Kawasaki pracuje nad czterocylindrowym silnikiem 250cc
Interesujące wieści dotyczące Kawasaki. Otóż, wg. Indonezyjskiego bloga TMC, zieloni pracują właśnie nad czterocylindrowym silnikiem 250cc, który w przyszłości na napędzać motocykl sportowy. Wszyscy doskonale pamiętamy jak zacne potrafiły być wściekłe czterocylindrówki 250cc. Kawasaki w przeszłości miało zwariowanego ZXR250 i wiele wskazuje na to, że czeka nas powrót do przeszłości. Oczywiście motocykl w tej pojemności i takiej konfiguracji będzie stworzony z myśla o rynku azjatyckim, gdzie sprzęty powyżej 500cc obłożone są znacznie większym podatkiem.
Trend w tej klasie pojemnościowej to 1 lub 2 cylindry, 4 są pewną egzotyką. Pozostaje wiele pytań: jak wysoko będzie się kręcić taki silnik? Jak poradzi sobie z normami emisji spalin? Ile będzie osiągać KM (dawniej sprzęty tego typu miały około 45 KM). Świetnie byłoby zobaczyć czterocylindrową jednostkę 250cc, ale na rozwój sprawy jeszcze poczekamy.
Pytanie do czytelników Ścigacz.pl - czy wolelibyście jeździć motocyklem 250cc z jedno, dwu czy czterocylindrowym silnikiem? Czekamy na Wasze opinie!
Zobaczcie też, co to znaczy 4 cylindry w 250cc
Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarzeIm co¶ prostsze tym lepsze.Niemniej wiele zale¿y od tego jaki nowy silnik bêdzie mia³ moment obrotowy bo gigantycznych szybko¶ci spodziewaæ siê po 250 nie mo¿na. Je¶li jednostka bêdzie typowa i ...
OdpowiedzChyba sie uderzy³e¶ mocno w czo³o? Jak kto¶ projektuje motocykl sportowy to nie z my¶l± o dobrym dole i je¼dzie nim po mie¶cie tylko o jak najlepszym przystosowaniu motocykla na tor! Kup sobie chopperka 250 to spe³ni twoje wymagania... Swoj± drog± gratki dla Kawasaki ¿e chc± powróciæ do legendarnej ZXR 250 :)
OdpowiedzKolego ja ju¿ dawno wyros³em z tej pojemno¶ci wiêc nie kupiê, niemniej wiem ¿e po torach lata tylko niewielki procent wyprodukowanych ¶cigów. Z pewno¶ci± po æwiartkê siêgn± pocz±tkuj±cy motocykli¶ci oraz sknery by ni± lataæ po mie¶cie z uwagi na niewielkie spalanie.
Odpowiedza mnie wkurza ten posrany jednocylindrowiec który szarpie moim moto, nie rozumie czemu od razu 4 gary tam nie trafi³y albo ze 2. Jak zwykle ekonomia a nie funnnn z jazdy.
OdpowiedzNic nie mo¿e siê równac z g³adk± prac± japoñskiej rzêdowej czwórki.Mam Kawê o poj. 1043cm3 i ten silnik to kultura sama w sobie.Ka¿dy jednak woli co innego.Taka 250 w czwórce to fajny pomys³.
OdpowiedzJednocylindrowym lub czterocylindrowym. Jedno za BRAAAAP, cztero za ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ! :D
OdpowiedzSingiel dla 250cc wystarczy. Proste rozwi±zanie = tanie rozwi±zanie. Po co komplikowaæ.
OdpowiedzJa chcia³bym w gara¿u postawiæ czterogarow± cbr250rr.
Odpowiedz