tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR-R Fireblade SP 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR-R Fireblade SP 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne

Autor: Wojtek Grzesiak 2023.11.07, 13:59 Drukuj

Podczas targów EICMA 2023 Honda zaprezentowała aktualizację modeli CBR1000RR-R Fireblade oraz CBR1000RR-R Fireblade SP. W obu motocyklach wprowadzono zmiany konstrukcyjne, dzięki którym mają się jeszcze lepiej prowadzić i jeszcze lepiej hamować. Zmianie uległy też elementy aerodynamiki. Pojawi się też limitowana edycja specjalna.

Zaczynamy od silnika, gdzie maksymalna moc wzrosła z 216,9 KM przy 14 500 obr./min do 217,5 KM przy 14 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm i jest dostępny przy 12 000 obr./min. Takie same wartości będą również w modelu SP. Stopień kompresji podniesiono z 13.4:1 do 13.6:1. Zawory dolotowe mają średnicę 32,5 mm i są lżejsze w porównaniu z poprzednim modelem. Nowością są trzystopniowe progresywne sprężyny zaworów dolotowych i wydechowych.

NAS Analytics TAG

Płaty krzywkowe zostały pokryte powłoką Diamond Like Carbon, co zmniejszyło straty wynikające z tarcia o 35 proc. Średnice sworznia i czopa wału korbowego, co pozwoliło na zmniejszenie masy bezwładności o 450 g. Korbowody i płaty korbowodów z opracowanego przez Hondę kutego tytanu TI-64A są o 50 proc. lżejsze. Dodatkowo wyeliminowano konieczność używania nakrętek mocujących. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, to jej przełożenia zostały zmienione i skrócone dla lepszego przyspieszenia podczas wychodzenia z zakrętów.

Nowa elektronicznie sterowana przepustnica ma 2 silniki, co daje płynniejszą kontrolę podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. System kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control, który zapobiega uślizgowi tylnego koła ma 9 poziomów ustawień i został zoptymalizowany pod kątem nowego sposobu oddawania mocy. Do dyspozycji użytkownika są 3 tryby jazdy. Można konfigurować ustawienia mocy, hamowania silnikiem, HSTC i Wheelie Control. Dla ułatwienia startów w wyścigach zamontowano Start Mode, który ogranicza prędkość obrotową silnika do 6000, 7000, 8000 lub 9000 obr./min, więc motocyklista może się skupić na wyłapaniu odpowiedniego momentu na puszczenie klamki sprzęgła.

W obu wersjach pojawiła się ulepszona rama, która zapewnia lepszy balans sztywności. Konstrukcja jest lżejsza o 960 g w porównaniu z poprzedniczką. Dodatkowo zaoszczędzono 140 g dzięki skróceniu bolców trzymających silnik. W podstawowym modelu CBR1000RR-R Fireblade zastosowano widelec Showa Big Piston Fork z goleniami o średnicy 43 mm i amortyzator Balance Free Rear Cushion Light. Oba komponenty są w pełni konfigurowalne. Zaciski hamulcowe Nissin współpracują z Cornering ABS, który ma 3 tryby pracy - Standard, Track i Race. Zawieszenie jest wspomagane przez elektroniczny amortyzator skrętu Hondy, który jest kontrolowany przez czujnik inercyjny.

W wersji CBR1000RR-R Fireblade SP pojawił się widelec Öhlins 43mm NPX (SV) z nowym wnętrzem Spool Valve, które zwiększa stabilność. Półki wykonano z kutego aluminium. Z tyłu zamontowano amortyzator Öhlins TTX36 S-EC3.0 (SV). Układ hamulcowy zawiera m.in. zaciski radialne Brembo Stylema R, które współpracują z Cornering ABS. Tu również system ma trzy tryby pracy - Standard, Track i Race. Jest też elektroniczny amortyzator skrętu, ale tu pochodzi on od marki Showa.

Honda przeprojektowała też owiewki dla poprawy dynamiki. Zastosowano nowy kształt skrzydełek aerodynamicznych. Informacje na temat motocykla są pokazywane na wyświetlaczu o przekątnej 5 cali. Dodano też funkcję ochrony silnika przed uszkodzeniem. Po zimnym starcie obroty są ograniczone do 8000 obr./min i wzrastają do 14 000 obr./min, kiedy płyn chłodniczy osiągnie odpowiednią temperaturę. Pojemność zbiornika paliwa została zwiększona do 16,5 l. Honda CBR1000RR-R Fireblade waży 200 kg, wersja SP jest o 1 kg cięższa. Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition również waży 200 kg.

Dla motocykli przewidziano trzy pakiety akcesoriów. Pakiet HRC Race Kit jest przeznaczony tylko do użytku na torze. Poprawia osiągi silnika i polepsza prowadzenie. Zawiera m.in. komputer sterujący silnikiem od HRC, nową wiązkę, nową uszczelkę pod głowicą, sprzęgło, wyścigowy wydech i tylną oś z szybkozamykaczem. Pakiet Racing Pack zawiera osłony ramy i tank pad, siedzenie z Alcantary o zwiększonej przyczepności, osłonę zębatki, wysoką przyciemnianą szybę, ozdobne paski na felgi i korek wlewu oleju. Pakiet Comfort ma gniazdo USB-C, tank bag i tail bag.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê