Prowadzenie Ten motocykl jest jak barka rzeczna. Podczas jazdy na wprost nic nie jest w stanie wytrącić go z równowagi. Możecie zapomnieć o shimmy podczas przyśpieszania. Kiedy Ninja wpada przy dużej prędkości na nierówną drogę, może pojawić się niewielkie trzepanie kierownicą, podczas gdy na współczesnym sporcie bez amora skrętu kierownica waliłaby od ogranicznika do ogranicznika.
Sztywne zawieszenia współpracujące z dobrymi hamulcami pozwalają na pełną kontrolę przyczepności między przednią opną i asfaltem. Stoppie dla ZX'a to żaden problem. Mocno pochylona do przodu pozycja kierowcy, środek ciężkości z przodu wespół z sześcioma tłoczkami sprawiają, że postawienie motocykla na nosie to żaden problem. Pamiętacie na jakim motocyklu Raptowny bił rekord w długości stoppie? Może trochę o jeździe na gumie. Liniowo rozwijana moc przypomina charakterystykę silnika Yamachy Thundercat. Nie jest to zachęta dla drogowych chuliganów. Dodatkowym utrudnieniem jest jego masa. Prawie 240 kg z pełnym zbiornikiem paliwa to o wiele za dużo, nawet jak na tamte czasy. Bez obaw! Motocykl idzie na koło. Może nie tak łatwo, jak współczesne maszyny, ale jest to wykonalne. Nawińcie na sprzęgło 5 500 obr./min., a następnie szarpiąc kierownicę wykonajcie strzał ze sprzęgła. To przepis na piękną gumę na tym motocyklu. Prowadzenie motocykla w winklach nie nastręcza wielu problemów. Trochę ciężko jest złożyć taką masę na kolano, ale kiedy już się uda, to nawet w ostrym pochylaniu nic się nie buja, dając uczucie pełnej kontroli. Jedyny mankament przy przerzucaniu motocykla z zakrętu w zakręt stanowi, oprócz wspomnianej masy, zbiornik paliwa, który wymusza na kierowcy jazdę w dużym rozkroku. Dla pasażera jazda na motocyklu nigdy nie była najlepszym sposobem podróżowania. Tym bardziej na motocyklu sportowym. Na Kawasaki pasażer siedzi wysoko, z podkulonymi pod brodą nogami. Jak długo wytrzyma na tylnym siodełku, zależy od jego fizjonomii i kondycji. Podczas ostrych hamowań pomogą mu się ratować przed katapultowaniem przed motocykl dwa uchwyty umieszczone po obu stronach zadupka. Dla kogo ten motocykl? Moim zdaniem jest to motocykl dla kierowcy o dłuższym stażu na dwóch kółkach, którego interesuje szybka jazda po szosie, a przy tym nie dysponującego kilkudziesięcioma tysiącami złotych, które trzeba wydać na nowoczesne maszyny. Motocykl mimo lat wygląda atrakcyjnie. Dobrze się prowadzi i wbrew obiegowym opiniom o kiepskiej jakości maszyn z Akashi, jest nader trwały. Łagodny, aksamitnie pracujący silnik nie wprowadzi w tarapaty mało doświadczonego kierowcy, gdy zacznie „łapać" moc. W wielu testach porównawczych ZX7R Ninja wygrywał je właśnie albo znajdował się w ścisłej czołówce. Ogólnie był bardzo chwalony i wielu testerów wręcz nie chciało z niego schodzić. Dla kogo? Chyba idealny sprzęt dla Młodego Wilka. Plusy: | Minusy: | - prowadzenie
- charakterystyka silnika
- trwałość/ jakość wykonania
- dobre hamulce
- atrakcyjna stylistyka
| - masa!
- ergonomia
- duża ilość egzemplarzy powypadkowych
- ubogi rynek w motocykle używane/ w części zamienne
| Dane techniczne Silnik | Typ | Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym | Chłodzenie | Cieczą | Rozrząd | DOHC, 4 zawory na cylinder | Pojemność skokowa | 748 cm3 | Średnica x skok tłoka | 73 x 44,7 mm | Stopień sprężania | 11,5 : 1 | Moc maksymalna | 122 KM przy 11800 obr/min | Maksymalny moment obr. | 78 Nm przy 9300 obr/min | Zasilanie | 4 gaźniki Keihin 38mm | Smarowanie | Pod ciśnieniem z mokrą misą olejową | Ilość oleju w silniku | 3,6 l (3,1 l przy wymianie oleju) | Rozruch | Elektryczny | Alternator | 430W | Zapłon | CDI | Przeniesienie napędu | Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre | Skrzynia biegów | 6 stopniowa | Przeniesienie końcowe | Łańcuch o-ring | Podwozie | Rama | Aluminiowa, grzbietowa, silnik stanowi element nośny | Zawieszenie przód | Widelec upside-down, średnica goleni 43 mm, skok 120 mm, regulowane dobicie i odbicie | Zawieszenie tył | Wahacz wleczony, aluminiowy, pojedynczy. elementy tłumiąco-resorujące, skok 130 mm, regulacja napięcia wstępnego, dobicia, odbicia | Hamulec przedni | Podwójny tarczowy o średnicy 320 mm, dwa sześciotłoczkowe zaciski | Hamulec tylni | Pojedyncza tarcza o średnicy 230 mm, dwutłoczkowy zacisk | Ogumienie przód | 120/70 ZR17 | Ogumienie tył | 190/70 ZR17 | Wymiary i masy | Wysokość siedzenia | 805 mm | Rozstaw osi | 1435 mm | Masa sucha | 223 kg | Masa do jazdy | 232 kg | Maksymalna masa całkowita | 415 kg | Dane obsługowe | Przegląd techniczny | Co 6000 km | Wymiana oleju | Co 6000 km | Olej | SAE 10W40 | Wymiana oleju z filtrem | 3,1 l | Olej w widelcu teleskopowym | 5 W | Ilość oleju w goleni prawej/lewej | 365/365 | Luz zaworowy na zimno | Zawory ssące 0,17-0,25mm Zawory wydechowe 0,22-0,31mm | Świece zapłonowe | NGK CR9E lub ND U27ESR-N | Obroty biegu jałowego | 1100 +/- 100 obr/min | Kompresja cylindrów | 10,5-16 bar | Zbiornik paliwa | 18 l | Rezerwa | 5,0 l | Paliwo | Minimum 95 oktanowe | Osiągi | Prędkość maksymalna | 238 km/h | Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,4 s | Średnie zużycie paliwa | 8,6 l/100km | | |
Komentarze 51
Poka¿ wszystkie komentarzeKto to napisa³,piszemy Yamaha a nie 'Yamacha'
OdpowiedzWitaj A ja mam wsk 125 r nindza, i ja by chcial powiedziec ze to je najlepszejsza maszyna, a ni jakies tam japonce. ja jak wjade w kartoflisko, to tak dymie, ze mnie sasiad zawsze opirdoli
OdpowiedzWitaj A ja mam wsk 125 r nindza, i ja by chcial powiedziec ze to je najlepszejsza maszyna, a ni jakies tam japonce. ja jak wjade w kartoflisko, to tak dymie, ze mnie sasiad zawsze opirdoli
OdpowiedzWitam Panowie. od 4 miesiecy jestem szcze¶liwym posiadaczem zx7r no ale niestety po niedzielnym zlocie w widawie zacze³o ¶lizgaæ sie sprzeg³o, i chcia³em was zapytaæ czy ciê¿ko to wymieniæ?? czy ...
Odpowiedzzx7 zawory.czy s± jakie¶ szczególne bojawy ¿e zawory s± nie wyregulowane czy s³ychaæ morze jakie¶ stuki . jak tak to naco zwróciæ uwagê
OdpowiedzWitam czy kto¶ wie czy silnik z kawy z750 z roku 2005 morzna w³orzyæ do kawy zx7r czy pasuje w rame i du¿o przerubek pozdrawiam
Odpowiedz