Hutchy z trzema zwycięstwami w TT 2015
Niekwestionowaną gwiazdą TT na Wyspie Man w 2015 roku był Ian Hutchinson.
Hutchy w 2010 roku wygrał pięciokrotnie, ustalając rekord łącznej liczby zwycięstw pojedynczym Tourist Trophy. W tym samym roku niestety doznał bardzo poważnej kontuzji podczas wyścigu brytyjskich mistrzostw klasy Supersport na torze Silverstone. Pięć lat i trzydzieści operacji później Hutchinson znów jest na podium, wygrywając obydwa wyścigi Monster Energy Supersport TT i wyścig RL360 Superstock TT. Ian, jak większość zawodników z czołówki, wybrał opony Metzeler Racetec RR.
Ten niesamowity wynik to zasługa jego ogromnej odwagi i determinacji oraz pewności jaką dają opony Metzeler Racetec RR. Tego samego rozwiązania używali wszyscy zawodnicy klasy Supersport i Superstock oraz Ivan Lintin, zwycięzca Bennetts Lightweight TT.
Racetec RR było rozwijane w oparciu o doświadczenie jakie Metzeler wyniósł z lat uczestnictwa w wyścigach drogowych. Tego typu rywalizacji odbywa się na publicznych drogach, zamkniętych na czas poszczególnych imprez. Zawodnicy wyścigów ulicznych doświadczają przeróżnych sytuacji, często odpowiadających tym spotykanym przez nas wszystkich na publicznych drogach. W tym roku kolejny raz Metzeler wybrał drogowe wyścigi jako poligon doświadczalny przy tworzeniu wysokiej jakości rozwiązań.
Racetec RR to oczywiście także świetna opona na zamknięte tory wyścigowe, dla amatorów na każdym poziomie i zawodników. Nie bez powodu w 2015 roku Metzeler Racetec RR było najczęściej wybieraną oponą dla motocykli klasy supersport i naked bike przez prestiżowe magazyny motocyklowe, w tym także w teście brytyjskiego MCN, gdzie Racetec RR zostało uznane za “najlepszą hypersportową oponę na rynku”.
Dla osób bardziej zorientowanych na szosach, Metzeler przygotował oponę Sportec M7 RR, rozwijaną podczas udziału Metzelera w wyścigach drogowych w 2013 roku. Sportec M7 RR wygrywa testy porównawcze na całym świecie od tego czasu.
Podczas tegorocznego TT na Wyspie Man pierwsi zawodnicy Metzelera rozpoczęli wygrywanie już w poniedziałek 8. czerwca. Ian Hutchinson zdominował pierwszy wyścig klasy Supersport TT na Yamasze przygotowywanej przez zespół Traction Control Team oraz wyścig klasy RL360 Superstock TT na Kawasaki Paul Bird Motorsport. W klasie Suporsport podium dopełnił inny zawodnik Metzelera, Gary Johnson.
W środę 10. czerwca odbył się drugi wyścig klasy Supersport TT, który także padł łupem Hutchinsona. Hutchy zdobył trzecie zwycięstwo podczas TT 2015. Wspierany przez Metzelera Guy Martin zdobył najniższy stopień podium.
Zamykający imprezę wyścig Senior TT był przerwany z powodu wypadku. Po restarcie zawodnicy mięli cztery okrążenia w trakcie których Ian Hutchinson i James Hillier wywalczyli kolejno trzeci i drugi stopień podium. Obydwa korzystali z opon Metzeler Racetec RR. Ian Hutchinson przez cały wyścig zmagał się z brakiem mocy w jego motocyklu. Czwarty na linii mety był Guy Martin.
Kolejnym wyścigiem dla Metzelera w tym roku będzie Southern 100 (6-9 lipca 2015) oraz wspierane przez Metzelera Ulster Grand Prix (3-8 sierpnia). W obydwu wyścigach udział wezmą Guy Martin, William Dunlop, Ian Hutchinson, Gary Johnson, Dean Harrison i Ivan Lintin.