tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CRF450R 2017 - bez airforka i z zupe³nie nowym silnikiem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CRF450R 2017 - bez airforka i z zupe³nie nowym silnikiem

Autor: Beavis 2016.07.28, 13:24 2 Drukuj

Oficjalna premiera ponoć w przeciągu dwóch tygodni.

Przenikliwi dziennikarze z VitalMX przyłapali produkcyjną wersję Hondy CRF450R przygotowywaną na przyszły sezon. Podczas zamkniętych testów w Południowej Kalifornii na motocyklu jeździł wielokrotny mistrz Japonii, wspierany przez Hondę Akira Narita. Chłopakom z VitalMX udało się zrobić zaledwie kilka zdjęć, ale na ich podstawie można wyciągnąć kilka ciekawych wniosków.

NAS Analytics TAG

Po pierwsze, Narita używał prototypowej CRF przez cały sezon tegorocznych zmagań w japońskim motocrossie. To jednak pierwszy raz kiedy motocykl widziano w seryjnym malowaniu i najprawdopodobniej w seryjnej specyfikacji. Pierwsze co rzuca się w oczy to brak airforka z przodu. Według speców z amerykańskich mediów nowa CRF-a wyposażona była w widelec Showa, po części takie samo zawieszenie znajduje się w mniejszej CRF250R (tam jednak jedna z lag posiada komory z powietrzem, według VitalMX w nowej CRF450R obydiwe lagi posiadają tradycyjne rozwiązanie) Oznaczałoby to odejście od przeciętnie lubianego w USA rozwiązania z obecnego modelu.

Drugą dużą zmianą ma być zupełnie nowa jednostka napędowa. Plotkowano o możliwości zastosowania silnika z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, z którego korzystają wybrane zespoły wspierane przez HRC. Jednak jest prawie pewne, że Honda pozostanie przy sprawdzonym rozwiązaniu Unicam. Nowinką jest nowy system zasilania, który wymusił wiele zmian konstrukcyjnych. Przepustnica i dolot powietrza znalazły się nad amortyzatorem, z tyłu głowicy. Dzięki temu, bez konieczności obracania cylindra, można było skrócić i wyprostować drogę powietrza i paliwa, co ma przełożyć się rzekomo na 10% wzrost mocy. Z tego też powodu amortyzator powędrował niżej, zmieniło się jego mocowanie do ramy i do wahacza, a regulacja powędrowała na lewą stronę. Honda posiada także dwa tłumiki końcowe.

Na chwilę obecną nie wiadomo czy Honda zdecyduje się na elektryczny rozrusznik. W testowanym przez Naritę motocyklu takowego nie było, nie było także hydraulicznego sprzęgła z którego korzysta w wyścigach.

Więcej na temat nowej CRF450R powinniśmy dowiedzieć się w przeciągu dwóch tygodniu, tak przynajmniej prorokują amerykańscy dziennikarze (a w kwestii motocrossu wiedzą co mówią).

Foto: VitalMX

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê