Honda wprowadza do oferty leasingu inwestycyjnego skuter elektryczny "PCX ELECTRIC"
Honda ogłosiła, że skuter elektryczny "PCX ELECTRIC" od 30 listopada 2018 r. jest oferowany w formie leasingu inwestycyjnego dla przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
PCX ELECTRIC w wariancie kolorystycznym Pearl Glare White
Skuter PCX ELECTRIC, oparty na popularnym modelu PCX klasy 125 cm3, korzysta z przyjaznego dla środowiska silnika i jest zasilany przez nowo opracowany, kompaktowy zestaw baterii. Silnik elektryczny typu (IPM), oparty na wirniku z magnesem stałym*1, zapewnia wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów oraz płynne rozwijanie mocy już od startu. PCX ELECTRIC odziedziczył po siostrzanym modelu PCX wszystkie atrybuty miejskiego skutera - łatwość w obsłudze, kompaktowe rozmiary i komfortową pozycję kierowcy. Dwa przenośne zestawy zasilające "Honda Mobile Power Pack", po pełnym naładowaniu dają PCX ELECTRIC maksymalny zasięg 41 km*2. Mobilne zestawy zasilające mogą być dla wygody ładowane bezpośrednio w PCX ELECTRIC za pośrednictwem złącza kompatybilnego z gniazdami sieci 100V/AC*3 lub opcjonalnej zewnętrznej ładowarki.
Honda liczy na zebranie jak największej liczby opinii i postulatów klientów, dotyczących skutera, dlatego w wypożyczalniach w Tokio, a także w wypożyczalniach turystycznych w Japonii rozpocznie się wiosną 2019 roku eksperyment monitorowania eksploatacji PCX ELECTRIC.
Producent planuje również oferowanie PCX ELECTRIC w leasingu inwestycyjnym w krajach Azji Południowo-Wschodniej, rozpoczynając na Filipinach sprzedaż PCX ELECTRIC z eksperymentalnym systemem odzyskiwania nadwyżki energii.
Poprzez monitorowanie, wynajem i usługi współdzielenia - sharingu, Honda będzie mogła analizować przydatność skutera elektrycznego w biznesie i w codziennej eksploatacji indywidualnych klientów, a zebrane dane wykorzystać, aby lepiej spełnić oczekiwania przyszłych użytkowników.
*1 Stały magnes wewnątrz wirnika
*2 Zasięg mierzony przy prędkości stałej 60 km/h
*3 Kompatybilny z gniazdem sieciowym 100V/AC
Dwa mobilne zestawy zasilające - Honda Mobile Power Pack
Planowana produkcja roczna (Japonia) 250 egzemplarzy
Cena jednostkowa (w tym 2 mobilne zestawy zasilające) 787 860 jenów (ok. 6 939 USD) (729 500 jenów bez podatku)
Opcjonalnie Mobilna ładowarka zewnętrzna 83 160 jenów (ok. 732 USD) (77 000 jenów bez podatku)
Oferowane w leasingu inwestycyjnym dla przedsiębiorstw, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i instytucji publicznych. Cena zależy od okresu leasingu i planu leasingowego.
Układ napędu elektrycznego
Nowo opracowany system napędu, pracujący pod napięciem 96 V, wykorzystuje dwa połączone szeregowo akumulatory litowo-jonowe 48 V o wysokiej pojemności.
Silnik typu (IPM), oparty na wirniku z magnesem stałym*1, wykazuje wysoką efektywność energetyczną zapewnia wysoki przybór mocy w niskim zakresie obrotów już od startu. Maksymalna moc silnika wynosząca 4,2 kW (standardowa moc 0,98 kW) zapewnia płynną jazdę i świetne osiągi przy dużym obciążeniu silnika. Mocna i kompaktowa jednostka napędowa zapewnia ochronę silnika przed przegrzaniem. Łatwe sterowanie i konstrukcyjna prostota, eliminują też takie podzespoły jak pompa olejowa, chłodnica, czy sprzęgło.
Od pełnego rozładowania, oba mobilne zestawy zasilające mogą być w pełni naładowane po około 6 godzinach*4, gdy są podłączone poprzez gniazdo w skuterze PCX ELECTRIC, lub w około 4 godziny*4 po wyjęciu z PCX ELECTRIC i naładowaniu za pomocą opcjonalnej ładowarki.
*4 Czas ładowania z gniazda sieci elektrycznej, mierzony w warunkach testowych. Czas ładowania zależy od stanu zestawu baterii, warunków ładowania oraz stanu i konserwacji skutera PCX ELECTRIC.
Podwozie
Wydłużony rozstaw osi i pierwszy raz zastosowany w serii PCX tylny błotnik, umożliwia umieszczenie mobilnych zestawów zasilających w boksie bagażowym, przy zachowaniu wystarczającego skoku tylnego zawieszenia. PCX ELECTRIC zachował długość PCX, dziedzicząc po swoim konwencjonalnym modelu siostrzanym miejską zwinność i wygodną pozycję kierowcy.
Wydłużenie rozstawu wpłynęło na zmianę tylnego amortyzatora i użycie trzystopniowych sprężyn, a jednostka napędowa jest umieszczona bardziej z tyłu w stosunku do układu w konwencjonalnym PCX. Różni się też system mocowania jednostki napędowej, dostosowany do silnika elektrycznego o niskiej wibracji, przyczyniający się również do jedwabiście płynnej jazdy.
Jednokanałowy układ ABS działa na przedni hamulec.
Stylistyka
Płynne linie, biegnące wzdłuż całego pojazdu, sprawiają, że styl PCX jest elegancki i lekki. Nowoczesną i delikatną stylistykę uzupełnia pełne oświetlenie LED z niebieskim akcentem w kloszu zespolonego światła reflektora i podobną niebieską sygnaturą światła tylnego, spełniającymi funkcje obrysowe, gdy światła są wyłączone. Tylny błotnik przymocowany do tylnej części przedziału silnikowego podkreśla wyrafinowanie i wyjątkowość PCX ELECTRIC.
PCX ELECTRIC będzie dostępny w kolorze Pearl Glare White. Akcenty w kolorze Candy Blue odróżniają PCX ELECTRIC od konwencjonalnego modelu i akcentują jego ekologiczne walory.
Inne funkcje
Czytelny kokpit wyświetla informacje o parametrach pracy systemu zasilania elektrycznego. Wskaźniki obejmują prędkościomierz, zegar, poziom naładowania baterii i stan ładowania po podłączeniu do zasilania sieciowego.
Kiedy kierowca zbliży się do skutera, system Honda SMART Key odblokowuje stacyjkę, bez konieczności wyjmowania kluczyka z kieszeni.
Dane techniczne
Model | PCX ELECTRIC | |
Typ | Honda ZAD-EF01 | |
Długość x Szerokość x Wysokość (mm) | 1 960×740×1 095 | |
Rozstaw osi (mm) | 1 380 | |
Minimalny prześwit (mm)★ | 132 | |
Wysokość siedzenia | 760 | |
Masa własna (kg) | 144 | |
Liczba pasażerów | 2 | |
Zasięg na pełnym akumulatorze *5 (km) | Zgłoszone do Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu | 41 (przy stałej prędkości testowej 60 km/h) <1 pasażer> |
Średnica zawracania (m) | 2.1 | |
Jednostka napędowa / typ | EF01M / AC motor | |
Moc (kW) | 0.98 | |
Moc maksymalna (kW[KM]/obr./min.) | 4,2[5,7]/5 500 | |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min.) | 18/500 | |
Rodzaj akumulatora | Akumulator litowo-jonowy | |
Napięcie baterii / pojemność | 50.4V/20.8Ah×2 | |
Ładowarka | AC100V(jednofazowa) | |
Opony | Przód | 100/80-14M/C 48P |
Tył | 120/70-14M/C 55P | |
Hamulce | Przód | Hydrauliczne, tarczowe |
Tył | Mechaniczne, bębnowe | |
Zawieszenie | Przód | Widelec teleskopowy |
Tył | Wahacz | |
Rama | Podwójna rama kołyskowa |
Certyfikat Jakości i typu pojazdu drogowego (oficjalna specyfikacja Hondy★)
Producent: Honda Motor Co., Ltd.
*5 Zasięg na jednym ładowaniu zgodnie z ustalonymi warunkami testu. Parametry skutera mogą różnić się od podanych, w zależności od wielu czynników: środowiskowych (pogoda, natężenie ruchu), stylu jazdy, wersji skutera (opcjonalnych dodatków, specyfikacje) i jego stanu technicznego.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeRó¿nica elektryczny vs spalinowy to 10000z³ czyli kupuj±c benzyniaka masz 70000km w gratisie wzglêdem elektryka, je¶li dobrze liczê (za³o¿y³em 2,5l/100 honda mówi 2,1 bez start stopu). Koszty ...
OdpowiedzBardzo ³adny skuter i niez³e osi±gi. Oby takich wiêcej, chocia¿ Honda i tak siê mocno spó¼ni³a, bo na europejskim rynku je¼dzi ju¿ bardzo du¿o przyzwoitych skuterów takich jak Askoll, Torrot Muvi, ...
OdpowiedzI o czym tu pisaæ? Skuter w cenie ma³ego samochodu o si±gach spalinowej 50 i zasiêgu 5 razy mniejszym... Wiêkszo¶æ firm bran¿y motoryzacyjnej ci±gle produkuje EV tylko poto ¿eby pokazaæ ludziom ...
Odpowiedz