Inca Lambros SE - Hi-Fi superstar
Skuter z głośnikami to na wsiach chyba dość często przerabiany temat. A gdyby podejść do tego profesjonalnie?
Youth of the nation
Od razu widać, że skuter Inca Lambros jest adresowany do młodzieży. Z prostej przyczyny - jest mały. Poza tym agresywne malowania, diodowe światła pozycyjne z przodu, czy elektroniczny wyświetlacz z ciekawym obrotomierzem. Wszystko wygląda po prostu młodzieżowo. W nasze ręce trafił model Lambros SE, różniący się od zwykłego Lambrosa jeszcze bardziej zawadiackim malowaniem oraz hamulcem tarczowym z tyłu. Co by nie mówić, Inca jest ładna, a zaciski oraz sprężyna tylnego zawieszenia w kolorach czerwonych dodają fajnego kontrastu do czarnego malowania z jaskrawozielonymi grafikami.
Jakoś specjalnie wielki, ze swoimi ok. 180 cm wzrostu nie jestem, ale wsiadając na Lambrosa SE wyraźnie odczułem, że to skuter dla młodych, wciąż niskich osób. Układając się w miarę wygodnie na miejscu kierowcy okazuje się, że kierownica jest znacznie za blisko. W skuterowej pozycji sedesowej, to nie jest dobra cecha, tym bardziej, iż często zawadzałem nią o własne kolana. Musiałem więc przenieść się do drugiej klasy. Wtedy pozycja pozwala już na wygodne prowadzenie Incy. Pojawia się niestety kolejny problem. Przy większych nierównościach zawieszenie potrafi dobić. Podróż Incą Lambros w dwie osoby, obie po 180 cm, prawdopodobnie w jakiś kosmiczny sposób byłaby możliwa... Ze względów bezpieczeństwa jednak, oraz dlatego, że nie chciało nam się ciasno upychać na tym małym sprzęcie, nie próbowaliśmy jazdy w dwie osoby. Reasumując - o Lambrosie mogą myśleć wyłącznie osoby niskie, a i tak zalecam wcześniejszą przymiarkę do skutera.
Overspeed!
Chłodzona powietrzem, dwusuwowa jednostka napędowa Lambrosa legitymuje się 4,2 Nm momentu obrotowego oraz 4,3 KM mocy. Inca rozpędza się bardzo żwawo, aż do ograniczonych elektronicznie 46 km/h. Wnioskując jednak po osiągach dostępnych w tym zakresie prędkości oraz danych technicznych, powyżej 46 km/h Lambros również z ikrą powinien poruszać się z większymi prędkościami. Z przodu znalazł się widelec teleskopowy, a z tyłu pojedynczy amortyzator gazowy. Niestety tak jak wspominałem wcześniej, przy wyższej wadze kierownika, zawias tylny potrafi dobić. Za wytracanie prędkości odpowiadają dwa hamulce tarczowe. Trzeba przyznać, że funkcjonują bardzo dobrze, a za sprawą przewodów w stalowym oplocie, ich dozowalność nie pozostawia niczego do życzenia i jest oczywiste, iż poradzą sobie z prędkościami większymi, niż 46 km/h. Szkoda tylko, że przy przebiegu znacznie poniżej 100 km przednia tarcza już była krzywa...
Instrumenty są bardzo ergonomiczne i wyraźnie oraz mają regulację jasności podświetlenia. Znalazło się miejsce na zegarek, wskaźnik poziomu paliwa, poziomu naładowania akumulatora i kilka innych na dobrą sprawę zbędnych bajerów, którymi jednak można pochwalić się przed kolegami. Jest też dioda sygnalizująca brak oleju w zbiorniczku. Na zegarach znalazła się ikonka „overspeed", sygnalizująca zbyt wysoką prędkość. Co ciekawe, natrętnie daje o sobie znać już od przekroczenia 25 km/h...
Pimp my scooter
Skuter z głośnikami to chyba temat przerabiany dość często na wsiach. A gdyby podejść do tego profesjonalnie? Podobne pytanie zadali sobie panowie z Incy, następnie ochoczo pokiwali głowami i wzięli się do roboty. Wyszedł z tego system przeznaczony właśnie do osób młodych, ciągle szukających coraz to ciekawszych sposobów na tuning swojego pojazdu. Z drugiej strony, jest to produkt użytkowy i rozrywkowy. Można obejrzeć film, czy posłuchać muzyki na łonie natury ze swoją drugą połówką, albo przejrzeć na większym ekranie przed chwilą zrobione zdjęcia.
Mianowicie chodzi o system audio-wideo, oferowany przez markę Inca do wszystkich skuterów, do których się zmieści. Pod kanapą takiego delikwenta - w tym przypadku Lambrosa - znajdziemy przede wszystkim 7-calowy wyświetlacz, będący jednocześnie centralną jednostką układu. Przestrzeń bagażowa niestety zmniejsza się ze względu na zamontowanie zgrabnej półeczki z wzmacniaczem i wyłącznikiem zasilania. Gdzieś w przedniej obudowie znalazły się dwa, estetycznie zamontowane gniazda chinch do których podpina się głośniki. Te z kolei są podobno wodoszczelne i w połączeniu ze wzmacniaczem grają naprawdę całkiem nieźle wisząc (ale nie przeszkadzając) w okolicach kolan. W zestawie znalazł się czytnik kart SD/MS/MMC oraz wejście USB dzięki którym można spokojnie przejrzeć właśnie zrobione zdjęcia lub posłuchać muzyki od znajomych. System jest bardzo ciekawym dodatkiem do skutera, a zdecydowanie powinien zainteresować osoby, które myślą nad jakimś systemem audio w swoim skuterku. Myślę nawet, że i w motocyklu montaż byłby możliwy. Cena zestawu ma wynosić około 600 złotych, a pytać o niego należy w firmie Inca.
Special Edition
Upewniając się, iż swoim rozmiarem pasujemy do małego Lambrosa Special Edition, a przednia tarcza nie jest krzywa, za cenę 3900 złotych można go nim spokojnie jeździć po mieście. W przypadku posiadania prawka, przyda się też jego odblokowanie. Za kolejne 600 złotych, zadowolony posiadacz fajnego skutera, będzie miał jeszcze fajniejszy skuter Special Edition Hi-Fi superstar superhit.
Dane techniczne systemu audio-wideo:
Wyświetlacz LCD:
- wymiary: 165 (szer) / 100 (wys) / 5.4 (gł) mm
- wymiar wyświetlacza: 154.08 (szer) / 86.58 (wys) mm
- przekątna wyświetlacza: 7"
- rodzaj LCD: Symulacyjny TFT
- rozdzielczość: 480 x234
- wielkość piksela: 0.321 x 0.372 mm
- format: 16:9, Wide VGA
- podświetlenie: LED
Zdjęcia:
- pokaz slajdów
- pokaz slajdów z podkładem muzycznym
- regulacja głośności na bezprzewodowym pilocie
Obsługiwane formaty:
- mpg, dat, avi
Video:
- MPEG-1, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-2, MPEG-4, XviD/ 3ivX / MS, ISO, MPEG-4, Motion JPEG, Baseline JPEG
Audio:
- PCM, MPEG 1 / 2, MPEG 1/2 Layer 3 (MP3), WMA,
Zdjęcia:
- JPEG, Baseline JPEG, Progressive JPEG
Porty:
- Czytnik kart: SD/MS/MMC
- USB 2.0 Full Speed
- TV out
- port słuchawkowy
Inne:
- Wodoszczelne głośniki 2x4"
- Wzmacniacz z aluminiową obudową 2 x 25W rms
- Wejście: DC12V
- Wyjście: DC5V 1.5A
Dane techniczne Inca Lambros SE:
Pojemność skokowa silnika | 49,7 cm3 |
Rodzaj silnika | jednocylindrowy, dwusuwowy |
System zapłonu | CDI |
System chłodzenia | powietrzem |
Wymiary dł/szer/wys | 1830/645/1130 mm |
Masa własna | 90 kg |
Rozmiar opon przód | 120/70-12 |
Rozmiar opon tył | 130/70-12 |
Hamulec przedni | tarczowy, stalowy oplot |
Hamulec tylny | tarczowy, stalowy oplot |
Ilość miejsc | 2 |
Max moment obrotowy | 4,3 Nm / 7000 rpm |
Moc silnika | 4,2 KM |
Pojemność zbiornika paliwa | 4,2 l. |
Pojemność zbiornika oleju | 1 l. |
Rozstaw osi | 1270 mm |
|
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeKONTROLKA " OVERSPEED" SYGNALIZUJE NAM PRZEKROCZENIE INDYWIDUALNIE ZADANEJ PRÊDKO¦CI W ZAKRESIE OD 25 DO 85 KM/H W ODSTÊPACH CO 5 KM/H. ZADAN¡ PRÊDKO¦Æ USTAWIAMY PRZYTRZYMUJ¡C PRZYCISK "MODE" ...
OdpowiedzJa mam akurat taki model i bardzo sobie chwale jak sie dba tak sie ma xd
OdpowiedzGdzie mozna kupic ten zestaw audio-video ?;)
OdpowiedzMo¿e jednak ten model jest porz±dniejszy a tak w³a¶ciwie ten skuter przypomina mi badskuter :-) badmobil
OdpowiedzTe Lambrosy pal± 7 na sto.
Odpowiedzwiadomo mo¿e ile ta Inca wyci±gnie po zdjêciu blokady ?
OdpowiedzJak na taki szajs zdecydowanie du¿a cena
OdpowiedzJak na taki szajs zdecydowanie du¿a cena
Odpowiedz