Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 45
Pokaż wszystkie komentarzeWitam szukam crossa przy wzroście 193cm i wadze 90kg ktoś ma może jakiś pomysł a i najlepiej żeby to był cross 125 lub 300
OdpowiedzWitam . Potrzebuje pilnie porady mam 196cm 108kg chce kupić Yamaha Fazer FZS 600 ,kolega mi się odradza bo mówi że za mały dla mnie ,dodam że to mój pierwszy motocykl
OdpowiedzWysokim osobom, którym wydaje się, że motocykl jest za mały polecam poprawienie dosiadu i prawidłowe trzymanie nóg na podnóżkach. Mam 190 cm i wydawało mi się, że DUKE 125 jest dla mnie za mały, ale jak poszedłem na kurs na A i nauczyłem się zajmować pozycje, pojeździłem na kilku moto (gladius, xj6, cb500) to i na duke 125 już mi wygodnie.
Odpowiedzwitam a co myślicie o hondzie varadero 1000 mam 192 cm i 115 kg
OdpowiedzHonda Varadero 1000 to naprawdę duże moto, musisz się tam wpasować nie ma innej możliwości :)
OdpowiedzTotalne bzdury. Mam 191 cm i ważę 100kg, nie jestem gruby, a jak siądę na większości moto to wyglądam jak na KOCIE lub KOZIE. Ostatecznie wybrałem sobie Super Tenerę 750. Mam wrażenie że ten artykuł napisały osoby o wzroście do 180 cm, którym na każdym moto będzie ok. Wiem z doświadczenia że na niektórych ścigach się nie mieszczę - chyba że głowe wystawie przed przednie koło...:). Projektanci zapominają że świat sie zmienia a ludzie rosną...:)
Odpowiedzkawa 1400 gtr będzie ok na wzrost 181?
OdpowiedzWitam Jest tak jak piszesz. Poszukuje motocykla dla siebie. Wypatrzyłem BMW F800r tylko nie wiem czy będzie dla mnie OK. Mam 182 cm i 95 kg. Co wy na to?
OdpowiedzMam 197cm wzrostu 96kg wagi. Co polecacie na kat. A2? Czy gs500 będzie odpowiednie?
OdpowiedzMam 2m i 110 kg mam yamahe yzf 1000r thunderace i jest ok tzn już na granicy i jestem z niej bardzo zadowolony na innych wyglądam jak na kozie
OdpowiedzHej mam 185 cm i 90 kg. Właśnie sprzedałem swojego gs'a. W dłuższych wypadach bardzo przeszkadzały mi podkurczone nogi i pochylona pozycja. Nie mam dużego doświadczenia z motocyklami ale w tej klasie poleciłbym bandita albo fazera. Siedzi się na tym już dużo wygodniej. Ja przesiadam się na transalpa.
OdpowiedzPrzed podobnym problemem stanęli kiedyś producenci rowerów, ale im udało się wydedukować, że ludzie różnią się od siebie wzrostem i należy im w związku z tym zaproponować różne rozmiary ram, a nawet różne rozmiary kół i to jest właśnie wyjście naprzeciw potrzebom klientów.
OdpowiedzCzytając wywiad z panią K.Kaita odnoszę wrażenie, że pani K.Kaita ma gdzieś problematykę wzrostu szczególnie wysokich kierowców a jest ich obecnie bardzo dużo i problem rośnie. Pani.K.Kaita odpowiadała na zapytania wymijająco tłumacząc się technicznymi bzdetami, że każdy moto jest prawie taki sam bez względu na pojemność. Sądzę, że w ramach oszczędności i lenistwa wszystko klepią w podobnych "małych" wymiarach i tyle. Zresztą pani K.Kaita sama ma 159cm więc jej umysł nie postrzega, że wysocy kierowcy od 190cm w górę potrzebują porządnych dużych maszyn nie dla kurdupli z Azji. Musi minąć 100 lat żeby załapali, że te zmiany już dawno powinny nastąpić. Panowie motocykliści, może trzeba jakąś zbiorową petycję w tej sprawie wysłać do producentów motocykli żeby otworzyć im oczy na problematykę. Czuję że pierwszy producent, który odważy się wprowadzić do swojej oferty "wielkie" maszyny dla dużych chłopców odniesie duży sukces i dopiero wtedy inni pójdą jego śladem.
OdpowiedzMT 125 przy moim wzroście 185 cm jest idealnie. Osoby poniżej 170 cm mogą mieć problem.
OdpowiedzJaaasne, a świstak... To po co do dokupienia są kierownice itp. itd. ... ludzie przerabiają siodła itp. ... Bo właśnie ludzie w korporacjach mają Nas gdzieś... Liczy się zysk, a nie to że to nie wzrost powinien być determinantem przy zakupie moto... Ja mam 183 cm i 100 kg ale wygodnie to jest mi na Thunderace gdzie mam się także za czym schować :) Natomiast liczy to się wszystko wysokość, ciężar, aerodynamika- duży bardziej wystaje... Czy np w odległość kierownika od siodełka....
OdpowiedzTo, że podczas projektowania motocykli nie ma podziału na motocykle dla wysokich i dla niskich nie oznacza, że nie istnieją motocykle, na których wysoki kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję, niż na innych. Mam 198 cm wzrostu, ważę 105 kg, jeździłem na kilkudziesięciu motocyklach, wtym wygodnie na zaledwie kilku. Co najważniejsze, o komforcie podróżowania nie decydują gabaryty motocykla, czy też często wspominana wysokość siodełka (ten problem dotyczy niskich a nie wysokich kierowców). Za wygodny uznać mogę motocykl, który pozwala na zajęcie odpowiedniej pozycji, tj. kolana mieszczą się w miejscu profilowania baku, podczas pochylenia się na sprzęcie przy wyższych prędkościach mogę wyprostować tułów bez uderzania szybką kasku o szybę motocykla, pozycja podnóżków nie wymusza zbyt mocnego ugięcia nóg, itp. Faktem jest, że większość motocykli, którymi miałem okazję jeździć wygodnie, miały wysokie pojemności (wyjątkiem są turystyczne enduro - tam nawet przy 600ccm można usiąść wygodnie). Zauważyłem również, że motocykle projektowane przed 2000 rokiem pozwalały na zajmowanie wygodniejszej pozycji za kierownicą, niż te produkowane obecnie - w szczególności ścigacze. Zgodzę się również z opinią, że europejskie motocykle są nieco przyjaźniejsze dla wysokich kierowców - oczywiście nie wszystkie, ale jednak ogółem pozwalają na wygodniejszą podróż. Spośród motocykli o małych gabarytach, urzekła mnie BMW1000RR - świetnie nadaje się do sportowej jazdy zarówno dla niskich, jak i wysokich kierowców. Z klasycznych nakedów zdecydowanie prym wiedzie XJR1300SP, z turystycznych Enduro, znowy BMW - tym razem GS1200 Adventure (chociaż Vstrom 600 też mnie mile zaskoczył), ze sportowych turystyków CBR1100XX, ZZR1400, BMW K1300S - wszystkie trzy rewelacyjne, co dziwne ani Suzuki VZR1800, ani Yamaha XV1700 nie gwarantowało zajęcia wygodnej pozycji, co jest wystarczającym dowodem na to, że wielkość motocykla nie jest pochodną komfortu podróżowania. Oczywiście to moje subiektywne typy, czekam na inne od kierowców o podobnym wzroście i wadze. Pozdrawiam!
OdpowiedzJeździłem kilka razy Hayabusą sąsiada i całkiem miło było. Mam 190 wzrostu i ważę 93kg a właściciel jakieś pół głowy niższy waży ze 115kg i sobie chwali. Nie wypowiem się bo łącznie sprzętem przejechałem ok 30 minut na co dzień śmigam hard-enduro TT600E i na nim czuje się komfortowo zarówno w terenie jak i winklując. Przerąbane jak ktoś mający poniżej 180 wzrostu chce polatać wysokim enduro, w terenie będzie się męczył 2x bardziej. Jak mnie najdzie ochota na coś szybkiego na asfalt to będę miał wielki rebus a od zawsze podoba mi się CBR900RR po roku 96 :)
Odpowiedz'Motocykle nie są projektowane pod kątem tego, jak wysoki kierowca będzie na nich jeździł'. No, to dobre jest :) Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie. Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra. Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu. Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.
Odpowiedz'Motocykle nie są projektowane pod kątem tego, jak wysoki kierowca będzie na nich jeździł'. No, to dobre jest :) Dalej nie warto czytac. To ze ta pani jest 'szefem zespolu projektujacego' moze oznaczac mniej wiecej tyle ze zajmuje sie sprawami organizacyjnymi a o projektowaniu pewnie slyszala... wiele dobrego. Zbyt dlugo pracuje w korporacji by wyobrazic sobie ze jest ona bezposrednio wlaczona w projektowanie. Oczywiscie ze projektujac motocykle bierze sie pod uwage wzrost! Problem w tym ze bierze sie jakas przecietna w okolicach 175-180cm. Kurdupla maja raj. Dla wiekszych niestety to masakra. Szukam wlasnie skuter majac 185 cm wzrostu. Jedyny ktory jest wygodny to BMW. Reszta jest dla gosci ktorzy maja nie wiecej niz 180 wzrostu. Nie da sie zrobic motocykla ktory bylby dobry dla wszystkich (motocykl to jak rower... a widzieliscie rower ktory bylby dobry na kurdupla i na faceta ktory ma 190cm?) - to jest niewykonalne. W efekcie te produkty sa prawie dobre na malych i prawie dobre na wysokich. Irytuje ze produkty ktore kosztuja krocia nie maja chocby prostej regulacji kierownicy. Tak, oczywiscie ze zbyt dalekie zmiany powoduja zmiane wlasciwosci motocykla ale niech to bedzie chociaz 1 czy 2 cm! Nie jest to zbyt wygorowane inzynieryjne zadanie by zaprojektowac motocykl tak by regulowana byla kierowniac, podnozki, siedzisko. Producenci maja nas z tylu - nie chce im sie.
OdpowiedzZ całym szacunkiem Panie redaktorze ale nie piszemy "Na tapetę" tylko "Na tapet" :)
Odpowiedzja mam 199cm wzrostu okolo 95kg, jezdze duzym jajem i jest mi wygodnie.
OdpowiedzGadanie głupot, mając 196cm wzrostu, nie mogę przyjąć prawidłowej pozycji na 250-ce, bo mi się nie mieszcze na kanapie w miejscu do tego przeznaczonym. Do tyłu nie mogę się przesunąć bo jest podniesienie dla pasażera. Owszem da rade jeździć pod warunkiem, że albo nogi będą nienaturalnie podkurczone, albo przerobie kanapę u tapicera.
OdpowiedzTo qszystko to bzdura i wielki klopot mam 198 cm 117kg i na r1 kolana wystaja mi prawie ponad bak jest to bardzo niebezpieczne a zmiana biegow jest ciezka szukam jakiegos moto od roku prosze o pomoc
OdpowiedzHayabusa bardzo fajna dla wysokich :)
OdpowiedzNaprawdę tak trudno zaprojektować motocykl z dwu/trzystopniową regulacją zawieszenia, kierownicy i poddupka? Ludzie kosmos latają.
Odpowiedzja mam 202 cm co doradzacie?
OdpowiedzJaponeczka gada głupoty... Ja mam akurat 205 cm wzrostu z czego 120 cm nóg, ważę 105 kg i jakoś dostrzegam różnicę pomiędzy Hondą CBF250 i Hondą CBF600, ta druga jest znacznie wygodniejsza... wręcz idealna dla mnie, co z tego że wyglądam jak na psie... przy moim wzroście chyba tylko na BMW R1200 i na Goldwingu będę wyglądał jak trzeba. I tutaj gadanie o projektowaniu motocykla dla wszystkich... Motocykl jest projektowany dla statystycznego mężczyzny (1,8m wzrostu, 90 kg wagi). Tylko że istnieje różnica w konstrukcji i kształcie baku, pozycji podnóżków, kształcie dźwigni skrzyni biegów i hamulca, szerokości silnika (najnowsza Honda Hornet po prostu wymusza na mnie szpagat, żeby się nie oparzyć), kącie kierownicy i umieszczeniu całej masy plastików wbijających się w kolana. Różnice te są bardzo uzależnione od pojemności silnika. I niestety idea Japoneczki upada jak Fukushima pod naporem fali Tsunami, gdyż 250 są po prostu za małe dla osób z długimi nogami, 600 są dopasowane (choć też nie wszystkie), a od 750 zaczyna się siedzieć wygodnie... Czyż nie jest tak, że komfortowa i wygodna pozycja, gdzie nogi nie są nabite na plastiki, stopy poruszają się swobodnie a skręcanie kierownicy nie jest utrudnione przez kolana, jest po prostu bezpieczniejsza? :( Jednak nie zaprzeczam temu, iż ludzie kupują za mocne motocykle tylko dlatego, że wyglądają źle... To jest po prostu niebezpieczna próżność. Trzeba wiedzieć, gdzie leży granica, a moim zdaniem granica pojemności i mocy jest tam, gdzie zaczyna się wygoda ruchu a zatem i bezpieczeństwo.
OdpowiedzWitam. Mam 195 wzrostu i około 100 kg żywej wagi :) Czy doradziłby mi ktoś jakąś sport maszyne ?? Czaje się na r6 lub r1 , ale nie jestem pewny czy nie będą na mnie za małe ????????????????????????
OdpowiedzZa małe? Znajomy waży coś koło 110kg i też wzrostu kawał ma i wyglądał normalnie na swojej R1.
OdpowiedzProblem może być też inny. Mam >190 cm, ok 100 kg i nie lubię konserwacji łańcucha. Zawsze chciałem mieć sprzęta z wałem kardana, bo jest niemalże bezobsługowy, nie muszę pamiętać o spreju, wydawać kasy na olejarkę itp. I co? Motocykle z wałem to ogromne, ciężkie, gigantyczne mastodonty. Kupię takiego, choć mi taki wiegachny sprzęt nie jest potrzebny. Mam CBF600 i jest to duży motocykl. Jakby miał wał to byłby ideał:) Obciachowy rym:)
Odpowiedzfaktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła
Odpowiedzfaktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła
OdpowiedzPrawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.
Odpowiedz,,165 lub 195" Ja mam 185 i szlag mnie trafia na Kawasaki gpz 500S. Kant baku wbija mi się w kolana a podnóżki nie są regulowane. Co mogę zrobić? Przecież zmiana siodła albo kierownicy zmieni mi odległość między podnóźkiem a bakiem :/
OdpowiedzA widziałeś kiedyś motocykl Trialowy z wysokim siedzeniem ?
Odpowiedzale to sie zgadza z tym co powiedziala mala zólta. motocykl jest robiony pod konkretne zastosowanie
OdpowiedzDługość, szerokość... wysokość całkowita - niby wszystko ok. Tylko nikt nie patrzy jakoś na wysokość siodła - a ta ma znaczenie zasadnicze - posadźcie laskę 160cm na "niby" takiej samej cebrze 1000 a potem na cebrze 250 i poznacie różnicę. Tak samo posadźcie kolesia 195cm 120kg wagi na cbr250 i na litrze i też zobaczycie różnicę. Dla "przeciętnych" może i ten artykuł ma trochę racji, ale dla osób o skrajnych "wymiarach" jednak te 4cm różnicy wysokości siedzenia ma znaczenie. Jak nie to czemu Pani Kihoko obniżała moto żeby na nim móc jeździć? I czemu jeździ 900tką skoro przy jej wadze wystarczyłaby 125??
Odpowiedzno przeciez w tabeli są tez wysokosci siodla.
Odpowiedznie widać
Odpowiedza ja myślałem że to stoi córka tego gościa na jednym ze zdjęć ... ;p
OdpowiedzDługość się liczy, długość! Jak ktoś ma kompleks za krótkiego to kupuje GoldWinga z przyczepą ;)
OdpowiedzZdaje mi się że wszyscy przy tej całej polemice pomijacie jeszcze jeden bardzo istotny fakt;D Mianowicie odrobinę wysportowania (nie przesadzac z interpretacja nie chodzi mi o cos w stylu jhardkorowego koxa;D) oraz pozycje na motocyklu, ale nie ta nadana rzez producenta, tylko ta zależna od jeźdźca. Przecież jeżeli bola kogos nadgarstki, barki czy czuje ból mięśni ud, to zazwyczaj powinien poszukać 'błędów' u siebie a dodatkowo wiekszość a praktycznie wszystkie motocykle pozwalają w jakimś tam zakresie podregulować sobie manetki i dzwignie.
Odpowiedza ja się spotkałem z czymś takim, że kumpel kupił nowe moto i po paru tygodniach narzekał na ból ramion i barków. Oczywiście się wkurzył, bo maszyna była wymarzona i droga, a tu rozczarowanie. Ktoś przy piwku zaprosił go do serwisu, na zasadzie zobaczymy co się da zrobić. Gość popatrzył, podrapał się w głowę i w pół godziny wymienił mu kierownicę (trochę szersza i odrobinę wyższa) z jakiegoś szrota.I co... I banan...
OdpowiedzTrue, ja się w dawnych czasach przy 180cm nie mieściłem na MZ150 i przejechałem 10 tys km z bólem pleców. Ale to był stary sprzęt i na żadnym nowoczesnym moto problem nie wystąpił.
OdpowiedzGdyby ktoś pytał ococho... Chooto, że w MZ150 kanapa jest piętrowa i część kierowcy jest za krótka przez co siedzi się zbyt blisko kierownicy. Trzeba zanieść do tapicera żeby wyciął kilka cm i przerobił pokrowiec albo brać MZ251 gdzie miejsca jest więcej niż potrzeba.
Odpowiedzprawda jest taka, ze chłopaki z małymi siusiakami zawsze kupowali sobie duze i szybkie sprzety, a zeby nie przyznawac sie ze mają małe siusiaki zawsze mówili ze na tych małych sie nie mieszczą ;)
OdpowiedzBardziej żal mi takich jak Ty z małymi mózgami, ktorych orzerasta wyobrażenie sobie różnicy pomiędzy karakanem 160cm wzrostu o wadze komarzej a mężczyzną 203cm wzrostu i wadze tych dwóch karakanów. Rozumiem że buty i spodnie nosisz za małe żeby ktoś nie powiedział że masz "małego".
Odpowiedz