tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja H2 - drogowa wersja zaprezentowana!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja H2 - drogowa wersja zaprezentowana!

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2014.11.04, 11:21 11 Drukuj

Nie chcemy żyć w świecie, w którym nie ma miejsca na motocykl drogowy z kompresorem!

Dokładnie miesiąc temu Kawasaki wszystkich wysadziło z foteli prezentując 300 konny motocykl z kompresorem. Od tego momentu hype na ten sprzęt nabrał monstrualnych rozmiarów. Równie monstrualnych jak 300 konny silnik uzbrojony w kompresor. Kawasaki dosłownie chwilę temu zaprezentowało oficjalnie drogową wersję - Ninję H2.

NAS Analytics TAG

Co wiemy?

Silnik - jednostka napędowa jak nietrudno się domyśleć, jest bliźniacza do tej w wyścigowej wersji, a to oznacza rzędową czterocylindrówkę o pojemności 998cc. Moc maniakalnej H2R to 300 KM. Drogowa wersja została stłumiona do... 200 KM. Dzięki systemowi Ram-Air moc wzrasta do 210 KM. Skąd tak wielki spadek mocy? Główną winę ponosi za to gigantyczny układ wydechowy oraz inne kanały dolotowe. Niezmieniła się konstrukcja kompresora, który oczwiście również znajdzie się w drogowej wersji.

Chłodzenie - przed Kawasaki  stało nie lada wyzwanie - zapewnijć tej niezwykłej konstrukcji odpowiednie chłodzenie. Dokonano wszystkiego, aby zniwelować generowanie ciepła i usprawnić system chłodzenia. Przede wszystki, zwróćcie uwagę na wloty powietrza ulokowane w miejscu, gdzie w normalnych motocyklach są światła. Do tego dochodzi wielka chłodnica oraz fakt, że silnik używa chłodzenia olejem oprócz chłodzenia cieczą. Nawet sama chłodnica oleju ma chłodzenie cieczą...

Podwozie - Zawieszenie dostarczyło KYB (pełna regulacja). Kawasaki wykorzystało tutaj swoje doświadczenie w produkcji zawieszeń do wyczynowych motocykli motocrossowych.

Masa - motocykl w stanie gotowym do jazdy waży 238 kg

Hamulce - Z przodu znajdują się dwie tarcze o średnicy 330mm wsparte zaciskami 4-tłoczkowymi, natomiast z tyłu jest tarcza 250mm + zacisk 2-tłoczkowy.

Launch Control (KLCM) - elektroniczny system zadba o to, aby przy dynamicznym ruszaniu z miejsca zminimalizować uźlizg oraz dostosować reakcję na gaz do sytuacji. Wystarczy otworzyć gaz i strzelić sprzęgłem. Elektronika zadba o resztę. Podobny system znajduje się w motocrossowych KX250 oraz KX450.

KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) system umożliwiający dobranie siły hamowania silnikiem.

KTRC (Kawasaki Traction Control) - 4 tryby pracy: 1,2,3 oraz Rain. Ostatni tryb tłumi moc o około 50%.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:John Kociński 04/11/2014 22:17

Porażka.

Odpowiedz
Autor: kbcjscbj 05/11/2014 17:32

no i znowu NM vs KM , więc tak NM i KM sa ze sobą scisle powiązane jedno niewsytepuje bez drugiego , 200 KM i 50 NM przy odpowiednio dobranych przęłozeniach zrobi wiatrak z 50 KM i 200 NM ,dane mocy i momentu na silniku -moc to wyznacznik absolutny ciągu pojazdu w jednostce czasu ,moment obrotowy już nie bo trzeba znac obroty przy jakich wystepouje a znając je wynikiem będą konie mechaniczne ,na bank moto będzie miało więcej nm a co zatym idzie więcej mocy przy tych samych obrotach co bez kompresora i na bank uzyskuje tye 200 km z 1 litra dzięki kompresorowi przy niższych obrotach niż np. bmw s1000 rr chociaż może nie bo już rozne cuda widziałem ;) tak czy owak doładowanie jak kompresor pzowala posiagnac więcej nm przy niższych obrotach a co zatym idzie więcej mocy przy niższych obrotach i lepsza elastyczność zakłądajac ze przełzoenie jest to samo ,mi ogólnie się podoba widać aerodynamika ciekawie rozwiazana ,ogólnie moto będzie raczej jezdzic bardzo dobrze ciężko się będzie pewnie do czegos przyczepić ale po prostu to miało być cos więcej jeśli chodzi o osiągi niż to co zaoferowali i to co było do tej pory na rynku nnierouzmiem kawy skoro to moto niekwalifikuje się do sbikeów ze względu na dołdowanie to po ch.lere robic motocykl wolniejszy lub równie szybki co sb jak można było wywalić na droge konkretne 250 KM i dać pełnie satysfakcji nowym włascicela z jazdy po autonahnie ;)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę