Husqvarna Concept E-go - premiera we Frankfurcie
Zgodnie z plotkami, o których pisaliśmy kilka dni temu, na targach we Frankfurcie zaprezentowany zostanie elektryczny pomysł Husqvarny na pierwszy jednoślad dla młodych motocyklistów.
Concept E-go ma mieć premierę jeszcze dziś, ale już teraz Husqvarna rozesłała informacje na jego temat. Znalazło się tam kilka intrygujących informacji, a zdjęcia motocykla też już wypłynęły do internetu.
Huska określa swój sprzęt jako: „Podejście do dzisiejszego świata motocykli elektrycznych. Miejski pojazd dla początkujących motocyklistów, którzy mogą poznać dzięki niemu wszystkie cechy maszyn Husqvarny: wybuchowy miks emocji na asfalcie, w offroadzie i na supermoto. Concept E-go jest rozwiązaniem na połączenie motocykli elektrycznych ze sposobem na zachęcenie młodego pokolenia do poczucia ducha jazdy i wolności.”
Czy wam też przychodzi na myśl założenie, które kierowało projektantami przy tworzeniu Nudy 900R, ale w trochę mniejszej formie? Przejdźmy do kolejnych konkretów. E-go ma ważyć bardzo mało, bo tylko 80 kg! Dzięki swojemu stylowi, nikt nie będzie miał wątpliwości, że należy do rodziny Husqvarny.
Motocykl łączy w sobie kilka ciekawych rozwiązań, jak na przykład jednostronne zawieszenie z przodu oraz jednostronny, aluminiowy wahacz i hydrauliczne zawieszenie z tyłu. Mocowanie akumulatorów wykonane jest z aluminium i tak samo jak siedzenie, jest samonośne. Motocykl został też wyposażony we wspólnoosiowy system napędowy (CTS) zapożyczony z TE449, co w skrócie oznacza, że moment obrotowy nie wpływa tak znacząco na zmianę obciążenia zawieszenia. Cocnept E-go ma 17-calowe, aluminiowe koła obrabiane techniką CNC.
Jak to wszystko wygląda w praktyce, widzicie na zdjęciu obok. Nie wiadomo jeszcze jakimi osiągami mają legitymować się elektryczny silnik oraz akumulatory. Skoro Concept E-go przeznaczony został dla nowicjuszy, na pewno nie będzie zbyt mocny. Waży tylko 80 kg, co z kolei może oznaczać, że nie ma tam dużych akumulatorów, co mimo małej mocy nie wróży ogromnego zasięgu. Na konkrety musimy jednak jeszcze poczekać.
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeTrochê przerost formy nad tre¶ci±. W zasadzie to rower z silnikiem. Pewnie mo¿na z tego wydusiæ du¿o frajdy ale po co kombinowaæ z tym widelcem? Waga pewnie taka sama jak z dwustronnym, w koñcu ...
Odpowiedzmój pierwszy to CZ 350 :) mam go do dzis
Odpowiedz