tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2012 - GP Kataru otwiera nowy rozdział
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2012 - GP Kataru otwiera nowy rozdział

Autor: Lovtza 2012.04.06, 09:21 42 Drukuj

Rozpoczynająca się dziś runda MotoGP w Katarze to początek nowych porządków w najbardziej prestiżowej motocyklowej serii wyścigowej na świecie. Na starcie zobaczymy zupełnie nową klasę Moto3, a w klasie królewskiej obok motocykli prototypowych wystartują także maszyny z seryjnymi silnikami. Jaki będzie ten sezon dla organizatorów, fanów i samych zawodników MotoGP? Z pewnością pełen niespodzianek i trudnych pytań na które miejmy nadzieję pod koniec sezonu znajdziemy optymistyczne odpowiedzi.

W roli pewniaka do tytułu mistrzowskiego sezon rozpoczyna aktualny Mistrz Świata Casey Stoner. Australijczyk dominował we wszystkich testach, robił z konkurentami praktycznie co chciał. Teraz ponownie wspierany jest przez świetny zespół Hondy dosiada znakomitego motocykla. Jeśli nie zdarzy się coś absolutnie nieoczekiwanego pokonanie Stonera będzie karkołomnym zadaniem. Jednym z najgroźniejszych rywali będzie dla zawodnika Hondy kolega z zespołu. Dani Pedrosa jeśli tylko czegoś sobie nie złamie potrafi być bardzo groźnym rywalem na każdym torze. Dwóch świetnych kierowców na bardzo szybkich motocyklach tworzy z zespołu Repsol Honda także faworyta w klasyfikacji zespołowej.

Były mistrz świata MotoGP Jorge Lorenzo będzie jednym z niewielu zawodników, którzy mają realną szansę przełamać dominację ekipy Hondy. W przedsezonowych testach tylko Lorenzo i Pedrosa byli w stanie podjąć mordercze tempo narzucane przez Stonera. Hiszpan w ostatnich wywiadach był pewny siebie i chwalił swoją nową wyścigówkę. Wsparciem dla Lorenzo będzie Ben Spies. Amerykanin z roku na rok robi postępy i w tym sezonie powinien być w stanie regularnie walczyć o podium, szczególnie że na motocyklu 1000cc jak sam twierdzi czuje się lepiej.

W Ducati miny raczej nietęgie i Rossi bez brnięcia w krągłe formułki oznajmił prasie, że w Katarze fani Ducati cudów raczej nie mogą się spodziewać. Mimo, iż motocykl Rossiego został dwukrotnie przeprojektowany od góry do dołu, to i tak tempo Włocha pozostawia wiele do życzenia. Oczywiście Rossi jest bardzo szybki, ale od zawodnika tego formatu oczekuje się, aby wygrywał, a przynajmniej stawał na pudle. Hayden który ciągle odczuwa jeszcze skutki zimowej kontuzji z pewnością nie włączy się do walki o podium. Ducati, które twierdzi, iż w czasie zimowych prac obrało niewłaściwy kierunek prac, teraz będzie się poprawiać z każdym wyjazdem na tor. Cóż, w ubiegłym roku słyszeliśmy podobne zapewnienia.    

Satelickie zespoły z uwagi na wprowadzenie zmian regulaminowych będą w korzystniejszej sytuacji, niż w latach poprzednich. Motocykle ekip LCR czy Tech3 będą bliższe maszynom fabrycznym, z tym że zespoły fabryczne będą szybciej i skuteczniej udoskonalać swoje maszyny w trakcie sezonu. Niemniej jednak tacy zawodnicy jak Andrea Dovizioso na maszynie Yamaha czy Alvaro Bautista na Hondzie mogą realnie włączyć się do walki o wysokie pozycje. Trudno też powiedzieć czego spodziewać się można po aktualnym Mistrzu Świata Moto2 czyli Stefanie Bradlu, bo Niemiec jest z testu na test coraz szybszy.

Dużą niewiadomą pozostają motocykle CRT, które otwierają jeden z nowych rozdziałów w historii MotoGP. Choć pierwsze testy jesienią ubiegłego roku nie rzucały na kolana, to postęp w ostatnich miesiącach jest widoczny. W ostatnich testach „półprototypy” siedziały na ogonie motocykli z ekip satelickich. Randy De Puniet dosiadający Aprilii ART otwarcie deklaruje, że poza wywalczeniem dominacji w „podklasie” CRT ma także w planach regularną wojnę z wolniejszymi zawodnikami na prototypach. Przyglądając się ostatnim testom w Jerez tacy zawodnicy jak Barbera i Abraham powinni wziąć sobie te zapowiedzi do serca.

Szalenie ciekawi jesteśmy jak będzie wyglądała rywalizacja zawodników z końca tabeli. 3 - 4 sekundy to w MotoGP nie różnica, ale przepaść. Czy Silva, Hernandez i znany nam z ubiegłorocznych startów w Bogdance Ellison będą budowali widowisko, czy grali wyłącznie role statystów? Dowiemy się w niedzielę.   

W Moto2 wystartuje 32 zawodników i nie jest to już najbardziej oblegana klasa Grand Prix. Po ostatnich dwóch latach, gdy do relatywnie taniej klasy do której zawodnicy i zespoły pchały się drzwiami i oknami, także i tutaj widać skutki sytuacji ekonomicznej na świecie.

Z pewnością wyścigi motocykli dysponujących takimi samymi jednostkami napędowymi będą emocjonujące, ale i tu jest kilku zawodników typowanych do grona faworytów. Te najważniejsze nazwiska to Marc Marquez, który o włos przegrał w ubiegłym sezonie tytuł mistrzowski z Bradlem, Thomas Lhuti, Claudio Corti, który dominował na testach w Jerez, ale także Pol Espargaro i Mika Kalio. W Moto2 nie ma łatwych wyścigów i łatwych zwycięstw, a walka często toczy się do ostatniego metra wyścigu, dlatego jedyne co można powiedzieć w chwili rozpoczęcia sezonu, to że na pewno nie zabraknie emocji.

Moto3 to kolejna nowa karta w historii Mistrzostw Świata. Dwusuwowe 125-tki zastąpione zostały przez czterosuwowe 250. Nowa klasa obsadzona jest przez 33 zawodników. Część z nich, takich jak Maverick Vinales, Sandro Cortese, Luis Salom, Hector Faubel i kilku innych znamy z ubiegłorocznego GP125. Inni trafili do „ćwiartek” z różnych narodowych i międzynarodowych serii jak choćby RedBull Rookies. Każdy, kto widział wyścig GP125 wie, że nie bierze się w nim jeńców, a w starciu z rywalami zawodnicy wykorzystują różne chwyty, niekoniecznie przewidziane regulaminem.  

No dobrze. Czas strojenia groźnych min i generowania pełnych optymizmu komunikatów prasowych dobiega końca. Przechodzimy do prawdziwej rywalizacji, która nie sprowadza się jedynie do tego kto najszybciej jedzie, ale także do tego kto dysponuje lepszym wsparciem technicznym, kto rzadziej zalicza upadki i kontuzje, kto jest po prostu mądrzejszym i sprytniejszym zawodnikiem. Czas pokaże u kogo ta kombinacja walorów okaże się najbardziej trafiona.

W tym roku transmisje z rund MotoGP będzie prowadził na swoich kanałach Polsat Sport. Plan transmisji z rundy w Katarze wygląda następująco:

piątek 6.04.
17.00: MotoGP - II sesja treningowa w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD
18.00: Moto3 - III sesja treningowa w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD
18.55: Moto2 - II sesja treningowa w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD
19.55: MotoGP - III sesja treningowa w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD

sobota 7.04.
17.00: Moto3 - kwalifikacje w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport News
17.55: Moto2 - kwalifikacje w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport News
18.55: MotoGP - kwalifikacje  w Polsacie Sport, Polsacie Sport HD i Polsacie Sport News
20.20: Moto3 - rozgrzewka w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport News
20.55: Moto2 - rozgrzewka w Polsacie Sport Extra i Polsacie Sport News

niedziela 8.04.
17.00: MotoGP - rozgrzewka w Polsacie Sport, Polsacie Sport HD i Polsacie Sport News
18.00: Moto3 - wyścig w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD
19.20: Moto2 - wyścig w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD
21.00: MotoGP - wyścig w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD

Rossi kask
STONER
Lorenzo w kasku
Stefan Bradl
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
valentino rossi sepang padok
andrea dovizioso sepang padok
barbera start
Bradl Day One Sepang Test
Rossi Box Sepang
Capirossi Stoner
Hayden w okularach
Pedrosa i mechanicy
Box Bradla
PEDROSA grzanie opon
yonny original
Rossi rozmowa
andrea dovizioso sepang w kasku
Stoner Depo
barbera original
Rossi Sepang
Zespol Bradla
Stoner sprawdza spalanie
Komentarze 19
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę