół Czas/strata
1 25 Maverick VIÑALES Blusens by Paris Hilton Racing 41'44.138
2 20 Nicolas TEROL Bankia Aspar Team 125cc +3.216
3 16 Hector FAUBEL Bankia Aspar Team 125cc +7.460
4 13 Efren VAZQUEZ Avant-AirAsia-Ajo +14.560
5 11 Jonas FOLGER Red Bull Ajo MotorSport +18.451
6 10 Alberto MONCAYO Andalucia Banca Civica +36.472
7 9 Luis SALOM RW Racing GP +52.614
8 8 Niklas AJO TT Motion Events Racing +1'00.138
9 7 Luigi MORCIANO Team Italia FMI +1'00.253
10 6 Louis ROSSI Matteoni Racing +1'03.258
11 5 Manuel TATASCIORE Phonica Racing +1'09.892
12 4 Marcel SCHROTTER Mahindra Racing +1'12.741
13 3 Alessandro TONUCCI Team Italia FMI +1'18.337
14 2 John McPHEE Racing Steps Foundation KRP +1'18.434
15 1 Giulian PEDONE Phonica Racing +1'20.580
16 Sturla FAGERHAUG WTR-Ten10 Racing +1'21.155
17 Danny KENT Red Bull Ajo MotorSport +1'27.770
18 Peter SEBESTYEN Matteoni Racing +1'33.406
19 Daniel RUIZ Larresport +1'34.593
20 Jasper IWEMA Ongetta-Abbink Metaal +1'34.832
21 Marco COLANDREA WTR-Ten10 Racing 1 Lap
22 Alexis MASBOU Caretta Technology 1 Lap
23 Kevin HANUS Team Hanusch 1 Lap
24 Jakub KORNFEIL Ongetta-Centro Seta 1 Lap
25 Zulfahmi KHAIRUDDIN Airasia-Sic-Ajo 3 Laps
Adrian MARTIN Bankia Aspar Team 125cc +2'16.952
Niesklasyfikowani
Taylor MACKENZIE Phonica Racing 6 Laps
Brad BINDER Andalucia Banca Civica 7 Laps
Josep RODRIGUEZ Blusens by Paris Hilton Racing 9 Laps
Sandro CORTESE Intact-Racing Team Germany 13 Laps
Danny WEBB Mahindra Racing 13 Laps
Harry STAFFORD Ongetta-Centro Seta 17 Laps
Jack MILLER Caretta Technology 21 Laps
Johann ZARCO Avant-AirAsia-Ajo 22 Laps
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Stoner
Casey Stoner
Dovi Pedrosa Spies
Karambol
Loris Capirossi
Michele Pirro
Nicolas Terol
Okrazenie dla Simoncellego
Rossi 58
Stoner
Terol
Toni Elias
W holdzie Simoncellemu
Yamaha
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę