MotoGP 1000ccm - pierwsze testy Ducati ju¿ jutro!
Niecierpliwie wyczekiwany powrót motocykli MotoGP do formatu 1000 ccm jest ju¿ coraz bli¿ej. Moto1 – bo tak bêdzie nazywa³a siê litrowa klasa w Motocyklowych Grand Prix – rozpocznie swoj± egzystencjê wraz z pocz±tkiem sezonu 2012, natomiast pierwsze testy zaczynaj± siê ju¿ teraz. Na pocz±tku kolejki znalaz³o siê Ducati.
Fabryka z Bolonii zarezerwowa³a sobie tor Jerez od jutra na trzy dni. Testy wytrzyma³o¶ciowe litrowej jednostki zakoñczy³y siê w weekend, a wiêc po raz pierwszy zobaczymy j± w akcji. Regulamin zabrania kierowcom je¿d¿enia na maszynach teamowych poza wyznaczonymi testami, a wiêc za kierownic± zasi±d± tester Franco Battaini oraz szef zespo³u, Vittoriano Guareschi. Poza maszyn± na kolejny sezon, sprawdzane bêd± równie¿ nowe rozwi±zania dla obecnego Dukata. Mówi siê miêdzy innymi o ciê¿szym wale korbowym oraz zmienionej mapie zap³onu, co ma zniwelowaæ jeden z wiêkszych problemów, na który skar¿y³ siê Valentino, czyli agresywne oddawanie mocy. Ducati pracuje te¿ nad now± ram± z w³ókien wêglowych – ma ona rozwi±zaæ problem podsterowno¶ci. Rossi rzeczywi¶cie nie bêdzie móg³ testowaæ, ale pewnie bêdzie obecny na torze przy pierwszych jazdach na jego nowej „litrówce”. Zreszt± nie jest tajemnic±, i¿ Ducati przejê³o The Doctora równie¿ w celu rozwoju motocykla Moto1.
Jak dla angielskiego MCN powiedzia³ Vittoriano Guareschi:
„Silnik 1000ccm by³ na hamowni w celu sprawdzenia osi±gów i wytrzyma³o¶ci, a w sobotê testy mia³y siê zakoñczyæ. Zak³adaj±c, ¿e posz³y dobrze, Filippo Preziosi zamontuje go do motocykla na testy. Pierwszym etapem jest sprawdzenie samego silnika. Pozosta³a konstrukcja motocykla zostanie opracowana, gdy ju¿ obierzemy konkretny kierunek w rozwoju podwozia.
Gdy Valentino podejmie ju¿ jaki¶ wybór, zbudujemy sprzêt w odniesieniu do tego. Teraz najwa¿niejsze jest przejechanie kilometrów na tym silniku, zarówno na torze jak i na hamowni.”
Na testy mia³a te¿ udaæ siê Honda. Ich plany niestety pokrzy¿owa³a katastrofa w Japonii, która nie ominê³a równie¿ toru Motegi, gdzie litrowy motocykl Moto1 mia³ wyjechaæ po raz pierwszy. W tym czasie jednak, na bie¿±co zbierane by³y dane z wy¶cigów, a silnik testowany by³ na hamowni.
W teamie Yamahy silnik oraz ca³y nowy motocykl równie¿ s± ju¿ w fazie rozwoju, a konstrukcja ma byæ gotowa na testy na pocz±tku lipca. W Yamasze spodziewaæ siê mo¿na skrzyni biegów podobnej do tej, u¿ywanej aktualnie w Hondach RC212V oraz zdecydowanie wiêkszej mocy, na któr± zawodnicy skar¿± siê od jakiego¶ czasu.
Regulaminowe testy maj± odbyæ siê zaraz po GP W³och na torze Mugello, które odbêdzie siê 3. lipca. Wprawdzie nie s± one jeszcze potwierdzone przez Dornê Sports, jednak jak ju¿ stan± siê oficjalne, mo¿na spodziewaæ siê na nich etatowych kierowców MotoGP, dosiadaj±cych nowiutkich prototypów z silnikami 1000 ccm.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeA jednak Rossi testowa³ motocykl:D W zasadach MotoGP nie ma nigdzie napisane, ¿e zabrania siê testowaæ maszyny na nastêpny sezon. Zabronione jest tylko testowanie maszyn na obecny sezon poza ...
Odpowiedz