KTM 890 Adventure 2023. Austriacki szlagier w naszych rêkach
Na rynek wjeżdża nowy KTM 890 Adventure rok modelowy 2023. Czego spodziewać się po austriackim szlagierze?
Nie jest wielką tajemnicą, że Austriacy bardzo trafnie zdiagnozowali potrzeby klientów wybierających motocykle w segmencie Adventure. Nie trzeba było być tutaj zresztą specjalnie odkrywczym, aby rozumieć czego oczekują motocykliści. Jak najwięcej mocy, jak najmniej masy. No i porządne podwozie. Łatwo powiedzieć, trudniej dowieźć to w sensownym budżecie. KTM jednak tego dokonał. Wszystko zaczęło się od 790 Adventure i Adventure R. Szybko pojawiła się wersja 890 z mocniejszym napędem i maszyna ta stała się punktem odniesienia dla terenowo zorientowanej konkurencji. Czego spodziewać się po nowym modelu? Z pewnością nie rewolucji, jako że mamy do czynienia z nadal młodą, a już udaną platformą.
Spodziewajmy się zatem ewolucji i stopniowego ulepszania poszczególnych elementów składowych motocykla. Lista ulepszeń obejmuje:
- Przerobione nadwozie i owiewki inspirowane KTM 450 RALLY
- Nową przednią szybę z lepszą aerodynamiką
- Nowe nastawy zawieszenia dla zmniejszenia zmęczenia na długich dystansach
- Ulepszony 5-calowy wyświetlacz TFT ze złączem USB i nowymi grafikami
- Ulepszony układ ABS z nowym modulatorem (9.3 MP)
- OFFROAD ABS połączony z OFFROAD MODE i (opcjonalnie) RALLY MODE
- Nowe i bardziej zorientowane na offroad opony Pirelli
- Poprawiony system nawigacji Krok-po-Kroku Plus
- Wprowadzenie funkcji DEMO MODE
- Nowy przełącznik kierownicy z ostrzeżeniem o zagrożeniu
- Kierunkowskazy LED
- Nową osłona silnika
- Nowe siodło
Gdy odsiejemy marketingowy szum od istotnych informacji szybko okazuje się, że największego postępu powinniśmy spodziewać się w obszarze… najbardziej nas interesującym. Mowa tutaj o podwoziu i elektronice. To obszary, gdzie KTM zawsze był mocny, a teraz ma być jeszcze lepszy. O ile lepszy? Tego chcemy dowiedzieć się w dziś i jutro w czasie prasowej prezentacji tego motocykla.
Jeśli macie pytania odnośnie tego motocykla - wrzucajcie je śmiało w komentarzach, postaramy się do wszystkim odnieść!
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam, jak siê sprawuje przy je¼dzie we 2? Nie dobija na dziurach jak tracer 9 gt? Jakie to ma w³a¶ciwo¶ci terenowe wzglêdem tenere 700? Jak siê prowadzi, ³atwo¶æ opanowanie czy jest wywrotny,...
OdpowiedzJazda we dwójkê nie wiem. Na dziurach, jedno z lepszych zawieszeñ. W³a¶ciwo¶ci terenowe ma lepsze od tenery dziêki zawieszeniu w³a¶nie. 790 mia³a wady wieku dzieciêcego, które usuniêto w 890. Najlepiej wzi±æ na testy i wtedy siê przekonasz, czy Ci pasuje.
OdpowiedzJakie odniesienie do konkurencji? Motocykl jest brzydki i awaryjny. Widaæ po sprzeda¿y, ¿e KTM lekcji nie odrobi³.
Odpowiedz