tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda XL1000 Varadero - turystyczny gigant - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda XL1000 Varadero - turystyczny gigant - strona 2

Autor: Łukasz „Boczo" Tomanek 2009.06.15, 13:17 24 Drukuj

Varadero z drugiej ręki

Podczas oględzin egzemplarza używanego, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na główkę ramy. Warto ją obejrzeć z każdej strony, czy nie nosi śladów domowego spawania. Jakiekolwiek podejrzenia uszkodzenia ramy powinny wzmóc naszą czujność. Warto sprawdzić też, czy nie ma luzów na łożysku główki ramy. Dobrym pomysłem jest bliższe zapoznanie się z przednim kołem i lagami. Temat ich naprawy (metodami podwórkowego warsztatu o zgrozo) jest niestety cały czas aktualny. Podczas jazdy próbnej motocykl powinien prowadzić się prosto i nie ściągać w żadną stronę. Jeżeli tak się dzieje, coś jest nie tak. Bezwypadkowe Varadero powinno mieć wszystkie oryginalne naklejki i seryjne lusterka. Jeżeli silnik ma problemy z odpaleniem, a wskazówka obrotomierza po uruchomieniu wariuje, to znak, że sprzęt rozpaczliwie domaga się serwisu i regulacji. Na korzyść działa fakt, że Hondę Varadero można dorwać po dość interesujących cenach. Oczywiście egzemplarze na wtrysku będą odpowiednio droższe, co nie oznacza, że starsze roczniki należy całkowicie olać.

Garść wniosków

Kontrowersyjny termin „turystyczne enduro" z dnia na dzień zyskuje nowe synonimy„enduro tourer", „soft enduro", „dual sport tourer". Honda Varadero powinna się nazywać „połykające kilometry w ponadprzeciętnych ilościach enduro tourer". To zaskakujące, jaki dystans można nabić na licznik i jak wygodnie można to zrobić. Użyteczność na co dzień jest ograniczona przez gabaryty motocykla, ale to nie jest sprzęt do dojazdów po zakupy czy popołudniowego lansu na bulwarach. Zadanie jest w zasadzie tylko jedno: nawijać wygodnie ogromne ilości kilometrów, niekoniecznie zawsze na autostradach. Osiągnięcie zamierzonego celu wyjątkowo skutecznie utrudnia ekipa z Monachium. R1200GS, szczególnie z dopiskiem „adventure" to dla Hondy mocny cios. Beemka od pewnego czasu po prostu miażdży konkurencję we wszelkich testach grupowych turystycznych enduro. KTM 990 z takim samym dopiskiem stawia na więcej cech terenowych. Oprócz walorów globtroterskich można nim zahaczyć o trochę cięższy teren. Dodatkowym atutem jest dzikość silnika uwalniająca się przy nawet lekkim odkręceniu gazu. Triumph z kolei stawia na sport. Nowy Tiger jest wyposażony w typowo sportowe opony i silnik, który wyraźnie lubi wysokie obroty. Hamamatsu w tym zestawieniu proponuje klienteli DL1000 V-Strom. Jest to dobry przykład na to, że większa pojemność nie zawsze oznacza większy sukces rynkowy. Niemniej, duży V-Strom jest godnym rywalem. Jeżeli ktoś w dalekim podróżowaniu szuka przede wszystkim komfortu, warto Hondzie poświęcić więcej uwagi.  

Filmy:
Honda Varadero 1000
Honda Varadero 1000 z zewnatrz
Honda Varadero 1000 na torze
Honda Varadero 1000 w trasie
Honda Varadero we dwoje
Honda Varadero wheelie
Honda Varadero 1

W pigułce: Komfort przez duże K. Dystanse, które pokonane w przypadku innych motocykli zmuszają do hospitalizacji, Varadero pokonuje jednym tchem. Silnik wprawdzie nie powoduje niewyobrażalnych emocji, ale jest oszczędny, wystarczająco dynamiczny i płynny, a te właśnie cechy w turystykach są najważniejsze. Słowo „enduro" najlepiej ograniczyć tu do polnej dróżki.

Zalety:

- wspominałem o wygodzie?
- zbiornik paliwa 25l + niewielkie spalanie = w 80 dni dookoła świata
- miłe drobiazgi: ochraniacze dłoni, praktyczne lusterka, skuteczna szyba
- sprzęt dobrze dostosowany do polskich dróg
- kombinowany układ hamulcowy

Wady:

- z silnika VTR pozostało tylko nazewnictwo
- niezbyt poręczny w mieście
- wątpliwa kultura skrzyni biegów
- cały motocykl jest do bólu poprawny, wręcz nudny

DANE TECHNICZNE
Typ - dwucylindrowy, chłodzony cieczą, V 90, ośmiozaworowy, DOHC
średnica x Skok - 98 x 66 mm
Pojemność skokowa - 996 cm3
Moc maksymalna - 95 KM (70 kW przy 8000 obr./min
Stopień sprężania - 9:1
Moment obrotowy - 99 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie - dwa gaźniki 42 mm
Smarowanie - Z mokrą miską olejową
Rozruch - Elektryczny
Alternaror - 12 V 12 Ah
Zapłon - Z mikroprocesorem
NAPĘD
Sprzęgło - Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów - pięciostopniowa
Przełożenia - 1:2, 571; 2:1, 706; 3:1, 318; 4:1, 111; 5:0, 962
PODWOZIE
Rama - grzbietowa ze stalowych profili
Zawieszenie przednie - teleskopowe 43 mm, skok 175 mm
Zawieszenie tylnie - wahacz aluminiowy, skok 155 mm
Hamulec przedni - podwójny tarczowy 296 mm, układ CBS
Hamulec tylni - pojedynczy, tarczowy 256 mm, układ CBS
Opony przód/tył - 110/80 R19; 150/70 R17
WYMIARY I MASA
Długość - 2295 mm
Szerokość - 880 mm
Wysokość - 1460 mm
Wysokość siedzenia - 845 mm
Rozstaw osi - 1560 mm
Minimalny prześwit - 195 mm
Kąt pochylenia główki ramy - 62 stopnie
Masa bez płynów - 220 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 451 kg
Zbiornik paliwa - 25 l
Pojemność miski olejowej - 3,6 litra
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna - 204 km/h
Zużycie paliwa - 5,5 - 9 l /100 km
Przyśpieszenie - 0-100 km/h w 3,6 sek; 0-140 km/h w 6,7 sek

NAS Analytics TAG

Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: yassek 29/11/2015 01:17

intelligent jeb***

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę