tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM Super Duke 1290R i tuning za 2500 zł - ile przybyło mocy?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM Super Duke 1290R i tuning za 2500 zł - ile przybyło mocy?

Autor: Alonzo 2020.12.12, 14:47 Drukuj

KTM Super Duke 1290R ma fabrycznie 177 KM mocy. Jeżeli zabierzemy fabrycznego Super Duka na hamownię, to na kole zmierzymy od 158-161 KM. Dokładana wartość jest zależna od warunków atmosferycznych i od samej hamowni. Jednak KTM jest firmą, która bardzo przychylnie patrzy na dostosowywanie motocykli tej marki do swoich potrzeb. Mamy do dyspozycji KTM Power Parts, czyli cały katalog części, pozwalających zmienić naszego fabrycznego KTMa. W przypadku KTM Super Duka możliwe jest zmodyfikowanie całego układu wydechowego, począwszy od cylindra, a skończywszy na końcówce. Jednak jest to zabieg stosunkowo drogi. Ekipa Moto Freaks postanowiła ograniczyć się w swoich modyfikacjach do kwoty 2500 zł, dlatego modyfikacje chłopaki zaczęli od końcówki wydechu i wybrali Scorpiona Red Power z wyciąganym db killerem. Dodatkowo założyli zamiennik katalizatora również firmy Scorpion. Po co dekat? Pozwala to zmniejszyć masę motocykla, gdyż katalizator w motocyklu KMT Super Duke waży 5,7 kilograma, a sam dekat jedynie 1 kilogram. Wymiana więc pozwala zaoszczędzić 4,7 kilograma. Również wymiana wydechu pozwoliła zaoszczędzić kilogramy. Seryjny wydech do KTM Super Duke 1290R waży 2,8 kilograma, a tytanowa końcówka Scorpiona z wyjętym db killerem 1 kilogram. Dodatkowo wymieniono na sportowy filtr powietrza oraz konieczne było założenie exup elimitatora. Z wyjętym katalizatorem komputer wykrywał błąd i nie pozwalał wykręcić z silnika więcej niż 6000 obrotów. Eliminator błędu servo exup wydechu to koszt na poziomie 200 zł i pozwala wyłączyć ten błąd, pozwalając na pracę silnika bez trybu awaryjnego. Oto film, w którym MotoFreak opowiadają o swoich pracach oraz o efektach tych prac:

NAS Analytics TAG

W drugiej fazie usunięto układ SAS, który doprowadza powietrze z filtru powietrza bezpośrednio do komory układu wydechowego tak, aby zwiększyć efektywność opalania resztek paliwa w spalinach. Zainstalowanie układu eliminującego SAS poprawia reakcję silnika na ruch manetki gazu. Sama wymiana końcówki wydechu spowodowała wzrost zmierzonej na hamowni mocy o 8 KM oraz zmniejszenie wagi o 6 kilogramów. Po zmianie mapy moc wzrosła do około 178 koni, czyli całkowity wzrost wyniósł 10 - 14 koni mechanicznych. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę