tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Grand Prix Kataru 2012 pełne niespodzianek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Grand Prix Kataru 2012 pełne niespodzianek

Autor: Lovtza 2012.04.09, 14:31 3 Drukuj

Inauguracja sezonu 2012 już za nami. Po emocjonującym wyścigu nowych litrowych maszyn MotoGP najwyższe miejsce na podium zdobył nieco niespodziewanie Jorge Lorenzo. Mimo, iż Stoner prowadził przez większość wyścigu to właśnie hiszpański zawodnik Yamahy był w stanie utrzymać tempo przez cały wyścig, a przed jego końcem wyprzedzić Pedrosę i Stonera. Choć Pedrosa próbował kontratakować, było już za późno. Katar tym razem okazał się szczęśliwy dla Lorenzo, drugie miejsce przypadło dla jadącego z cieknącym nosem Pedrosy, ostatnie miejsce na podium wywalczył Stoner, który zmagał się z bolącym ramieniem.

Lorenzo: „Cóż za niesamowity wyścigi. Dałem z siebie wszystko co miałem, całą moją energię przełożyłem na tor, w zwycięstwo, ponieważ ani przez chwilę się nie poddałem, zamiast tego naciskałem i próbowałem. Casey był bardzo mocny na początku wyścigi i zbudował sobie przewagę. Na szczęście dla nas w drugiej połowie wyścigu zaczął mieć problemy i jego tempo spadło, podczas gdy ja mogłem utrzymać moje tempo, dzięki czemu ostatecznie go wyprzedziłem. Jestem bardzo wdzięczny zespołowi Yamahy, ponieważ wykonał on duży krok tej zimy z nową YZR-M1.”

Pedrosa: Jestem bardzo zadowolony z wyniku, bo byliśmy w stanie przezwyciężyć problemy które mieliśmy w czasie weekendu. Po dobrych przygotowaniach przedsezonowych, nagle wszystko potoczyło się źle: złapałem grypę i gorączkę, w piątek zaliczyłem upadek, kwalifikacje zakończyły się katastrofą. Tymczasem wyjeżdżam stąd z podium i to bardzo dobrze. Oczywiście jestem trochę smutny, bo myślałem przez chwilę że mogę wygrać ten wyścig. Zespół wykonał fantastyczną pracę i po warmup’ie sprawy wyglądały już zupełnie inaczej – wykonałem perfekcyjny start, który był kluczowym momentem wyścigu, a potem mogłem utrzymać się z Casesyem i Jorge. Potem na 4 okrążenia przed końcem próbowałem wyjść na prowadzenie, ale Lorenzo był sprytniejszy tym razem ode mnie i wybrał lepszą strategię. Wyprzedziłem go, ale on wyszedł natychmiast na prowadzenie przede mnie i Stonera. Potem byłem jedno okrążenie za Caseyem i straciłem kontakt z Jorge. W każdym razie to dobry początek sezonu i postaramy się, aby było lepiej w Jerez.

Stoner, który bezdyskusyjnie dominował w przedsezonowych testach w Katarze pojawił się w roli murowanego faworyta do zwycięstwa, szczególnie że w swojej dotychczasowej karierze wygrywał tutaj już czterokrotnie. Trzecie miejsce, choć samo w sobie jest wspaniałym sukcesem, dla Australijczyka jest lekkim rozczarowaniem. Problemy z pompowaniem ramion Stoner przerabiał już jakiś czas temu, ostatnio dopadły go w Assen w 2010 roku. Tym razem problemem mogły być zbyt ciasne rękawice, które utrudniały krążenie krwi w dłoniach i ramionach, ale pojawiły się także spekulacje na temat ustawień samego motocykla, które wcale nie musiały być idealne. Jak sam stwierdził:

To nie jest sposób w jaki chcieliśmy zakończyć ten wyścig. Po wolnym treningu FP3 i treningu kwalifikacyjnym było jasne, że to będzie trudny wyścig, ale pod sam koniec sprawy potoczyły się w złym kierunku. Motocykl pracował dobrze, zdecydowanie mam pakiet i tempo, które pozwalają mi prowadzić. Niestety tym razem musiałem zmagać się z naprawdę ciężkim pompowaniem ramion (określanym także jako „betonowanie ramion” – przyp. red.). Po trzech czterech kółkach zacząłem to czuć, a potem cały czas się pogarszało. Staram się na początku zbudować jak największą przewagę nad Danim i Jorge, a potem utrzymywać ją z jak najmniejszym nakładem energii i wysiłku, ale z biegiem wyścigu sytuacja się pogarszała i w końcu mięśnie nie były już w stanie dać więcej z siebie. Nie mogłem trzymać się poprawnie kierownicy, a to utrudniło mi zadanie i sprawiło że te wyścig był dla mnie nieco rozczarowujący. Od strony technicznej i z wielu innych powodów był to jednak obiecujący start.

Ben Spies, który świetnie pojechał w kwalifikacjach (był czwarty) tym razem zakończył wyścig na 11 pozycji jako ostatni zawodnik na prototypie. Skąd taki rozwój wypadków?

Lorenzo na podium Katar
Dani Pedrosa Katar
Lorenzo Katar
Marc Marquez Katar
Maverick Vinales Katar
Qatar MotoGP Repsol
Stoner Katar

„Ciężki wyścig, ale tak czasem bywa. Testowałem mój airbag dwa razy w ten weekend, dobrze wiedzieć, że działa poprawnie. Wracamy do Jerez i miejmy nadzieję, uporządkujemy sprawy z motocyklem. Dobrze, że wygrał Jorge wygrał, widzimy że Yamaha radzi sobie dobrze, ale mieliśmy duży problem z drganiami, więc musimy dojść o co chodziło. Takie rzeczy się zdarzają kiedy jeździsz motocyklem, który został dwa razy rozbity.”

Ekipa Yamahy ma powody do zadowolenia. Nie tylko z powodu wygranej Lorenzo, ale także z dobrej postawy ekipy satelickiej Monster Yamaha Tech 3. Cal Crutchlow i Andrea Dovizioso dojechali na kolejno czwartym i piątym miejscu. Alvaro Bautista na Hondzie RCV pojawił się na mecie siódmy, udany start zaliczył Sefan Bradl, który swój pierwszy wyścig w MotoGP ukończył na ósmy miejscu.

O prawdziwej porażce można natomiast mówić w przypadku kierowców Ducati i nie zmienia tego dobre, szóste miejsce Haydena. Hector Barbera dojechał do mety za debiutantem Bradlem, a Valentino Rossi powinien mówić o prawdziwej katastrofie. Do wyścigu zakwalifikował się jako najwolniejszy zawodnik na prototypie (!), a wyścig ukończył na pozycji dziesiątej…

Maszyny CRT pojechały zgodnie z oczekiwaniami, czyli o wiele wolniej, niż prototypy. Trudno jednoznacznie orzec w jakim stopniu jest to wina motocykli, a w jakim stopniu poziomu kierowców za ich sterami, ale najszybszy na CRT Edwards pojawił się na mecie minutę później od zwycięzcy, co oznacza zespoły CRT mają ciągle mnóstwo do zrobienia.

Wyniki MotoGP - Katar 2012
Pos. Points Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time/Gap
1 25 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 166.2 42'44.214
2 20 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 166.1 +0.852
3 16 1 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 166.0 +2.908
4 13 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 165.1 +17.114
5 11 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 165.0 +17.420
6 10 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 164.3 +28.413
7 9 19 Alvaro BAUTISTA SPA San Carlo Honda Gresini Honda 164.3 +28.446
8 8 6 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 164.3 +29.464
9 7 8 Hector BARBERA SPA Pramac Racing Team Ducati 164.2 +31.384
10 6 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 164.0 +33.665
11 5 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 162.6 +56.907
12 4 5 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing Suter 162.5 +58.088
13 3 14 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 161.7 +1'10.650
14 2 68 Yonny HERNANDEZ COL Avintia Blusens BQR-FTR 161.4 +1'15.943
15 1 41 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 160.7 +1'26.733
16
22 Ivan SILVA SPA Avintia Blusens BQR-FTR 159.7 +1'43.327
17
54 Mattia PASINI ITA Speed Master ART 159.5 +1'47.419
18
77 James ELLISON GBR Paul Bird Motorsport ART 159.2 +1'51.882


51 Michele PIRRO ITA San Carlo Honda Gresini FTR 110.6 7 Laps
Nie klasyfikowani


9 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda 158.8 7 Laps


17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 154.0 15 Laps

Marc Marquez przeszedł długi i wyczerpujący proces rekonwalescencji I przygotowań do nowego sezonu po ubiegłorocznym wypadku na Sepeng, ale jak widać – wysiłek ten opłacił się. Hiszpan wraz z Andreą Iannone stworzyli wspaniałe widowisko i pokaz twardego ścigania, który trwał do ostatnich metrów wyścigu.

Pole position przypadło Thomasowi Luthi i on jako pierwszy wszedł w pierwszy zakręt wyścigi, ale prowadzenie stracił prowadzenie już pod koniec pierwszego okrążenia. Na czoło wyścigu przebili się Espargaro, Marquez oraz Iannone i to ostatecznie między nimi rozegrała się walka o zwycięstwo. Wyścig Moto2 jak zwykle mógł się podobać, zobaczyliśmy w nim dużo walki nie tylko o czołowe pozycje, ale także między zawodnikami w środku stawki.

Wyniki Moto2 - Katar 2012
Pos. Points Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time/Gap
1 25 93 Marc MARQUEZ SPA Team CatalunyaCaixa Repsol Suter 159.1 40'34.225
2 20 29 Andrea IANNONE ITA Speed Master Speed Up 159.1 +0.061
3 16 40 Pol ESPARGARO SPA Pons 40 HP Tuenti Kalex 159.0 +1.412
4 13 80 Esteve RABAT SPA Pons 40 HP Tuenti Kalex 159.0 +1.639
5 11 12 Thomas LUTHI SWI Interwetten-Paddock Suter 158.9 +3.981
6 10 45 Scott REDDING GBR Marc VDS Racing Team Kalex 158.7 +6.768
7 9 63 Mike DI MEGLIO FRA S/Master Speed Up Speed Up 158.7 +6.794
8 8 3 Simone CORSI ITA Came IodaRacing Project FTR 158.7 +6.986
9 7 38 Bradley SMITH GBR Tech 3 Racing Tech 3 158.4 +10.828
10 6 36 Mika KALLIO FIN Marc VDS Racing Team Kalex 158.4 +11.379
11 5 4 Randy KRUMMENACHER SWI GP Team Switzerland Kalex 158.3 +12.750
12 4 5 Johann ZARCO FRA JIR Moto2 Motobi 158.2 +14.121
13 3 24 Toni ELIAS SPA Mapfre Aspar Team Suter 158.0 +17.634
14 2 30 Takaaki NAKAGAMI JPN Italtrans Racing Team Kalex 158.0 +17.875
15 1 60 Julian SIMON SPA Blusens Avintia FTR 158.0 +17.894
16
71 Claudio CORTI ITA Italtrans Racing Team Kalex 157.9 +19.014
17
19 Xavier SIMEON BEL Tech 3 Racing Tech 3 157.9 +19.114
18
77 Dominique AEGERTER SWI Technomag-CIP Suter 157.3 +28.802
19
72 Yuki TAKAHASHI JPN NGM Mobile Forward Racing Suter 156.8 +36.598
20
47 Angel RODRIGUEZ SPA Desguaces La Torre SAG FTR 156.8 +36.738
21
14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda Gresini Moto2 Moriwaki 156.7 +37.147
22
49 Axel PONS SPA Pons 40 HP Tuenti Kalex 156.7 +37.443
23
18 Nicolas TEROL SPA Mapfre Aspar Team Suter 156.6 +39.523
24
88 Ricard CARDUS SPA Arguiñano Racing Team AJR 156.2 +45.260
25
95 Anthony WEST AUS QMMF Racing Team Moriwaki 155.7 +53.786
26
8 Gino REA GBR Federal Oil Gresini Moto2 Moriwaki 155.7 +54.008
27
10 Marco COLANDREA SWI SAG Team FTR 154.1 +1'19.054
28
7 Alexander LUNDH SWE Cresto Guide MZ Racing MZ FTR 154.1 +1'19.071
29
82 Elena ROSELL SPA QMMF Racing Team Moriwaki 153.1 +1'35.150
30
76 Max NEUKIRCHNER GER Kiefer Racing Kalex 150.3 1 Lap
Nie klasyfikowani


15 Alex DE ANGELIS RSM NGM Mobile Forward Racing Suter 158.4 2 Laps


96 Nasser Hasan AL MALKI QAT QMMF Racing Team Moriwaki 151.0 10 Laps


44 Roberto ROLFO ITA Technomag-CIP Suter 85.3 17 Laps

W pierwszym wyścigu klasy Moto3 wygrał Maverick Vinales, wschodząca gwiazda hiszpańskiego światka wyścigowego. Drugi na mecie zjawił się Romano Fenati, 16 latek który z kolei jest nadzieją włoskich wyścigów. Fenati prowadził w wyścigu przez pierwsze cztery okrążenia, dopiero później Vinales wziął się do roboty, wyprzedził Sissisa, Cortese i wyszedł na prowadzenie przed Fenatiego.

Ostatecznie pierwszy na mecie zameldował się Vinales, za nim z niewielką stratą finiszował Fenati. Cortese trzecie miejsce musiał wydrzeć w starciu z Salomem, Oliveirą, Khairuddinem i Sissisem między którymi walka trwała do samej mety.

Debiut klasy Moto3 wypadł pozytywnie. Co prawda najszybsi zawodnicy jechali w Katarze około 2 sekundy wolniej niż rok wcześniej klasa GP125, ale miniony weekend to dopiero początek udoskonalania czterosuwowych wyścigówek. Wbrew przedsezonowym testom, gdzie dominował KTM, w wyścigu okazało się, że najlepiej poradzili sobie kierowcy na Hondach, choć z pewnością nie ma tutaj mowy o takich rozbieżnościach w poziomie osiągów motocykli jak w przypadku klasy królewskiej. Jedno jest pewne, w klasie Moto3 sezon zapowiada się bardzo emocjonująco.

Wyniki Moto3 - Katar 2012
Pos. Points Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time/Gap
1 25 25 Maverick VIÑALES SPA Blusens Avintia FTR Honda 150.2 38'40.995
2 20 5 Romano FENATI ITA Team Italia FMI FTR Honda 149.9 +4.301
3 16 11 Sandro CORTESE GER Red Bull KTM Ajo KTM 149.0 +18.013
4 13 39 Luis SALOM SPA RW Racing GP Kalex KTM 149.0 +18.200
5 11 44 Miguel OLIVEIRA POR Estrella Galicia 0,0 Suter Honda 149.0 +18.745
6 10 63 Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL AirAsia-Sic-Ajo KTM 149.0 +19.052
7 9 61 Arthur SISSIS AUS Red Bull KTM Ajo KTM 149.0 +19.466
8 8 52 Danny KENT GBR Red Bull KTM Ajo KTM 148.9 +21.098
9 7 96 Louis ROSSI FRA Racing Team Germany FTR Honda 148.8 +21.153
10 6 42 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 Suter Honda 148.4 +28.733
11 5 89 Alan TECHER FRA Technomag-CIP-TSR TSR Honda 148.3 +29.775
12 4 55 Hector FAUBEL SPA Bankia Aspar Team Kalex KTM 148.3 +29.813
13 3 31 Niklas AJO FIN TT Motion Events Racing KTM 147.9 +35.940
14 2 23 Alberto MONCAYO SPA Bankia Aspar Team Kalex KTM 147.9 +35.983
15 1 84 Jakub KORNFEIL CZE Redox-Ongetta-Centro Seta FTR Honda 147.7 +38.641
16
7 Efren VAZQUEZ SPA JHK T-Shirt Laglisse Honda 147.6 +40.219
17
27 Niccolo ANTONELLI ITA San Carlo Gresini Moto3 Honda 147.0 +50.629
18
99 Danny WEBB GBR Mahindra Racing Mahindra 146.7 +54.751
19
21 Ivan MORENO SPA Andalucia JHK Laglisse FTR Honda 146.7 +54.989
20
26 Adrian MARTIN SPA JHK T-Shirt Laglisse Honda 146.1 +1'05.183
21
51 Kenta FUJII JPN Technomag-CIP-TSR TSR Honda 145.1 +1'21.239
22
15 Simone GROTZKYJ ITA Ambrogio Next Racing Oral 144.3 +1'35.791
23
9 Toni FINSTERBUSCH GER Cresto Guide MZ Racing MZ-RE Honda 143.9 +1'41.291
24
53 Jasper IWEMA NED Moto FGR FGR Honda 143.2 +1'54.293
25
8 Jack MILLER AUS Caretta Technology Honda 139.9 1 Lap
Nie klasyfikowani


94 Jonas FOLGER GER IodaRacing Project Ioda 143.5 7 Laps


3 Luigi MORCIANO ITA Ioda Team Italia Ioda 142.9 11 Laps


41 Brad BINDER RSA RW Racing GP Kalex KTM 147.3 12 Laps


77 Marcel SCHROTTER GER Mahindra Racing Mahindra 145.7 13 Laps


10 Alexis MASBOU FRA Caretta Technology Honda
0 Lap


19 Alessandro TONUCCI ITA Team Italia FMI FTR Honda 0 Lap


32 Isaac VIÑALES SPA Ongetta-Centro Seta FTR Honda 0 Lap
NAS Analytics TAG

Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę