Metzeler Sportec M5 Interact wchodzi na rynek
M5 to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu
Nowe sportowe dziecko Metzelera ujrzało światło dzienne 22 stycznia 2010 w Monachium. Zgodnie z zapewnieniami konstruktorów będzie to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu. Najnowsza odsłona technologii Interact, zapewni użytkownikom pięć stref o różnej sztywności opony. M5 adresowana jest do sportowych motocykli drogowych klasy supersport.
Strefy sztywności
O co chodzi z technologią Interact? Pisaliśmy o tym już bardzo obszernie przy okazji prezentacji opon Metzeler Z6 Interact. W dużym skrócie mówimy tutaj o zróżnicowanej sztywności karkasu opony, pozwalającej na bardzo optymalny kontakt (interakcję) opony z podłożem. To odpowiedź na wieloskładnikowe ogumienie konkurencji, oferujące różne mieszanki gumy w jednej oponie. W nowym produkcie niemiecka firma wykorzystała wszystkie doświadczenia zebrane przy produkcji wcześniejszych modeli z serii Interact, co zaowocować ma znacznym postępem w stosunku do bardzo udanego poprzednika, czyli Sporteca M3. Nowy M5 Interact posiadał będzie pięć stref sztywności karkasu. Tak naprawdę strefy są trzy, ale licząc od boku konturu opony do drugiego boku, otrzymujemy w sumie pięć stref. Strefy brzegowe mają najgęściej ułożony oplot, przez co są sztywniejsze. Jest to konieczne dla „podtrzymania" opony w mocnych pochyleniach, gdzie brzeg opony jest wyjątkowo mocno obciążony. Po niej ułożono strefę średniego napięcia pracującą najlepiej przy średnich pochyleniach. Taka konfiguracja sprzyja wysokiej przyczepności. Na środku opony sztywność karkasu ponownie wzrasta. Ma to na celu poprawę żywotności opony i stabilizację jej pracy przy bardzo wysokich prędkościach. W ten oto sposób, nawet bez różnicowania mieszanek na jednej oponie można uzyskać różne parametry jej pracy w zależności od pochylenia motocykla.
Litera „Pi" w bieżniku
Kształt bieżnika nowej gumy to efekt wielu doświadczeń których celem było uzyskanie wysokiej skuteczności pracy na suchej nawierzchni (stabilność) i mokrej (dobre odprowadzanie wody). Nowy, opatentowany kształt bieżnika nawiązujący do greckiej litery „Pi" zapewnić ma maksymalne wykorzystanie potencjału drzemiącego w technologii Interact.
Więcej krzemionki
Krzemionka jest czynnikiem odpowiedzialnym za przyczepność na mokrej nawierzchni. Zbytnie dodawanie tego komponentu prowadzi jednak do pogorszenia zachowania opony na suchej nawierzchni. Metzeler stosując nową technikę obróbki mieszanki gumowej zdołał dodać więcej krzemionki do mieszanki gumowej, bez pogorszenia parametrów opony na suchej nawierzchni. W rezultacie Niemcy zapewniają, iż otrzymali produkt o doskonałych właściwościach na suchej nawierzchni, jednocześnie nie dający szans konkurencji w czasie deszczu. Brzmi ambitnie, ale klienci szybko zweryfikują te zapowiedzi.
Wskaźnik pochylenia
Ten dodatek chyba każdy uzna za fajny, ale zwykły gadżet. Mowa oczywiście o wskaźniku pochylenia. Dzięki jego obecności każdy użytkownik M5 będzie mógł natychmiast sprawdzić w jakim stopniu wykorzystuje swoje opony. Wskaźnik ulokowano w okolicach 25°, 30°, 35°, 40° oraz 45° na bieżniku tylnej opony.
Gdzie i kiedy?
Nowe Metzelery dostępne będą w polskiej sieci dealerskiej od lutego 2010. Na dobry początek do klientów trafią przody 120/70-17 oraz tyły 180/55-17, 190/50-17 i 190/55-17. Przody 120/60-17 oraz tyły 160/60-17 dostępne będą od kwietnia bieżącego roku.
Więcej znajdziecie na www.metzelermoto.com
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeOpona staje się gadżetem dla bogatych kolesi chcących siępokazać na torze :]
OdpowiedzNo i o to chodzi, hehe
Odpowiedzco upoważnia cię do takich wniosków? nie obchodzi mnie to, że nie masz kasy, weź się do roboty i se kup takie jakie chcesz, a nie takie na które cię stać LoL
Odpowiedz