tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Z750 - wady i zalety - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki Z750 - wady i zalety - strona 2

Autor: Lovtza 2008.01.21, 11:25 44 Drukuj

Zawias i heble

Kawka jest jednym z najcięższych motocykli w grupie motocykli klasy średniej. Jest to konsekwencja zastosowania większego silnika, ale także wykorzystania stalowej ramy. Rama motocykla ukryta pod plastikami i zbiornikiem paliwa w sposób mało rzucający się w oczy, łączy przednie zawieszenie z tylnym.

NAS Analytics TAG

Jeśli chodzi o przód, to na pewno nie można mówić tutaj o rewelacji. W przeciwieństwie do protoplasty, mamy tu klasyczny widelec bez możliwości jakiejkolwiek regulacji. Tył również nie pochodzi od Superbika. Dwuramienny wahacz, jaki tu pracuje, wykonany został ze stalowego profilu o czworokątnym przekroju i połączony układem Uni-track z centralnym amortyzatorem. W tym przypadku możemy regulować przynajmniej napięcie wstępne sprężyny.

Pomimo swojej prostoty, zawieszenie Z750 jest solidnym punktem całego motocykla i pozwala na wykorzystanie potencjału jednostki napędowej. Przede wszystkim zawias Kawy stanowi sensowny kompromis pomiędzy wygodą, a precyzją prowadzenia. Nie za twarde, nie za miękkie - absolutnie w sam raz. Motocykl jest bardzo zwrotny i stabilnie zachowuje się drodze, niezależnie od jakości nawierzchni.

Hamulce Z750 określiłbym słowem „spoko". Nie rzucają na kolana, jak te zastosowane w Z1000, ale w zupełności dają sobie radę z zatrzymaniem rozpędzonej 750-tki, nie odstając bynajmniej od konkurencji.

Komfort i ergonomia

Tutaj znów mogę z czystym sumieniem pochwalić Kawę. Pozycja za kierownicą jest wygodna, dostęp do wszystkich instrumentów jest łatwy i intuicyjny. Siodło jest wygodne i umieszczono je na optymalnej wysokości. Dzięki temu, jazda w korkach jest bezproblemowa. Oprzyrządowanie zastosowane w tej maszynie nie różni się od tego, co stosują inni japońscy producenci, zatem na kierowcę przyzwyczajonego do „Japończyków" nie czają się tutaj żadne niespodzianki.

Teraz o minusach. O lusterkach, w których nic nie widać, już pisałem. Zestaw wskaźników jest kiepsko czytelny, ciekłokrystaliczny obrotomierz zupełnie mnie nie przekonuje. Konstruktorzy Z750 chwali się skutecznością małej owiewki, która wedle zapewnień miała zapewniać ochronę przed wiatrem zdecydowanie lepszą, niż sugerowałyby to jej rozmiary. Guzik prawda. Powyżej 130-140 km/h nie ma innej opcji, niż porządnie trzymać się kierownicy, tak jak na każdym innym golasie. W kategorii komfortu i ergonomii Z750 dostaje minusa także za brak sensownych uchwytów dla pasażera.

W całokształcie

Kawasaki Z750 to bardzo dobry motocykl. To zwięzłe stwierdzenie w zupełności opisuje ten motocykl. Jeśli miałbym je rozwinąć, podkreśliłbym świetny silnik i znakomitą skrzynię biegów. Zawieszenie motocykla, choć proste w swej konstrukcji, spisuje się naprawdę bardzo dobrze. Skuteczne hamulce i wygodna pozycja za kierownicą uzupełniają ten bardzo pozytywny wizerunek. Niewielkie niedociągnięcia nie są w stanie popsuć przyjemności obcowania z tą maszyną.

Dla kogo Zet? Przede wszystkim dla motocyklistów często korzystających ze swojego jednośladu w mieście i na krótkich dystansach. Tutaj 750-tka jest bezkonkurencyjna. Mocny silnik i solidne podwozie pozwalają także na odrobinę szaleństwa, zatem okazjonalne treningowe wypady na tor także są w zasięgu tej maszyny.

Odpowiadając na pytanie z początku tego artykułu, mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że Kawasaki Z750 jest motocyklem wartym swoich pieniędzy. Zadbane egzemplarze, takie, jak bohater tego artykułu, da się kupić w chwili obecnej za 17000 zł. Starsze modele są do upolowania za nawet 14000 zł. Jeśli tylko motocykl będzie miał udokumentowaną historię i będziecie pewni jego stanu technicznego, to z pewnością 750-tka jest materiałem na wiernego kompana do codziennej walki w miejskiej dżungli. A mity o rozpadających się Kawasaki śmiało możecie włożyć między bajki, to już nie te czasy i nie te motocykle.

Dane techniczne:

Specyfikacja techniczna (model ZR750-J1)
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą w układzie rzędowym
Rozrząd DOHC
Pojemność skokowa 748 cm3
Średnica x skok tłoka 68.4 x 50.9 mm
Stopień sprężania 11.3:1
Zasilanie Układ wtryskowy Ø 34 mm x 4 (Keihin)
Zapłon Elektroniczny, CDI
Rozruch Elektryczny
Smarowanie Ciśnieniowe, mokra misa olejowa
Skrzynia biegów 6-biegowa
Moc maksymalna 110 KM
Moment obrotowy 75 Nm
Rama Stalowa, spawana z profili
Przednie zawieszenie Widelec teleskopowy, 41 mm śr. rur nośnych, bez regulacji
Tylne zawieszenie Wahacz stalowy, układ Uni-Trak, centralny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i odbicia
Ogumienie przód 120/70ZR17M/C (58W)
Ogumienie tył 180/55ZR17M/C (73W)
Hamulce przód Dwie pływające tarcze 300 mm, dwutłoczkowe pływające zaciski
Hamulce tył jedna tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk
Wymiary dł/szer/wys 2,080 mm/780 mm/1,040 mm
Rozstaw osi 1,425 mm
Prześwit 165 mm
Wysokość siedzenia 815 mm
Waga na sucho 195 kg
Pojemność baku 18 litrów
Prędkość maksymalna 240 km/h
Kawasaki Z750 przednie kolo
Kawasaki Z750 tylne zawieszenie
Z750 hamownia1
Kawasaki Z750 wahacz
Kierownica z750
Kawasaki Z750 zegary
Tyl Kawasaki Z750
Kawasaki Z750 logo
Kawasaki Z750 osprzet
Kawasaki Z750 tlumik Kawasaki Z750 wydech
Lusterko akcesoryjne Z750 Kawasaki Z750 kierunkowskaz
NAS Analytics TAG

Komentarze 20
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê