Honda Monkey 125 - nowe wcielenie synonimu miejskiej zabawy i beztroski
Honda Monkey to jeden z najbardziej kultowych motocykli, jakie kiedykolwiek powstały. Jego forma sprawia, że pomimo prostoty konstrukcji nie da się przejść obojętnie, kiedy zobaczy się go na ulicy. Stworzony w 1961 jednoślad miał być zabawką dla dzieci, a stał się jedną z ikon stylu.
Honda Monkey powstała w 1961 roku jako zabawka dla dzieci, która była napędzana silnikiem 49 cm3. Pierwsze "małpki" jeździły w tokijskim parku rozrywki Tama Tech, ale jak to z zabawkami dla dzieci bywa, szybko podchwycili ją dorośli. W 1963 ruszył więc eksport wersji z homologacją drogową. Początkowo motorower miał składaną kierownicę i sztywno montowane koła o średnicy 5 cali. W 1970 roku przyszła pierwsza rewolucja - Honda sprawiła, że można było zdemontować widelec, by łatwo wsadzić Monkey do bagażnika. Honda Monkey w formie motoroweru była produkowana do sierpnia 2017 roku, ponieważ przestała spełniać wymagania tamtejszych norm emisji spalin. Rozpacz po Hondzie o oznaczeniu Z50 nie trwała jednak zbyt długo, ponieważ już w 2018 roku przedstawiono Hondę Monkey na miarę XXI wieku, a na rok modelowy 2022 została ona mocno zmodernizowana.
Kultowa Honda Monkey 125 w nowej odsłonie
Skondensowana porcja zabawy, radości i pozytywnej energii, o wizerunku jedynym w swoim rodzaju!
POZNAJ NOWĄ HONDĘ MONKEY »Sercem Hondy Monkey 125 jest silnik o pojemności 124 cm3, który generuje maksymalną moc 9,4 KM, ale ważniejsze jest zastosowanie w najnowszej Hondzie Monkey pięciobiegowej skrzyni, ponieważ ta z 2018 roku miała tylko cztery biegi. Dzięki temu zabiegowi motocykl stał się bardziej przyjazny do pozamiejskiej jazdy. Maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 11 Nm. Deklarowana prędkość maksymalna to 91 km/h, ale z pewnością pojawią się osoby, którym uda się rozpędzić małą Hondę do prędkości przekraczających tę wartość.
Silnik oczywiście jest istotnym elementem Hondy Monkey, ale jednak pierwsze skrzypce gra tutaj forma, a ta nawiązuje do przodków. Szkieletem motocykla jest stalowa rama grzbietowa, która ma zapewnić równowagę między sztywnością i poczuciem elastyczności. Skok zawieszenia wynosi 102 mm, a maksymalny prześwit to 175 mm, a więc jest to całkiem przyzwoity wynik. Z przodu zastosowano widelec upside-down z goleniami o średnicy 110 mm, a z tyłu pojawiła się klasyczna konstrukcja w postaci amortyzatorów z dwustopniowymi sprężynami. Za hamowanie odpowiedzialne są tarcze o średnicy 220 mm z przodu i 190 mm z tyłu, a system ABS jest powiązany z... modułem pomiaru przeciążeń. To wszystko sprawia, że Honda jest nie tylko stylowa, ale także ma bardzo dobre właściwości jezdne. Zastosowanie kół o średnicy 12 cali jest dobrym kompromisem pomiędzy wygodą, kompaktowością konstrukcji i pewnością prowadzenia.
Honda Monkey 125 ma rozstaw osi wynoszący zaledwie 1145 mm, a minimalny promień skrętu to zaledwie 1,9 metra. Masa z płynami i paliwem to zaledwie 104 kilogramy, a siedzisko znajduje się na wysokości 775 mm. Idąc z duchem czasu, na pokładzie pojawiło się oświetlenie LED, a także okrągły licznik LCD. Wisienką na szczycie tortu jest oczywiście klasyczny styl, który sprawia, że Honda Monkey jest jedyna w swoim rodzaju. Kierownica typu mini-ape, chromowane błotniki, pochylony wydech z wytłoczoną osłoną termiczną, grube opony, miękkie siedzenie, czy zbiornik paliwa w kształcie orzeszka - to wszystko sprawia, że Honda Monkey już samym wyglądem rozweseli nawet największego ponuraka. Motocykl jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych - Pearl Glittering Blue, Banana Yellow i Pearl Nebula Red.
Więcej informacji na temat Hondy Monkey 125 znajdziecie TUTAJ.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze