G(sx-r)roźna KonkuR1encja Ludzie z Hondy rzucili 929 i 954 na głęboką wodę, w której grasowały dwa rekiny zwane R1 i GSX-R 1000. Jest też Kawasaki ZX9R, ale jego zęby nie są już tak ostre. CBR to ciekawy przypadek skonstruowania czegoś, co sprawia wrażenie łagodnego, a w rzeczywistości jest bardzo mocne.
W testach grupowych, obydwie Cebry są opisywanie jako dobre motocykle, ale nie na tyle dobre, żeby zagrozić pozycji Gixxera i R1. Dopiero w 2004 roku, kiedy Honda wypuściła pełnoprawną, litrową Cebre, u Yamahy i Suzuki zaczęło się obgryzanie paznokci. I słusznie, ponieważ wyjątkowo przyjazna dla użytkownika CBR1000RR spowodowała sporą dezorganizację w klasie tysiąc. Podsumowanie Japończycy sądzili, że Honda CBR929RR wystarczy, aby nadgonić za konkurencją. Niestety, nie udało się. Sytuacja wyglądała analogicznie w przypadku 954. Klientela poprostu chciała 1000cc, mimo że obydwie dziewięćsetki nie ustępowały pozostałym litrom. Obydwie Hondy padły ofiarą szaleńczego wyścigu za większą pojemnością. Czy to oznacza, że to rynkowe niewypały? Nie, to świetne motocykle, które były, są i długo będą doceniane przez motocyklistów. Jeżeli chodzi o jazdę na torze, to należy pamiętać, że od niewielkiego niedostatku pojemności ważniejsze są umiejętności jeźdźca. Stara prawda głoszona przez doświadczonych zawodników wyścigowych mówi :"Zamiast wydawać pieniądze na lepszy motocykl, kup więcej opon i trenuj". Ciekawostki : - W 954 dioda HISS przestaje świecić po 24 godzinach od wyłączenia stacyjki, aby oszczędzać akumulator. - Wersje amerykańskie nie są wyposażone w immobilizer (HISS) oraz w licznik chwilowego spalania na dole wyświetlacza - CBR 954 w wersji amerykańskiej jest wyposażona w większą o jeden ząb tylną zębatkę (43:42). - Ekonomizer, czyli wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, mówi nam ile przejedziemy na litrze, a nie ile spalamy na setkę. Wartość liczbę 100 podzielić przez liczbę wskazywaną przez wyświetlacz. Przykład: Wyświetlacz wskazuje 15 km/l (100/15 = 6,6). Spalanie wynosi 6,6 litra na 100km. Dane techniczne: Honda CBR 929 RR Pojemność | 929 cm3 | Średnica x skok tłoka: | 75,0 x 54,0 mm | Stopień sprężania: | 11,3:1 | Układ zasilania: | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI | Max. moc: | 108kW (147PS) /11000 min-1 (95/1/EC) | Max. moment obrotowy: | 103 Nm/9000 min-1 (95/1/EC) | Układ zapłonowy: | Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem | | Elektryczny | Rozrusznik: | 6-biegowa | Skrzynia biegów: | Łańcuch typu O-ring Nr 530 | Przeniesienie napędu: | 2.040 x 685 x 1.135 mm | Wymiary (dł. x szer. x wys.): | 1400 mm | Rozstaw osi: | 815 mm | Wysokość siedzenia: | 140 mm | Prześwit: | 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy) | Pojemność zbiornika paliwa: | 172 kg | Masa pojazdu w stanie suchym: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | Koło przednie: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | Koło tylne: | 120/70ZR17M/C(58W) | Opony przednie: | 190/50ZR17M/C(73W) | Opony tylne: | | Zawieszenie przednie: | 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm | Zawieszenie tylne: | Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm | Hamulce przednie: | Hydrauliczne, podwójne tarczowe 320 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Hamulce tylne: | Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Rama: | Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych | Kąt wyprzedzenia: | 23° 30' | Wyprzedzenie: | 100 mm | Honda CBR 954 RR Pojemność | 954 cm3 | Średnica x skok tłoka: | 74,0 x 54,0 mm | Stopień sprężania: | 11,5:1 | Układ zasilania: | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI | Max. moc: | 110kW (152PS) /11250 min-1 (95/1/EC) | Max. moment obrotowy: | 104 Nm/9500 min-1 (95/1/EC) | Układ zapłonowy: | Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem | Rozrusznik: | Elektryczny | Skrzynia biegów: | 6-biegowa | Przeniesienie napędu: | Łańcuch typu O-ring Nr 530 | Wymiary (dł. x szer. x wys.): | 2.065 x 680 x 1.125 mm | Rozstaw osi: | 1400 mm | Wysokość siedzenia: | 815 mm | Prześwit: | 130 mm | Pojemność zbiornika paliwa: | 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy) | Masa pojazdu w stanie suchym: | 168 kg | Koło przednie: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | Koło tylne: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | Opony przednie: | 120/70ZR17M/C(58W) | Opony tylne: | 190/50ZR17M/C(73W) | Zawieszenie przednie: | 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm | Zawieszenie tylne: | Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm | Hamulce przednie: | Hydrauliczne, podwójne tarczowe 330 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Hamulce tylne: | Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Rama: | Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych | Kąt wyprzedzenia: | 23° 30' | Wyprzedzenie: | 100 mm | | |
Komentarze 23
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam! Chcê wymieniæ tarcze przednie w cbr 954rr. Potrzebujê jednak warto¶ci momentów doci±gania ¶rub; tarcz, zacisków oraz ¶ruby osi ko³a. Proszê o pomoc, bo nie potafiê sam wyszukaæ. Dziêki z ...
OdpowiedzWitam! Chcê wymieniæ tarcze przednie w cbr 954rr. Potrzebujê jednak warto¶ci momentów doci±gania ¶rub; tarcz, zacisków oraz ¶ruby osi ko³a. Proszê o pomoc, bo nie potafiê sam wyszukaæ. Dziêki z ...
OdpowiedzPOSIADAM 929 OD 2 SEZONÓW SUPER MASZYNA NIEZAWODNA JAK NA OBECNA CHWILE POLECAM
OdpowiedzPozdrawiam fanów fireblade. Tak siê sk³ada ¿e mia³em przyjemno¶æ posiadania cbr 900 i 929 oraz obecnie 954, uwierzcie mi motocykle niezawodne. Ka¿dy z nich sprzedawa³em z ¿alem. teraz mam 954, ...
OdpowiedzLudzie to naprawdê s± jacy¶ dziwni ja tego nie rozumiem pier... jakie¶ g³upoty o CBR a tak naprawdê mo¿e nigdy nawet nie siedzieli za sterami takiej maszyny ludzie to teraz mnie pos³uchajcie ...
OdpowiedzWitam Kupi³em niedawno CBR-ke 929 poprzedni ¶miga³em na YZF 750R Szczerze mówi±c honda to rakieta w porównaniu do yamahy Ten motor jest stworzony do jazdy na kole narazie dostaje odemnie ...
Odpowiedz