tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Informacje o MotoGP z prezentacji Liberty Media. Ile zarobiły wyścigi? Za co kochają je fani?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Informacje o MotoGP z prezentacji Liberty Media. Ile zarobiły wyścigi? Za co kochają je fani?

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.04.03, 07:42 Drukuj

Przy okazji przejęcia przez Liberty Media 86 proc. udziałów w firmie Dorna, która jest promotorem serii MotoGP, w sieci pojawiła się prezentacja dla inwestorów. Można w niej znaleźć wiele ciekawych informacji na temat MotoGP, które dotychczas raczej nie pojawiały się w szerszej przestrzeni. Jeżeli więc lubicie liczby i statystyki, to zapraszamy.

Zaczniemy od najciekawszej rzeczy, a więc od pieniędzy i tu możemy się dowiedzieć, że w 2023 r. obroty Dorny wyniosły 486 mln euro - to o 11 mln euro więcej niż w 2022 r. Jednocześnie wydatki sięgnęły 5,3 mln euro. Zysk przed opodatkowaniem zamknął się w kwocie 179 mln euro, co daje 23 mln euro więcej w porównaniu z 2022 r.

NAS Analytics TAG

Prezentacja przedstawia też profil fanów MotoGP i tu aż 92 proc. badanych identyfikuje się jako zagorzali fani, a 82 proc. ogląda wyścigi od ponad 6 lat. Spośród wszystkich fanów 40 proc. obejrzało wyścigi na żywo w ciągu ostatnich 5 lat, a 24 proc. odwiedziło rundę poza miejscem, które uznaje za domowe. Ciekawe jest też to, że w przeciwieństwie do np. piłki nożnej tylko niewielki procent kibiców jest wierny jednemu zespołowi i zawodnikowi. Ich odsetek to 23 proc.

Za co kibice MotoGP kochają ten sport? W kolejności wymieniono ekscytujące wyścigi, wyprzedzanie i manewry na torze, bliską rywalizację, talent zawodników, topowych producentów motocykli i oczywiście najszybsze maszyny. W MotoGP wierzą też firmy z całego świata. Z prezentacji dowiadujemy się, że MotoGP ma 117 partnerów medialnych, którzy pomagają serii dotrzeć do 200 krajów. Ma też 21 promotorów, 7 partnerów globalnych (m.in. Michelin, Tissot, DHL) i ponad 25 dodatkowych sponsorów oraz dostawców.

Jakie będzie MotoGP po przejęciu Dorny przez Liberty Media? Tego dowiemy się w najbliższych latach. Transakcja ma być dopięta przed końcem 2024 r. Struktura Dorny oraz jej zarząd pozostaną bez zmian. Hiszpańska firma stanie się częścią portfela Liberty Media. Nowy właściciel z pewnością chce zobaczyć i lepiej poznać sporty motocyklowe, ale też nie chce robić bałaganu w kwestii licencji MotoGP, która wygasa dopiero w 2041 r.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę