Kymco New Downtown 350i - najlepszy skuter do miasta
Nowy skuter Kymco Downtown 350i dysponuje większym silnikiem, jest lżejszy i może się pochwalić odmienionym wyglądem. Jego poprzednik był bardzo lubiany, więc następcy również można wróżyć świetlaną przyszłość.
Kymco Downtown 350i to następca popularnego w naszym kraju modelu Downtown 300i. Na pierwszy rzut oka wygląda łudząco podobnie do poprzednika, ale kiedy przyjrzeć się mu bliżej, można dostrzec wiele różnic – zarówno natury technicznej, jak i stylistycznej.
Najlepszy do miasta
Testując skutery o różnych gabarytach i z różnych kategorii pojemnościowych, już dawno doszliśmy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem do codziennej jazdy w mieście są te z kategorii pojemnościowej około 300 ccm. Już wystarczająco mocne i dynamiczne, ale wciąż zwinne, lekkie i poręczne. To właśnie z tego powodu poprzednik Downtowna 350i stał się dla wielu ulubionym narzędziem do walki z wielkomiejskimi korkami podczas dojazdów do pracy. Mocy wystarczy również do weekendowego wyjazdu za miasto, a rzeczy na piknik można zmieścić w schowku pod siedzeniem.
Co się zmieniło?
Nowy układ napędowy, niewielki wzrost pojemności skokowej, poprawiony ABS firmy Bosch, nieco inaczej zestrojone zawieszenie. Tyle z największych zmian technicznych w Downtown 350i. Kolejne zmiany obejmują nadwozie, czyli wygląd i kwestie związane z ergonomią. W reflektorach pojawiły się diody LED. Nieznacznie zmienił się kształt dużego schowka pod siedzeniem (wciąż może bez problemu pomieścić dwa kaski), a pod kierownicą, w „przedniej ścianie”, pojawił się dodatkowy, drugi schowek. Co ważne, nowy Downtown 350i jest wyraźnie lżejszy od poprzednika – różnica wynosi aż 15 kg.
Silnik i moc maksymalna
Choć wzrosła pojemność skokowa (z dotychczasowych 299 ccm do 321 ccm), wartość mocy maksymalnej pozostała na niezmienionym poziomie i nadal wynosi okrągłe 30 KM. Nieznacznie zmalał natomiast maksymalny moment obrotowy (30 Nm do 28,5 Nm), co z pewnością jest efektem dostosowania jednostki napędowej do rygorystycznych norm emisji spalin Euro 4. W ostatecznym rozrachunku tę niewielką różnicę zniweluje jednak wspomniany, wyraźny spadek masy własnej nowego Downtowna. Zużycie paliwa, w zależności od stylu jazdy, mieści się w zakresie 4-5 l/100 km. Prędkość maksymalna skutera to około 150 km/h.
Cena i stosunek jakości do ceny
Tutaj nie ma niespodzianki. Za wysoki poziom wykonania, w przypadku tego tajwańskiego producenta, wcale nie trzeba płacić majątku. Kymco New Downtown 350i kosztuje 20 500 zł, czyli tyle, na ile niektóre firmy potrafią wycenić sprzęt klasy 125 ccm.
Dane techniczne
Wymiary [dł./szer./wys. (mm)] | 2265/670/1330 |
Wysokość kanapy (mm) | 810 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) | 173 |
Silnik | 4-suw |
Poj. skokowa (ccm) | 321 |
System chłodzenia | ciecz |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Moc (KM) | 30 |
Max. moment obr. (Nm) | 28,5 |
Zbiornik paliwa (L) | 12,5 |
Przeniesienie napędu | CVT |
Rozmiar opon przód | 120/80-14" |
Rozmiar opon tył | 150/70-13" |
System hamulcowy - typ (przód/tył) | tarcza / tarcza |
Układ hamulcowy - średnica (mm) | 260 / 240 |
Dostępna kolorystyka | biały matowy, grafitowy matowy |
Euro 4 | tak |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzedosc niezły opiso/test to ze ma nizszy moment obrotowy od poprzednika niczego w zasadzie niezmienia nawet jesli masa pozostałaby i aerodynamika na idenntycznym poziomie bo: mogli inaczej zestroic...
Odpowiedz