tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mój pierwszy highsajdzik!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Mój pierwszy highsajdzik!

Autor: Ninozm 2014.01.15, 13:28 13 Drukuj

Od redakcji: Poniższy wpis pochodzi z bloga jednej z naszych czytelniczek. Uznaliśmy, że jest on na tyle ciekawy, że powinniście go przeczytać. Wszak dotyczy sytuacji, w której każdy kiedyś może się znaleźć. Highside, cóż, nie jest najprzyjemniejszą rzeczą, której można doświadczyć na motocyklu, ale zdarza się. Zobaczcie krótką relację pewnej dziewczyny, która miała okazję przeżyć go w nietypowej formie na Hornecie 600.

Wracam ze szkoły jak co dzień Hondorem (Hornet 600), zaczyna kropić trochę, jeszcze rano było ładnie i sucho. Już prawie jestem koło domu, jeszcze jakieś 200m. Zatrzymuję się przed skrzyżowaniem na STOPie koło fabryki Guinessa. Tak, mieszkam koło fabryki Guinessa i codziennie wieczorem pachnie/śmierdzi (cały czas nie mogę się zdecydować) fermentowanym zbożem. Przypomina mi to moje rodzinne miasto, gdzie wieczorami pachniało piernikami z Kopernika i płatkami z fabryki Nestle. No więc. Zatrzymuję się, kierunek w prawo, patrzę, nic nie jedzie, ruszam i pizd!

NAS Analytics TAG

a) za dużo gazu (a za dużo bo:  ostatnio hondor przycinał przy ruszaniu, w sensie: przekręcasz manetkę, a on jakby na chwilę się dusi, revy opadają, a potem nagle bum, wystrzela. Trzeba czeknąć u mechanika!)
b) ślisko
c) nierówna droga
d) niefart po prostu

I ot tyle. Lesson learnt. Skręcałam prawo, a wywaliło hondora i moje biodro na lewą stronę. Więc jakby sobie skręcił w locie. Pamiętam tylko że wywaliło przód do góry i silnik zrobił wuuuuum! Ale crash pady dały radę, nic się nie pogięło, tylko owiewka przednia nad zegarami złamana. Trzeba skleić/kupić nową.

Ja zaś podnoszę się z podłogi, chyba cała, zdejmuję kask, podbiegają okoliczni taksówkarze "Damn, that's my boyfriend's bike!" krzyczę. Tamci się śmieją "You mean your ex-boyfriend!". Tacy śmieszni. Jak się później okazało boyfriend mnie jeszcze nie rzucił :) (Dostał na pocieszenie najnowszy numer naszego ulubionego magazynu motocyklowego ;))

No więc pomogli podnieść moto, wszystko ok. Po paru próbach odpalił. Bez żadnych backfire'ów ani nic. Raczej ok. Wtedy podbiega jakiś okoliczny gościu i śmiesznym dresiarskim akcentem mówi:

 - Nie no, ja bym nie wsiadał w ogóle na ten motor, pojedziesz 200 m i coś może  eksplodować, gaźniki się zalać (tu zaczął wymyślać jakieś bzdury) etc.
 - No co ty, przecież działa, nic nie cieknie. Crashpad wszystko wziął na siebie. Dam  radę, w końcu to tylko kawałek. W najgorszym wypadku zgaśnie czy coś, wtedy  dopcham jakoś.
 - Nie no, pomogę ci dopchać go do domu.

Uparł się mocno i zaczął pchać moto. Spoko, tylko po drodze musiałam słuchać gadki jakie to jeżdżenie jest niebezpieczne, że on to miał Fireblade'a jak miał 17 lat bo dostał od ojca i raz się przewalił i coś złamał i przestał jeździć. No trudno, pech. Ale to nie znaczy, że wszyscy zginiemy. I dalej, że może powinnam jeździć na czymś mniejszym. Bla bla. Uwielbiam takich ekspertów. Zdaję sobie sprawę z ryzyka etc. ale uważam, że jeżdżę dość rozsądnie, nieraz jestem z siebie dumna, że przewidziałam jakąś niebezpieczną sytuację, a ślizg na mokrej i nierównej powierzchni może się zdarzyć każdemu, niezależnie na czym jeździ.

Koleś dopchał w końcu moto (mimo, że bardzo nie chciałam, żeby szedł ze mną aż do samego domu, bo w końcu średniawa okolica, wszystko wszystkim kradną, więc po co ma wiedzieć gdzie mieszka Hondorek). Zadzwoniłam bo mojego współlokatora, który był akurat w domu, żeby wyszedł nam na spotkanie i może spłoszył mojego pomagacza, ale na nic to się zdało. Na koniec nie obyło się bez gadki typu:

 - Ja bym zawiózł ten motor do mechanika od razu!

Oraz: (tu zwraca się do mojego współlokatora)

 - Powinieneś się cieszyć, że ona (w sensie ja) żyje!

Rotfl

Nom, więc tak oto żyję zaliczywszy swój pierwszy crash. Hopefully ostatni.

Przypominamy Wam także, że http://riderblog.pl/ jest do Waszej dyspozycji. Możecie tam tworzyć, publikować, dzielić się spostrzeżeniami, do czego gorąco Was zachęcamy!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:autor widmo 16/01/2014 16:43

Żenuła...

Odpowiedz
Autor:poll 16/01/2014 12:08

i jaki z tego morał ?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę