Honda CBR500R 2013 - sport kategorii A2
Oto kolejna z nowości Hondy na sezon 2013 przygotowana specjalnie dla przyszłych posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Tym razem jest to propozycja dla sportowo zorientowanych motocyklistów, którzy chcą jeździć pojazdem posiadającym owiewki i sportowy charakter.
Nowy dwucylindrowiec Hondy jest klonem modelu CB500F i podobnie jak on jest idealnie skrojony pod wymogi wchodzącej w UE w przyszłym roku kategorii dla młodych (wiekiem lub stażem) motocyklistów. Kategoria A2 dopuszcza moc 35kW (48KM) i CB500 dysponuje mocą 35kW. Motocykle w tej kategorii nie mogą być lżejsze niż 175kg na sucho, a CB500R dysponuje masą niewiele przekraczającą 175kg. Jeśli zatem przymierzasz się do motocykla pozwalającego na wykorzystanie w pełni możliwości jakie daje kategoria prawa jazdy A2, CB500R z pewnością będzie w centrum Twoich zainteresowań.
Dwucylindrowy, ośmiozaworowy silnik o pojemności 471cc i kwadratowej konfiguracji (67mm x 66.8mm) osiąga spory moment obrotowy 44 Nm już przy 7000 obr/min i zgodnie z zapewnieniami Hondy ma być bardzo oszczędny dzięki wykorzystaniu nowoczesnego wtrysku benzyny. Maksymalna moc osiągana jest przy 8500 obr/min. Rama pojazdu wykonana została ze stali, widelec teleskopowy ma solidną średnicę 41mm, przedni hamulec wykorzystuje pojedynczą tarczę o średnicy 320mm i dwutłoczkowy zacisk. ABS jest w standardzie.
CB500R, podobnie jak jego bliźniacze rodzeństwo ma być maksymalnie przyjazny początkującym kierowcom. Decydować ma o tym niska wysokość siodła (790mm) oraz konfiguracja układu jezdnego. Motocykl ma relatywnie duży rozstaw osi (1410mm), ale także ułatwiające prowadzenie (kąt główki ramy 25.5 stopnia i wyprzedzenie 102mm) parametry podwozia. Chociaż motocykl wygląda na stricte sportowy kierownica jest relatywnie wysoko, a podnóżki nisko.
Jedyną kwestią która nie pasuje do tego sportowego obrazu jest masa. Motocykl gotowy do jazdy waży „aż” 194 kg, co jest sporym wynikiem jak na 500-tkę (podobną wagę ma gotowa do jazdy CBR1000RR), ale nie jest to wynik niedopatrzenia, tylko unijnych wymogów. Jak już wspomnieliśmy maszyna do poruszania się z prawem jazdy kategorii A2 nie może ważyć na sucho mniej niż 175kg i CBR500R tyle na sucho waży…
Motocykl powstał przy wykorzystaniu podobnej filozofii jak znane już motocykle serii NC. Oznacza to, że jego konstruktorzy skupili się na tym co najważniejsze, unikając wodotrysków i niepotrzebnego podnoszenia kosztów. Honda zapowiada, że seria CB500 będzie dostępna w bardzo atrakcyjnych cenach. To może być prawdziwy hit sprzedaży w Europie.
Obok wersji CB500R, Honda zaoferuje ten motocykl również w wariancie CB500F i CB500X.
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze