tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Motocykle dla wysokich - obalamy mity
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 45
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Mały 1983 23.04.2015 00:28

To, że podczas projektowania motocykli nie ma podziału na motocykle dla wysokich i dla niskich nie oznacza, że nie istnieją motocykle, na których wysoki kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję, niż na innych. Mam 198 cm wzrostu, ważę 105 kg, jeździłem na kilkudziesięciu motocyklach, wtym wygodnie na zaledwie kilku. Co najważniejsze, o komforcie podróżowania nie decydują gabaryty motocykla, czy też często wspominana wysokość siodełka (ten problem dotyczy niskich a nie wysokich kierowców). Za wygodny uznać mogę motocykl, który pozwala na zajęcie odpowiedniej pozycji, tj. kolana mieszczą się w miejscu profilowania baku, podczas pochylenia się na sprzęcie przy wyższych prędkościach mogę wyprostować tułów bez uderzania szybką kasku o szybę motocykla, pozycja podnóżków nie wymusza zbyt mocnego ugięcia nóg, itp. Faktem jest, że większość motocykli, którymi miałem okazję jeździć wygodnie, miały wysokie pojemności (wyjątkiem są turystyczne enduro - tam nawet przy 600ccm można usiąść wygodnie). Zauważyłem również, że motocykle projektowane przed 2000 rokiem pozwalały na zajmowanie wygodniejszej pozycji za kierownicą, niż te produkowane obecnie - w szczególności ścigacze. Zgodzę się również z opinią, że europejskie motocykle są nieco przyjaźniejsze dla wysokich kierowców - oczywiście nie wszystkie, ale jednak ogółem pozwalają na wygodniejszą podróż. Spośród motocykli o małych gabarytach, urzekła mnie BMW1000RR - świetnie nadaje się do sportowej jazdy zarówno dla niskich, jak i wysokich kierowców. Z klasycznych nakedów zdecydowanie prym wiedzie XJR1300SP, z turystycznych Enduro, znowy BMW - tym razem GS1200 Adventure (chociaż Vstrom 600 też mnie mile zaskoczył), ze sportowych turystyków CBR1100XX, ZZR1400, BMW K1300S - wszystkie trzy rewelacyjne, co dziwne ani Suzuki VZR1800, ani Yamaha XV1700 nie gwarantowało zajęcia wygodnej pozycji, co jest wystarczającym dowodem na to, że wielkość motocykla nie jest pochodną komfortu podróżowania. Oczywiście to moje subiektywne typy, czekam na inne od kierowców o podobnym wzroście i wadze. Pozdrawiam!

Odpowiedz
Autor: Nuclear 05.09.2012 14:20

Japoneczka gada głupoty... Ja mam akurat 205 cm wzrostu z czego 120 cm nóg, ważę 105 kg i jakoś dostrzegam różnicę pomiędzy Hondą CBF250 i Hondą CBF600, ta druga jest znacznie wygodniejsza... wręcz idealna dla mnie, co z tego że wyglądam jak na psie... przy moim wzroście chyba tylko na BMW R1200 i na Goldwingu będę wyglądał jak trzeba. I tutaj gadanie o projektowaniu motocykla dla wszystkich... Motocykl jest projektowany dla statystycznego mężczyzny (1,8m wzrostu, 90 kg wagi). Tylko że istnieje różnica w konstrukcji i kształcie baku, pozycji podnóżków, kształcie dźwigni skrzyni biegów i hamulca, szerokości silnika (najnowsza Honda Hornet po prostu wymusza na mnie szpagat, żeby się nie oparzyć), kącie kierownicy i umieszczeniu całej masy plastików wbijających się w kolana. Różnice te są bardzo uzależnione od pojemności silnika. I niestety idea Japoneczki upada jak Fukushima pod naporem fali Tsunami, gdyż 250 są po prostu za małe dla osób z długimi nogami, 600 są dopasowane (choć też nie wszystkie), a od 750 zaczyna się siedzieć wygodnie... Czyż nie jest tak, że komfortowa i wygodna pozycja, gdzie nogi nie są nabite na plastiki, stopy poruszają się swobodnie a skręcanie kierownicy nie jest utrudnione przez kolana, jest po prostu bezpieczniejsza? :( Jednak nie zaprzeczam temu, iż ludzie kupują za mocne motocykle tylko dlatego, że wyglądają źle... To jest po prostu niebezpieczna próżność. Trzeba wiedzieć, gdzie leży granica, a moim zdaniem granica pojemności i mocy jest tam, gdzie zaczyna się wygoda ruchu a zatem i bezpieczeństwo.

Odpowiedz
Autor: iwi iwi 2010 14/04/2021 19:31

nie widać

Odpowiedz
1 2
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę