Kawasaki pracuje nad czterocylindrowym silnikiem 250cc
Interesujące wieści dotyczące Kawasaki. Otóż, wg. Indonezyjskiego bloga TMC, zieloni pracują właśnie nad czterocylindrowym silnikiem 250cc, który w przyszłości na napędzać motocykl sportowy. Wszyscy doskonale pamiętamy jak zacne potrafiły być wściekłe czterocylindrówki 250cc. Kawasaki w przeszłości miało zwariowanego ZXR250 i wiele wskazuje na to, że czeka nas powrót do przeszłości. Oczywiście motocykl w tej pojemności i takiej konfiguracji będzie stworzony z myśla o rynku azjatyckim, gdzie sprzęty powyżej 500cc obłożone są znacznie większym podatkiem.
Trend w tej klasie pojemnościowej to 1 lub 2 cylindry, 4 są pewną egzotyką. Pozostaje wiele pytań: jak wysoko będzie się kręcić taki silnik? Jak poradzi sobie z normami emisji spalin? Ile będzie osiągać KM (dawniej sprzęty tego typu miały około 45 KM). Świetnie byłoby zobaczyć czterocylindrową jednostkę 250cc, ale na rozwój sprawy jeszcze poczekamy.
Pytanie do czytelników Ścigacz.pl - czy wolelibyście jeździć motocyklem 250cc z jedno, dwu czy czterocylindrowym silnikiem? Czekamy na Wasze opinie!
Zobaczcie też, co to znaczy 4 cylindry w 250cc
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeIm coś prostsze tym lepsze.Niemniej wiele zależy od tego jaki nowy silnik będzie miał moment obrotowy bo gigantycznych szybkości spodziewać się po 250 nie można. Jeśli jednostka będzie typowa i ...
OdpowiedzChyba sie uderzyłeś mocno w czoło? Jak ktoś projektuje motocykl sportowy to nie z myślą o dobrym dole i jeździe nim po mieście tylko o jak najlepszym przystosowaniu motocykla na tor! Kup sobie chopperka 250 to spełni twoje wymagania... Swoją drogą gratki dla Kawasaki że chcą powrócić do legendarnej ZXR 250 :)
OdpowiedzKolego ja już dawno wyrosłem z tej pojemności więc nie kupię, niemniej wiem że po torach lata tylko niewielki procent wyprodukowanych ścigów. Z pewnością po ćwiartkę sięgną początkujący motocykliści oraz sknery by nią latać po mieście z uwagi na niewielkie spalanie.
Odpowiedza mnie wkurza ten posrany jednocylindrowiec który szarpie moim moto, nie rozumie czemu od razu 4 gary tam nie trafiły albo ze 2. Jak zwykle ekonomia a nie funnnn z jazdy.
OdpowiedzNic nie może się równac z gładką pracą japońskiej rzędowej czwórki.Mam Kawę o poj. 1043cm3 i ten silnik to kultura sama w sobie.Każdy jednak woli co innego.Taka 250 w czwórce to fajny pomysł.
OdpowiedzJednocylindrowym lub czterocylindrowym. Jedno za BRAAAAP, cztero za ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ! :D
OdpowiedzSingiel dla 250cc wystarczy. Proste rozwiązanie = tanie rozwiązanie. Po co komplikować.
OdpowiedzJa chciałbym w garażu postawić czterogarową cbr250rr.
Odpowiedz