tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Prawdziwe motocykle wkrótce "wyginą". Jedyne...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: jeDrASS 26.02.2023 17:26

Szanowny Panie Marku, Proszę to wybaczyć, ale to brzmi jak narzekania, że lepsze wrogiem dobrego. Prawie jak para zabije konie, furmanki wyginą bo na wsi pojawiły się traktory. Miałem motocykle czysto analogowe, było fajnie się uczyć "magii kontroli trakcji w nadgarstku", miałem pierwsze włoskie dokonania ze zmiennymi mapami, i tak spędziłem parę bezsennych nocy usiłując zrozumieć dlaczego dziś nie chce ruszyć. Ale po uporządkowaniu złącz, przejeździłem ładnych parę lat. Jedynie pewien renomowany serwis zepsuł mi start wakacji.. Kolejne pojazdy były z "dodatkami" tylko Żony CBFka została klasyczna, analogowa, i wbrew pozorom to z nią było troszkę zamieszania. Obecnie mam motocykl z wiadrem koni, elektronicznym zawieszeniem, kontrolą trakcji i szorstkim charakterem. I szczerze, to mój Dukat wstaje w środku zimy choć nie rozczulam się, zaś sąsiada TLka nie potrafi się obudzić. To ja jadę z relaksem i radością każdego dnia, niezależnie czy mam dziś siły i chęć na troszkę rozrywki, Bo trakcja pracuje przewidywalnie, zawieszenie zdejmuje co trzeba, jedynie opony się kończą zawsze ;-) Zaś u Suzuki albo nie wstanie, albo mając połowę mniej mocy albo wierzgnie jak zagubiony źrebak, albo jak przyciśnie się troszkę to zawieszenie idzie sobie, a silnik sobie. To był symbol analogowych lat 90. Gdzieś po drodze były GSXRy, RSV.. O właśnie RSV i tu widać zmianę, bo prawdę mówią te obecne to skalpel vs nóż. Jakośc, to pewnie Panu się zgubiło w pojazdach dotykanych. Nawet pożeracz światów BMW GS ocieka elektroniką i jakoś daje radę. Choć 99% nigdy w obwodnicy nie zjechało ;-) Panie Redaktorze brak emocji to nie wina elektroniki a księgowych. A dobra elektronika przetrwa wiele i zadba o właśnie stare kości gdy czasem wyda się im, że są młode :-P Pozdrawiam, Stary motocyklista

Odpowiedz
Autor: cezare 26.02.2023 11:29

A ja akurat to doskonale rozumiem, choć na kalkulatorze zostało mi więcej do przysłowiowej setki. Może to to, że jeżdżę z przerwami od 6 roku życia, kiedy motorynka ważyła 50kg a ja jedynie 26 ?. Z wykształcenia jestem muzykiem instrumentalistą, ma to o tyle duże znaczenie że obcując z instrumentem analogowym jakim jest obój - dotykamy rzeczywiście pradziejów. Muzyka nauczyła mnie zatem pamięci mięśniowej, bo jeżeli ktoś myśli że snując bardzo szybkie pasaże ja myślę i kontroluję każdą nutę ? jest w błędzie. To lata praktyki. Obecnie mam ZX12R mocno dłubniętą na mocy - aczkolwiek wszelkie modyfikacje są wewnątrz, z zewnątrz jest to klasyk. Czy mnie stać na motocykl z ABS ? tak. Czy chcę ? NIE!. Nauka motocykla to jak nauka palenia fajki, co zrobić żeby się nauczyć ? - nabijać i palić. I tak do skutku. To jak każde rzemiosło, wymagające by w konsekwencji być wdzięczne. "Okrajając" motocykl z techniki hamowania, przyspieszania - co mi zostanie ?. Mam pamięć mięśniową do zachowania się na motocyklu, przez lata to mocne nawyki, które w dzisiejszym zagęszczonym środowisku miejskim czy autostradowym mimowolnie ( choć na szczęście ) ratują mi przysłowiowe 4 litery. Motocykl analogowy dla mnie to najwyższy wymiar pokory. I dla mnie, takim ma być i taki pozostanie. Nigdy nie zrozumiem 2 samochodów na światłach, których kierownicy na "trzy cztery" wciskają gaz w podłogę... i to całość umiejętności - nie rozumiem ich przyjemności nic a nic. A elektronika ? w motocyklu ? ABS ESR gdybym miał np rozwozić pizzę skuterem - wszelkie systemy zapraszam. To jestem sobie w stanie wyobrazić.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę