tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda Monkey 125 - nowe wcielenie synonimu miejskiej zabawy i beztroski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda Monkey 125 - nowe wcielenie synonimu miejskiej zabawy i beztroski

Autor: Artykuł sponsorowany 2021.07.22, 11:27 Drukuj

Honda Monkey to jeden z najbardziej kultowych motocykli, jakie kiedykolwiek powstały. Jego forma sprawia, że pomimo prostoty konstrukcji nie da się przejść obojętnie, kiedy zobaczy się go na ulicy. Stworzony w 1961 jednoślad miał być zabawką dla dzieci, a stał się jedną z ikon stylu.

Honda Monkey powstała w 1961 roku jako zabawka dla dzieci, która była napędzana silnikiem 49 cm3. Pierwsze "małpki" jeździły w tokijskim parku rozrywki Tama Tech, ale jak to z zabawkami dla dzieci bywa, szybko podchwycili ją dorośli. W 1963 ruszył więc eksport wersji z homologacją drogową. Początkowo motorower miał składaną kierownicę i sztywno montowane koła o średnicy 5 cali. W 1970 roku przyszła pierwsza rewolucja - Honda sprawiła, że można było zdemontować widelec, by łatwo wsadzić Monkey do bagażnika. Honda Monkey w formie motoroweru była produkowana do sierpnia 2017 roku, ponieważ przestała spełniać wymagania tamtejszych norm emisji spalin. Rozpacz po Hondzie o oznaczeniu Z50 nie trwała jednak zbyt długo, ponieważ już w 2018 roku przedstawiono Hondę Monkey na miarę XXI wieku, a na rok modelowy 2022 została ona mocno zmodernizowana.


333944 22YM HONDA MONKEY 125

Kultowa Honda Monkey 125 w nowej odsłonie

Skondensowana porcja zabawy, radości i pozytywnej energii, o wizerunku jedynym w swoim rodzaju!

POZNAJ NOWĄ HONDĘ MONKEY »

Sercem Hondy Monkey 125 jest silnik o pojemności 124 cm3, który generuje maksymalną moc 9,4 KM, ale ważniejsze jest zastosowanie w najnowszej Hondzie Monkey pięciobiegowej skrzyni, ponieważ ta z 2018 roku miała tylko cztery biegi. Dzięki temu zabiegowi motocykl stał się bardziej przyjazny do pozamiejskiej jazdy. Maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 11 Nm. Deklarowana prędkość maksymalna to 91 km/h, ale z pewnością pojawią się osoby, którym uda się rozpędzić małą Hondę do prędkości przekraczających tę wartość.

Silnik oczywiście jest istotnym elementem Hondy Monkey, ale jednak pierwsze skrzypce gra tutaj forma, a ta nawiązuje do przodków. Szkieletem motocykla jest stalowa rama grzbietowa, która ma zapewnić równowagę między sztywnością i poczuciem elastyczności. Skok zawieszenia wynosi 102 mm, a maksymalny prześwit to 175 mm, a więc jest to całkiem przyzwoity wynik. Z przodu zastosowano widelec upside-down z goleniami o średnicy 110 mm, a z tyłu pojawiła się klasyczna konstrukcja w postaci amortyzatorów z dwustopniowymi sprężynami. Za hamowanie odpowiedzialne są tarcze o średnicy 220 mm z przodu i 190 mm z tyłu, a system ABS jest powiązany z... modułem pomiaru przeciążeń. To wszystko sprawia, że Honda jest nie tylko stylowa, ale także ma bardzo dobre właściwości jezdne. Zastosowanie kół o średnicy 12 cali jest dobrym kompromisem pomiędzy wygodą, kompaktowością konstrukcji i pewnością prowadzenia.

Honda Monkey 125 ma rozstaw osi wynoszący zaledwie 1145 mm, a minimalny promień skrętu to zaledwie 1,9 metra. Masa z płynami i paliwem to zaledwie 104 kilogramy, a siedzisko znajduje się na wysokości 775 mm. Idąc z duchem czasu, na pokładzie pojawiło się oświetlenie LED, a także okrągły licznik LCD. Wisienką na szczycie tortu jest oczywiście klasyczny styl, który sprawia, że Honda Monkey jest jedyna w swoim rodzaju. Kierownica typu mini-ape, chromowane błotniki, pochylony wydech z wytłoczoną osłoną termiczną, grube opony, miękkie siedzenie, czy zbiornik paliwa w kształcie orzeszka - to wszystko sprawia, że Honda Monkey już samym wyglądem rozweseli nawet największego ponuraka. Motocykl jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych - Pearl Glittering Blue, Banana Yellow i Pearl Nebula Red.

Więcej informacji na temat Hondy Monkey 125 znajdziecie TUTAJ.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę