Metzeler Sportec M9 RR - sportowe opony na ulicê [FILM]
Opony Sportec M9 RR zastąpiły w ofercie Metzeler popularny model drogowych opon Sportec M7 RR. Nowe Metzelery M9 RR, podobnie jak poprzedzający je model, to opony przeznaczone do jazdy mocnymi nakedami i motocyklami sportowymi po drogach publicznych.
Jakie opony to mocnego nakeda? Jakie opony do sportowego motocykla, ale nie typowo na tor, tylko na ulicę? Takich pytań jest wiele. Jedną z odpowiedzi mogą być takie właśnie opony, jak Metzeler Sportec M9 RR.
Przy projektowaniu tego typu opon bierze się pod uwagę konieczność zapewnienia wysokiej przyczepności w zmiennych warunkach, tj. zarówno na suchej, jak mokrej nawierzchni, a także możliwie jak najkrótszy czas rozgrzewania (bez stosowania koców grzewczych, jak w przypadku opon torowych). Poniżej nasz film z prezentacji prasowej nowych opon Metzeler Sportec M9 RR.
Literki RR w nazwie tych opon oznaczają oczywiście skrót od Road Racing. Nowe M9 RR były rozwijane w oparciu o bogate doświadczenia Metzeler w wyścigach ulicznych (zwycięstwa w TT na Wyspie Man i North West 200).
Opony Metzeler M9 RR zastąpiły w ofercie producenta popularny model M7 RR. W stosunku do poprzedniego modelu poprawiono praktycznie wszystkie parametry z przyczepnością na suchej nawierzchni na czele (ta cecha zyskała najmocniej).
Zawartość krzemionki w pasie centralnym nowych opon jest o dokładnie 24 procent wyższa w stosunku do M7 RR. Na brzegach opony, gdzie wymagana jest wysoka przyczepność w zakrętach, zastosowano miękką mieszankę, a w środkowej części twardszą, zapewniającą stabilność termiczną i większy przebieg do momentu zużycia.
Wysoka zawartość krzemionki nie tylko poprawia przyczepność, ale też skraca czas rozgrzewania opon do optymalnej temperatury pracy. W przypadku jazdy po torze na M9 RR była to kwestia spokojniejszego pokonania kilku pierwszych zakrętów, by zacząć jechać odważniej i pewniej.
Dodatek specjalnych żywic w kombinacji z krzemionką oznacza stabilne zachowanie w szerszym zakresie temperatur - od niskich, w czasie pierwszych wyjazdów na ulicę w sezonie, po bardzo wysokie, podczas letniego wyjazdu na tor. Podczas prezentacji prasowej jeździliśmy po torze przy temperaturach od kilku stopni o poranku do ok. 15 st. C w drugiej części dnia.
Testy wykazały, że na nowych oponach M9 RR, w porównaniu do M7 RR, na suchym torze o długości 5 km udało się skrócić czas okrążenia z 1:48,950 sekundy do 1:45,550 s. W przypadku mokrego toru testowego o długości okrążenia nieco ponad 1 km była to zmiana z 00:44,210 sekundy na 00:42.380 s (za kierownicą motocykla siedział doświadczony kierowca testowy Metzeler).
Niestety, w czasie samej prezentacji prasowej nie mieliśmy możliwości bezpośredniego porównania z poprzedniczką, czyli M7. Pozostaje nam tutaj zaufać relacjom kierowców testowych Metzeler oraz ich powyższym wynikom.
Metzeler Sportec M9 RR będą dostępne w bardzo szerokiej palecie rozmiarów (w sumie 3 rozmiary na przód i aż 9 rozmiarów na tył). Poniżej pełna oferta rozmiarowa nowych M9 RR:
Przód:
- 110/70 R17 M/C 54H TL - w trzecim kwartale 2020
- 110/70 ZR17 M/C 54W TL
- 120/70 ZR17 M/C (54W) TL
Tył:
- 140/70 R17 M/C 66H TL
- 150/60 R17 M/C 66H TL
- 150/60 ZR17 M/C 66W TL
- 160/60 ZR17 M/C (69W) TL
- 180/55 ZR17 M/C (73W) TL
- 180/60 ZR17 M/C (75W) TL
- 190/50 ZR17 M/C (73W) TL
- 190/55 ZR17 M/C (75W) TL
- 200/55 ZR17 M/C (78W) TL
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeJe¿d¿ê du¿ym GSXem. Dotychczas najbardziej brakowa³o mi twardego szczytu. Z tym w ostatnich Sportecach moje Suzi radzi³o sobie przez sezon. Teraz my¶la³em o Bridgeston'ach Batlaksach S22. Jeszcze ...
Odpowiedz2,5s na oponie i to z tego samego segmentu :D 1:48,950 sekundy do 1:45,550 ahahahah Ja mam wra¿enie, ¿e testowy kierowca co¶ amator :D
OdpowiedzBlisko 3.5sek o Wielki Matematyku!
Odpowiedz2,5 sekundy na torze o takiej d³ugo¶ci to ma³o? :D hahahahaha
OdpowiedzMia³em M7 ostatnio i w³a¶nie siê koñcz±... W takim razie czas na M9 :)
Odpowiedz