Kawasaki Z650 2020 - opis, dane techniczne, cena - zobaczysz go na targach WMS!
Średniej wielkości nowoczesne nakedy to jeden z najpopularniejszych segmentów motocykli na rynku. Kawasaki ma tutaj bardzo mocną propozycję w postaci zmodernizowanego i świetnie wyposażonego Z650, który w najnowszej wersji otrzymał ciekawy pakiet elektroniki i jest gotowy na wymogi normy Euro 5.
Kiedy czytamy o propozycjach na pierwszy motocykl po zdobyciu prawa jazdy, najczęściej pojawia się tam naked z dwu- lub czterocylindrowym silnikiem klasy 600-700. To rzeczywiście bardzo dobry punkt wyjścia do określenia, czego oczekujemy od maszyny użytkowanej na co dzień. Równie często ten typ motocykla, nie do końca ściśle nazywany “miejskim”, pozostaje pojazdem docelowym. Również bardziej doświadczeni kierowcy doceniają jego zwrotność, poręczność i przyjemny kontakt z powietrzem, który oferują pojazdy bez owiewek.
Kawasaki Z650 na rok modelowy 2020 doskonale wpisuje się w ramy motocykla stojącego dokładnie pomiędzy światem modeli dla początkujących a segmentem naprawdę mocnych maszyn, wymagających dużo bardziej wprawnej ręki. Jest przy tym jedną z najlepiej wyposażonych, atrakcyjnie wystylizowanych i znakomicie jeżdżących propozycji w swojej klasie.
Tegoroczna generacja Kawasaki Z650 to kolejny krok zgodnie z zasadami filozofii Sugomi, zakładającej harmonijny rozwój stylistyki i technologii. Według tych japońskich zasad każda nowinka techniczna powinna mieć odwzorowanie w zmianach stylistycznych i odwrotnie - zmiana wizerunku maszyny nie powinna nastąpić bez nowych technologii. Najbardziej widoczne zmiany w Kawasaki Z650 z roku modelowego 2020 to całkowicie nowe oświetlenie LED oraz kolorowy wyświetlacz TFT, który zastąpił tradycyjny zestaw przyrządów.
Budowa
Kawasaki Z650 na rok modelowy 2020 zachowało większość komponentów poprzedniej wersji, otrzymało jednak pokaźną grupę znaczących poprawek, usprawnień i dodatków. Motocykl zbudowany jest na ramie kratownicowej wykonanej ze stali o zwiększonej odporności. Rama jest tu również elementem stylistyki, odważnie wyeksponowanym i budującym charakter maszyny.
Z przodu pracuje widelec teleskopowy o średnicy goleni 41 mm i skoku 125 mm, a z tyłu poziomo umieszczony amortyzator Back-Link z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, o skoku 130 mm. Układ hamulcowy składa się z podwójnej, “falistej” tarczy o średnicy 300 mm z dwoma tłoczkami na stronę oraz pojedynczej tarczy 220 mm z jednym tłoczkiem z tyłu. Kawasaki Z650 wyposażone jest w system ABS.
W motocyklu zamontowano klasyczną kierownicę rurową, zapewniającą neutralną i wygodną pozycję kierowcy. Zestaw przełączników również jest tradycyjny, czego nie można powiedzieć o kokpicie. Kolorowy wyświetlacz TFT całkowicie zastąpił znany z poprzednika tradycyjny obrotomierz sparowany z wyświetlaczem LCD.
Silnik
Przed inżynierami Kawasaki postawiono zadanie polegające na dostosowaniu jednostki napędowej Z650 do surowych wymogów nowej normy Euro 5 bez utraty osiągów. Z czystym sumieniem można powiedzieć, że to się udało. Tegoroczna wersja Z650 spełnia jeszcze normę Euro 4, ale dzięki nowemu komputerowi ECU oraz układowi wydechowemu z większym katalizatorem, jest w pełni gotowa na nadejście Euro 5.
Dwucylindrowy silnik rzędowy, chłodzony cieczą, o pojemności 649 cm3 generuje taką samą moc, jak poprzednik - 68 KM. Minimalnie, o 1,7 Nm spadł moment obrotowy, który wynosi teraz 64 Nm. Został on jednak wzmocniony w średnim zakresie obrotów, dzięki czemu zmiana w zachowaniu maszyny jest praktycznie nieodczuwalna. Podwójna przepustnica zapewnia pełną kontrolę i płynne oddawanie mocy. Dostępna jest również wersja Kawasaki Z650 z mocą obniżoną do wymogów kategorii prawa jazdy A2.
Z silnikiem współpracują 6-biegowa, manualna skrzynia biegów oraz sprzęgło antyhoppingowe. Kompaktowy układ wydechowy z nowym katalizatorem umieszczono pod silnikiem.
Stylistyka, wyposażenie, elektronika
Motocykl utrzymany jest w stylistyce bardzo nowoczesnego nakeda. Za jeszcze bardziej drapieżny wizerunek nowego Kawasaki Z650 odpowiadają przede wszystkim przestylizowana, ostra mini owiewka oraz nowe elementy oświetlenia w technologii LED - duża lampa z przodu oraz efektowna, tworząca kształt czerwonej litery Z z tyłu.
W wyposażeniu standardowym nowego Kawasaki Z650 znalazły się znakomite opony Dunlop Sportmax Roadsport 2. Zapewniają one znakomitą przyczepność w każdych warunkach, również na mokrym, zimnym i popękanym asfalcie. W modelu na rok 2020 poprawiono również siedzenie pasażera - jest teraz wyraźnie szersze i bardziej komfortowe.
Nowy wyświetlacz Kawasaki Z650 ma wiele funkcji. Przede wszystkim w bardzo czytelny sposób przekazuje strumień istotnych dla kierowcy informacji, a jego layout jest stonowany i nie męczy wzroku. Do wyboru są dwa motywy podświetlenia i kolorów - dzienny oraz nocny. Panel wyposażony jest również w moduł bluetooth, umożliwiający bezprzewodowe połączenie ze smartfonem. Dzięki temu wyświetlacz poinformuje o nadchodzących połączeniach telefonicznych i mailach, a z poziomu telefonu użytkownik maszyny będzie mógł kontrolować jej parametry i zmieniać niektóre ustawienia. Specjalna aplikacja Rideology umożliwia również zapisywanie i późniejsze udostępnianie przejechanych tras.
Radość z jazdy
Kawasaki Z650 na rok 2020 świetnie wygląda, ale przede wszystkim znakomicie jeździ. Jest lekki i bardzo posłusznie kładzie się w zakręty. Doskonale sprawdza się w zatłoczonym mieście, ale jego żywiołem są przede wszystkim kręte drogi, gdzie pokazuje pełnię swoich zalet. Więcej o wrażeniach z jazdy nowym Kawasaki Z650 przeczytacie w redakcyjnym teście Ścigacza.
Z650 jest przy tym motocyklem, z którego zadowoleni będą kierowcy o bardzo różnym wzroście. Smukła linia i siodło na wysokości 790 mm nie nastręczą trudności niższym i drobniejszym motocyklistom, z kolei dobrze ustawione podnóżki i wcięcia w zbiorniku paliwa pozwalają na komfortową jazdę również tym wysokim.
Kawasaki Z650 kosztuje 31900 zł. Motocykl dostępny jest w trzech schematach kolorystycznych - czarnym, białym oraz tradycyjnym dla japońskiego producenta zielonym. Z650 na rok modelowy 2020 jest już dostępny w sieci dealerskiej Kawasaki. Maszynę będziecie mogli również zobaczyć na nadchodzących targach Warsaw Motorcycle Show, które odbędą się w dniach 28-30 sierpnia w halach Ptak Expo w Nadarzynie pod Warszawą.
Więcej informacji o nowym Z650 oraz pozostałych motocyklach Kawasaki znajdziecie na stronie www.kawasaki.pl
Dane techniczne
silnik: | 2-cylindrowy, rzędowy DOHC, 8-zaworowy |
pojemność skokowa: | 649 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 83 x 60 mm |
moc: | 68 KM przy 8000 obr/min |
moment obrotowy: | 64 Nm przy 6700 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk 2x36 mm |
system chłodzenia: | ciecz |
smarowanie: | wymuszone, półsucha miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
rama: | kratownicowa, stalowa |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy 41 mm, skok 125 mm |
zawieszenie tylne: | amortyzator centralny Backlink regulowany, skok 130 mm |
hamulec przedni: | 2 tarcze 300 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS |
hamulec tylny: | tarcza 220 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS |
opona przednia: | 120/70ZR17M/C (58W) |
opona tylna: | 160/60ZR17M/C (69W) |
systemy dodatkowe: | ABS, wyświetlacz TFT z bluetooth |
szerokość/długość/wysokość: | 2,055 x 765 x 1,065 mm |
rozstaw osi: | 1410 mm |
prześwit: | 130 mm |
masa: | 188 kg |
wysokość siedzenia: | 790 mm |
zbiornik paliwa: | 15 l |
normy emisyjne: | Euro 5 |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeProtoplasta to KZ 440, a nawet 400, no dobra za stare, brak chłodzenia cieczą, ale ludzie widzicie chyba że toż to GPZ 500 po rozwiercie, parę lat temu dostępny jako ER, teraz jakiś niby Z. Stare ...
Odpowiedz