Honda CRF450R 2017 - bez airforka i z zupe³nie nowym silnikiem
Oficjalna premiera ponoć w przeciągu dwóch tygodni.
Przenikliwi dziennikarze z VitalMX przyłapali produkcyjną wersję Hondy CRF450R przygotowywaną na przyszły sezon. Podczas zamkniętych testów w Południowej Kalifornii na motocyklu jeździł wielokrotny mistrz Japonii, wspierany przez Hondę Akira Narita. Chłopakom z VitalMX udało się zrobić zaledwie kilka zdjęć, ale na ich podstawie można wyciągnąć kilka ciekawych wniosków.
Po pierwsze, Narita używał prototypowej CRF przez cały sezon tegorocznych zmagań w japońskim motocrossie. To jednak pierwszy raz kiedy motocykl widziano w seryjnym malowaniu i najprawdopodobniej w seryjnej specyfikacji. Pierwsze co rzuca się w oczy to brak airforka z przodu. Według speców z amerykańskich mediów nowa CRF-a wyposażona była w widelec Showa, po części takie samo zawieszenie znajduje się w mniejszej CRF250R (tam jednak jedna z lag posiada komory z powietrzem, według VitalMX w nowej CRF450R obydiwe lagi posiadają tradycyjne rozwiązanie) Oznaczałoby to odejście od przeciętnie lubianego w USA rozwiązania z obecnego modelu.
Drugą dużą zmianą ma być zupełnie nowa jednostka napędowa. Plotkowano o możliwości zastosowania silnika z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, z którego korzystają wybrane zespoły wspierane przez HRC. Jednak jest prawie pewne, że Honda pozostanie przy sprawdzonym rozwiązaniu Unicam. Nowinką jest nowy system zasilania, który wymusił wiele zmian konstrukcyjnych. Przepustnica i dolot powietrza znalazły się nad amortyzatorem, z tyłu głowicy. Dzięki temu, bez konieczności obracania cylindra, można było skrócić i wyprostować drogę powietrza i paliwa, co ma przełożyć się rzekomo na 10% wzrost mocy. Z tego też powodu amortyzator powędrował niżej, zmieniło się jego mocowanie do ramy i do wahacza, a regulacja powędrowała na lewą stronę. Honda posiada także dwa tłumiki końcowe.
Na chwilę obecną nie wiadomo czy Honda zdecyduje się na elektryczny rozrusznik. W testowanym przez Naritę motocyklu takowego nie było, nie było także hydraulicznego sprzęgła z którego korzysta w wyścigach.
Więcej na temat nowej CRF450R powinniśmy dowiedzieć się w przeciągu dwóch tygodniu, tak przynajmniej prorokują amerykańscy dziennikarze (a w kwestii motocrossu wiedzą co mówią).
Foto: VitalMX
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzecrf 450 na 2017 nie bedzie miala airforka tylko tradycyjn± sprê¿ynê a dok³adnie bêdzie to 1 do 1 zawieszenie z przed kilku lat Showa A-Kit czyli ostatnie uzywane zawieszenie wyczynowe przez pro. ...
OdpowiedzPanie redaktorze,proszê o poprawienie tytu³u i opisu. Showa TAC jest to airfork. Wcze¶niej Honda u¿ywa³a KYB PSF.
Odpowiedz