KTM 1290 Super Duke GT w naszych rêkach
Jesteśmy już na Majorce, gdzie jutro przysiądziemy się do nowego KTM 1290 Super Duke GT. Choć hiszpańska wyspa na morzu śródziemnym kojarzy się z wakacjami i odpoczynkiem, pogoda za oknem jest raczej barowa i mało imprezowa, a jutro ma być jeszcze gorzej. Co prawda nie obawiamy się jazdy w deszczu i niskich temperaturach, ale byłoby dobrze, gdyby pogoda nie była czynnikiem ograniczającym możliwość sprawdzenia tej znakomicie zapowiadającej się maszyny…
Jak nie trudno się domyślić, motocykl bazuje na KTM-ie 1290 Super Duke. GT już na pierwszy rzut oka mocno różni się od swojego protoplasty, z agresywnie poprowadzonymi bocznymi osłonami chłodnicy i półowiewką wyposażoną w wysoką szybę. Nie bez powodu GT nazywany jest duchowym następcą KTM-a SMT. Mimo wszystko, w stosunku do Super Duke’a, w GT znalazło się sporo zmian. Austriaccy inżynierowie mówią o optymalnym przystosowaniu jednostki napędowej do potrzeb szybkiej turystyki (w informacjach pojawia się także sugestia o "niszczeniu" właścicieli supersportów na krętych drogach). Super Duke GT generuje 173 KM przy 9,500 obr./min. Moc maksymalna osiągana jest w nieco wyższym zakresie obrotów niż w modelu Super Duke (180 KM przy 8,870 obr./min), za to maksymalny moment obrotowy dużo niżej.
Super Duke GT otrzymał także znane z modelu Super Adventure półaktywne zawieszenie, ABS z możliwością hamowania w złożeniu (MSC) oraz opcją całkowitego wyłączenia (tzw. "supermoto mode"). GT oczywiście posiada kontrolę trakcji oraz zmienne tryby pracy, także quickshifer, Hill Hold Control i Motor Slip Regulation. By łatwiej pochłaniało się kolejne kilometry, GT otrzymał tempomat, podgrzewane manetki oraz LED-owe światła z opcją doświetlana zakrętów. Kierunkowskazy wyłączają się automatycznie. Zatankowany pod korek 23. litrami paliwa GT waży 228 kg.
Producent w zapowiedziach obiecuje dużo, ale bazowy 1290 Super Duke, to motocykl, w którym zakochaliśmy się do obłędu. Tym bardziej jesteśmy ciekawi jak obietnice Austriaków przekładają się na realia. Wkrótce będziecie wiedzieli o tym z pierwszej ręki. Tradycyjnie postaramy się odpowiedzieć na Wasze pytania dotyczące tego motocykla, które kierować możecie bezpośrednio na adres redakcji, lub zamieszczać w komentarzach poniżej. Zapraszamy do dyskusji!
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeWiadomo, technologia schodzi z "top modeli" po kilku latach w dó³. Do¶wietlanie zakrêtów dodatkowymi lampami LED. Jak to dzia³a w praktyce? BMW w 1600-kach ma inny system do¶wietlania. Czy mo¿ecie...
OdpowiedzCiekawi mnie jak dziala elektronika, czy nie trzesie (BMW S1000XR trzesie jak zageszczarka do gruntu... a niby premium) i jak wypada generalnie ergonomia! Jakby byla mozliwosc to interesowalaby ...
OdpowiedzTo ciekawe z tym trzêsieniem bo biem tak ¶wietnie wypada w testach...
Odpowiedz