Husqvarna 2014 - powrót legendy
Huska powraca i robi to na pełnym gazie. Po odkupieniu marki Husqvarna przez KTMa ciałem stało się wszystko co zapowiadał Stefan Pierer - czyli daleko idąca unifikacja nowych modeli z rozwiązaniami wypracowanymi przez KTMa. Choć pod wieloma względami nowe Huski to klony rozwiązań znanych z modeli SX i EXC, to szwedzka marka będzie odróżniała się od swojego pomarańczowego odpowiednika.
W przypadku modeli motocrossowych (dwusuwowe TC i czterosuwowe FC) raczej nie odnajdziemy dużych zmian w porównaniu z serią SX KTMa. Obie marki różnic się będą przede wszystkim plastikami i drobnymi kwestiami stylistycznymi. Ramy, podwozia i napędy będą te same w całej gamie modelowej. Oznacza to także, że do lamusa odchodzą modele produkowane w okresie, gdy właścicielem marki było BMW.
W przypadku modeli enduro możemy mówić o nieco większych różnicach. Co prawda jednostki napędowe zapożyczone są wprost z KTMa, ale ramy mają już inną konstrukcję, zupełnie inne są też ramy pomocnicze. Dużą różnicą będzie również rezygnacja z rozwiązania w tylnym zawieszeniu modeli EXC znanego jako PDS na rzecz układu dźwigniowego dedykowanego specjalnie do zastosowań w enduro. Rajdowe modele czterosuwowe FE i dwusuwowe TE otrzymają także sporo porządnych dodatków takich jak dwuobiegowe zawieszenia, przeźroczyste zbiorniki paliwa, kute półki i sporo innych pozycji z katalogu Husky Power (czyli szwedzkiego odpowiednika Power Parts).
Obecny kształt i wyposażenie modeli Husqvarny na sezon 2014 wskazuje na to, że szwedzka marka będzie lepiej wyposażoną i wyżej pozycjonowaną marką w porównaniu z KTMem. O nowych modelach napiszemy obszernie już wkrótce, jako że nasz człowiek w skromnej osobie Michała Mikulskiego na dniach wybiera się na prezentację biało-niebieskich nowości do Szwecji.
Nowe motocykle dostępne będą u dealerów już od grudnia tego roku.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeKtm jak potwierdzi³, robi najlepsze motocykle enduro, Pogód¿cie siê z tym w koñcu, w³a¶ciciele japoñskich sokowirówek.
OdpowiedzWyglada identycznie jak mój HUSABERG FE 450 . Szkoda tylko ze HUSABERGA juz nie bêdzie :((((
OdpowiedzKolejny Ktm tylko w innym kolorze, po husabergu pora na husqvarnê. Motocykl wygl±da prawie identycznie jak husaberg tylko kolor inny nie niebieski tylko bia³o niebieski.
OdpowiedzNo i... ?
Odpowiedzgdzie ta ró¿norodno¶æ ?? Mo¿e ktm wykupi kolejne firmy tm ,beta, gas gas , sherco. Bêd± ktm-y tylko w innych kolorach patologia.
OdpowiedzAle gdzie tu patologia? Po co KTM ma robiæ do Huski nowy silnik 250 2T skoro ma bardzo dobry silnik sprawdzony przez lata? Po co maj± od nowa wymy¶laæ zawieszenia, ramy i itd? Nie chcesz unifikacji? Kup sobie Sherco, albo Betê i siê potem szarp z brakiem czê¶ci, przecie¿ nikt nie mo¿e Ci zabroniæ. Tak jak nikt nie ka¿e Ci kupowaæ Huski.
OdpowiedzNa szczê¶cie jest jeszcze wielka japoñska czwórka.A gdzie ja napisa³em , ¿e chcia³bym kupiæ husqvarnê?? Rozumiem co masz namy¶li , na pewno to wyjdzie na dobre husqvarnie. Dobry marketing jaki posiada Ktm , dobrze rozwiniêta sieæ dilerska, faworyzowanie Ktm-a przez Youthstream. To wszystko przemawia za sukcesem , jednak brakuje tu ro¿norodno¶ci, egzotyki jak± posiada³a ta marka. Mogli plastiki zmieniæ przynajmniej , a nie wypuszczaæ klona berga. Ps. A co by by³o gdyby wszystkie kobiety by³y takie samie tylko i kolory mia³y inne czy ¶wiat by³by taki piêkny jak jest obecnie??
OdpowiedzJapoñska wielka czwórka? Gdzie? W enduro? Bez dwusuwów? Jeszcze chwila i japoñskiej czwórki te¿ nie bêdzie w offroadzie.
OdpowiedzA kto tu mówi o enduro , motocross spójrz na motocross szczególnie na ama .2t spójrz jak by³o parê lat do ty³u ,fim mów³ ¿e nie ekologicznego wiêc japoñscy producenci przestali produkowaæ. A tu nagle po paru latach jako¶ s± ekologiczne i maj± aprobatê fim i Youthstream. Jest to zagrywka , która ma na celu wysuniêcie Ktm-a na pozycjê lidera. Pewnie posz³y tam ogromne pieni±dze do czyjej¶ kieszeni. Na szczê¶cie jest jeszcze ama do której ta chora federacja europejska i nie siêga.
Odpowiedz