ER5 to jeden z najpopularniejszych motocykli klasy średniej w naszym kraju. Często wybierany jest jako pierwszy jednoślad, czy tez pojazd instruktażowy w motocyklowych szkołach jazdy. Jednostka napędowa wywodząca się z sportowo-turystycznego GPZ 500 jest bardzo trwała i tania w eksploatacji. Gorzej spisuje się podwozie motocykla. Zawieszenie zarówno przednie, jak i tylne potrafi dobić, a przy tym nie posiada żadnej regulacji. Hamulce także nie są powalające, jednak ten fakt nie odstrasza osób poszukujących taniego, prostego w obsłudze i niezawodnego motocykla do codziennego użytku.
Dane podstawowe:
Silnik - rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą o pojemności 499 cm3
Zasilanie - dwa gaźniki Keihin CVK 34
Moc - 50 KM przy 9000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 45 Nm przy 7200 obr/min
Zawieszenie przód - widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm, skok 140 mm
Zawieszenie tył - wahacz stalowy, dwa elementy resorująco-tłumiące, skok 80 mm
Hamulec przód - tarcza 280 mm, dwutłoczkowy zacisk
Hamulec tył - bęben
Masa bez płynów - 174 kg
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze