MV Agusta F3 RC i F3 AMG - na bogato
Producent motocykli z Varese zaprezentował dwie nowe odmiany modelu F3.
Dosłownie kilka dni temu, podczas targów samochodowych we Frankfurcie, na stoisku AMG pokazano koncepcyjny model F3 AMG. Od standardowej 800-ki edycja AMG różni się limitowaną kolorystyką i detalami. F3 AMG niestety nie posiada zmian w jednostce napędowej czy zawieszeniu, powstało tylko i wyłącznie po to by wzbudzać zachwyt i zainteresowanie. A szkoda! MV Agusty oczywiście są wystarczająco wyczynowe i wystarczająco drogie w seryjnej konfiguracji, ale ciekawie byłoby zobaczyć, co spece z AMG zrobiliby z motocyklem, gdyby dać im wolną rękę (i czy zrobiliby cokolwiek, biorąc pod uwagę fakt, że specjalizują się w czterech kołach).
Drugą limitowaną edycją F3 będzie model F3 RC, zbudowany by uczcić udział fabrycznego zespołu w World Supersport. Niestety, w odróżnieniu od F4 RC (najmocniejszej drogowej wersji modelu), F3 RC poza malowaniem nie posiada żadnych poważnych zmian. Powstanie 100 sztuk F3 RC o pojemności 675 i 250 sztuk 800-ki. Każdy jeden egzemplarz zostanie podpisany przez zawodników MV, Julesa Cluzela i Lorenzo Zanettiego.
W pierwszej połowie tego roku Giovanni Castiglioni informował, że MV będzie koncentrowało się nad nową platformą czterocylindrową. Najprawdopodobniej już w przyszłym roku zobaczymy nowe wcielenie F4. W przypadku F3 nie spodziewałbym się spektakularnych zmian z najbliższym okresie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że sam rynek nowych motocykli kategorii supersport jest mocno ograniczony. Stąd, na moje oko, pojawiać będą się kolejne pięknie wyglądające i odpowiednio kosztujące edycje limitowane.
Foto: MV Agusta
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze