tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR 929RR i CBR 954RR - w pogoni za litrami - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CBR 929RR i CBR 954RR - w pogoni za litrami - strona 2

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2008.12.23, 10:26 30 Drukuj

G(sx-r)roźna KonkuR1encja

Ludzie z Hondy rzucili 929 i 954 na głęboką wodę, w której grasowały dwa rekiny zwane R1 i GSX-R 1000. Jest też Kawasaki ZX9R, ale jego zęby nie są już tak ostre. CBR to ciekawy przypadek skonstruowania czegoś, co sprawia wrażenie łagodnego, a w rzeczywistości jest bardzo mocne.

NAS Analytics TAG

W testach grupowych, obydwie Cebry są opisywanie jako dobre motocykle, ale nie na tyle dobre, żeby zagrozić pozycji Gixxera i R1. Dopiero w 2004 roku, kiedy Honda wypuściła pełnoprawną, litrową Cebre, u Yamahy i Suzuki zaczęło się obgryzanie paznokci. I słusznie, ponieważ wyjątkowo przyjazna dla użytkownika CBR1000RR spowodowała sporą dezorganizację w klasie tysiąc.

Podsumowanie

Japończycy sądzili, że Honda CBR929RR wystarczy, aby nadgonić za konkurencją. Niestety, nie udało się. Sytuacja wyglądała analogicznie w przypadku 954. Klientela poprostu chciała 1000cc, mimo że obydwie dziewięćsetki nie ustępowały pozostałym litrom.

Obydwie Hondy padły ofiarą szaleńczego wyścigu za większą pojemnością. Czy to oznacza, że to rynkowe niewypały? Nie, to świetne motocykle, które były, są i długo będą doceniane przez motocyklistów.

Jeżeli chodzi o jazdę na torze, to należy pamiętać, że od niewielkiego niedostatku pojemności ważniejsze są umiejętności jeźdźca. Stara prawda głoszona przez doświadczonych zawodników wyścigowych mówi :"Zamiast wydawać pieniądze na lepszy motocykl, kup więcej opon i trenuj".

Ciekawostki :

- W 954 dioda HISS przestaje świecić po 24 godzinach od wyłączenia stacyjki, aby oszczędzać akumulator.

- Wersje amerykańskie nie są wyposażone w immobilizer (HISS) oraz w licznik chwilowego spalania na dole wyświetlacza

- CBR 954 w wersji amerykańskiej jest wyposażona w większą o jeden ząb tylną zębatkę (43:42).

- Ekonomizer, czyli wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, mówi nam ile przejedziemy na litrze, a nie ile spalamy na setkę. Wartość liczbę 100 podzielić przez liczbę wskazywaną przez wyświetlacz. Przykład: Wyświetlacz wskazuje 15 km/l (100/15 = 6,6). Spalanie wynosi 6,6 litra na 100km.

Filmy:
Honda CBR 929
prezentacja CBR 954 turbo
CBR 929 w trasie
CBR 954 RR Top speed

Dane techniczne:

Honda CBR 929 RR

Pojemność 929 cm3
Średnica x skok tłoka: 75,0 x 54,0 mm
Stopień sprężania: 11,3:1
Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Max. moc: 108kW (147PS) /11000 min-1 (95/1/EC)
Max. moment obrotowy: 103 Nm/9000 min-1 (95/1/EC)
Układ zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem

Elektryczny
Rozrusznik: 6-biegowa
Skrzynia biegów: Łańcuch typu O-ring Nr 530
Przeniesienie napędu: 2.040 x 685 x 1.135 mm
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 1400 mm
Rozstaw osi: 815 mm
Wysokość siedzenia: 140 mm
Prześwit: 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy)
Pojemność zbiornika paliwa: 172 kg
Masa pojazdu w stanie suchym: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło przednie: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło tylne: 120/70ZR17M/C(58W)
Opony przednie: 190/50ZR17M/C(73W)
Opony tylne:
Zawieszenie przednie: 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm
Zawieszenie tylne: Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm
Hamulce przednie: Hydrauliczne, podwójne tarczowe 320 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Hamulce tylne: Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Rama: Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych
Kąt wyprzedzenia: 23° 30'
Wyprzedzenie: 100 mm

Honda CBR 954 RR

Pojemność 954 cm3
Średnica x skok tłoka: 74,0 x 54,0 mm
Stopień sprężania: 11,5:1
Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Max. moc: 110kW (152PS) /11250 min-1 (95/1/EC)
Max. moment obrotowy: 104 Nm/9500 min-1 (95/1/EC)
Układ zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch typu O-ring Nr 530
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2.065 x 680 x 1.125 mm
Rozstaw osi: 1400 mm
Wysokość siedzenia: 815 mm
Prześwit: 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy)
Masa pojazdu w stanie suchym: 168 kg
Koło przednie: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło tylne: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium
Opony przednie: 120/70ZR17M/C(58W)
Opony tylne: 190/50ZR17M/C(73W)
Zawieszenie przednie: 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm
Zawieszenie tylne: Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm
Hamulce przednie: Hydrauliczne, podwójne tarczowe 330 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Hamulce tylne: Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Rama: Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych
Kąt wyprzedzenia: 23° 30'
Wyprzedzenie: 100 mm
Honda CBRz przodu 2
Honda CBRz tylu
Honda CBR954  3
Honda CBR954  1
Honda CBR929
Honda CBR929  1
Honda CBR954  4
Honda CBR954 devil
pejzazyk
w afryce
kocie uszy
suningowa polka
kokpit w nocy
NAS Analytics TAG

Komentarze 23
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê