tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Metzeler Sportec M5 Interact wchodzi na rynek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Metzeler Sportec M5 Interact wchodzi na rynek

Autor: Lovtza 2010.01.26, 16:17 3 Drukuj

M5 to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu

Nowe sportowe dziecko Metzelera ujrzało światło dzienne 22 stycznia 2010 w Monachium. Zgodnie z zapewnieniami konstruktorów będzie to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu. Najnowsza odsłona technologii Interact, zapewni użytkownikom pięć stref o różnej sztywności opony. M5 adresowana jest do sportowych motocykli drogowych klasy supersport.

Strefy sztywności

O co chodzi z technologią Interact? Pisaliśmy o tym już bardzo obszernie przy okazji prezentacji opon Metzeler Z6 Interact. W dużym skrócie mówimy tutaj o zróżnicowanej sztywności karkasu opony, pozwalającej na bardzo optymalny kontakt (interakcję) opony z podłożem. To odpowiedź na wieloskładnikowe ogumienie konkurencji, oferujące różne mieszanki gumy w jednej oponie. W nowym produkcie niemiecka firma wykorzystała wszystkie doświadczenia zebrane przy produkcji wcześniejszych modeli z serii Interact, co zaowocować ma znacznym postępem w stosunku do bardzo udanego poprzednika, czyli Sporteca M3. Nowy M5 Interact posiadał będzie pięć stref sztywności karkasu. Tak naprawdę strefy są trzy, ale licząc od boku konturu opony do drugiego boku, otrzymujemy w sumie pięć stref. Strefy brzegowe mają najgęściej ułożony oplot, przez co są sztywniejsze. Jest to konieczne dla „podtrzymania" opony w mocnych pochyleniach, gdzie brzeg opony jest wyjątkowo mocno obciążony. Po niej ułożono strefę średniego napięcia pracującą najlepiej przy średnich pochyleniach. Taka konfiguracja sprzyja wysokiej przyczepności. Na środku opony sztywność karkasu ponownie wzrasta. Ma to na celu poprawę żywotności opony i stabilizację jej pracy przy bardzo wysokich prędkościach. W ten oto sposób, nawet bez różnicowania mieszanek na jednej oponie można uzyskać różne parametry jej pracy w zależności od pochylenia motocykla.

Litera „Pi" w bieżniku

Kształt bieżnika nowej gumy to efekt wielu doświadczeń których celem było uzyskanie wysokiej skuteczności pracy na suchej nawierzchni (stabilność) i mokrej (dobre odprowadzanie wody). Nowy, opatentowany kształt bieżnika nawiązujący do greckiej litery „Pi" zapewnić ma maksymalne wykorzystanie potencjału drzemiącego w technologii Interact.

Więcej krzemionki

Krzemionka jest czynnikiem odpowiedzialnym za przyczepność na mokrej nawierzchni. Zbytnie dodawanie tego komponentu prowadzi jednak do pogorszenia zachowania opony na suchej nawierzchni. Metzeler stosując nową technikę obróbki mieszanki gumowej zdołał dodać więcej krzemionki do mieszanki gumowej, bez pogorszenia parametrów opony na suchej nawierzchni. W rezultacie Niemcy zapewniają, iż otrzymali produkt o doskonałych właściwościach na suchej nawierzchni, jednocześnie nie dający szans konkurencji w czasie deszczu. Brzmi ambitnie, ale klienci szybko zweryfikują te zapowiedzi.

Wskaźnik pochylenia

Ten dodatek chyba każdy uzna za fajny, ale zwykły gadżet. Mowa oczywiście o wskaźniku pochylenia. Dzięki jego obecności każdy użytkownik M5 będzie mógł natychmiast sprawdzić w jakim stopniu wykorzystuje swoje opony. Wskaźnik ulokowano w okolicach 25°, 30°, 35°, 40° oraz 45° na bieżniku tylnej opony.

Gdzie i kiedy?

Nowe Metzelery dostępne będą w polskiej sieci dealerskiej od lutego 2010. Na dobry początek do klientów trafią przody 120/70-17 oraz tyły 180/55-17, 190/50-17 i 190/55-17. Przody 120/60-17 oraz tyły 160/60-17 dostępne będą od kwietnia bieżącego roku.

Więcej znajdziecie na www.metzelermoto.com

Lista dealerska Pirelli jest dostępna pod tym adresem

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: metro biker 03/09/2011 01:56

No i o to chodzi, hehe

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę