tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR 1000RR kontra Kawasaki ZX 10R, czyli gwiezdne wojny - strona 3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CBR 1000RR kontra Kawasaki ZX 10R, czyli gwiezdne wojny - strona 3

Autor: Lovtza 2006.11.07, 15:01 4 Drukuj
Daj mu!!!

Po tym wyciskaniu soków i miąższu z maszyn wielu z was pewnie zapewne ogarnęło swoiste współczucie dla obu motocykli. Pytanie, czy my będziemy tak samo wyrozumiali, jak wy? Trudno to jednoznacznie ocenić przekazując maszynę, którą jeździł Wiczyński w ręce Raptownego. Jak dla mnie to krok z deszczu pod rynnę...

Potencjał Hondy do wygłupiania się za kierownicą motocykla (mam nadzieję, że nie przeszkadza wam nazywanie rzeczy po imieniu) jest ogromny. Guma na pierwszym i drugim biegu przychodzi sama z siebie. Motocykl jest lekki i łatwo nim operować, choć Raptowny zwracał uwagę na wrażliwość Hondy na boczny wiatr podczas szybkich lotów na kole. Świetne hamulce pozwalają na długie stoppie, a dzięki ich większej odporności na zmęczenie, niż ma to miejsce w przypadku 10-tki, można ten element trenować do woli. Kawasaki w tym zestawianiu wypada mimo to lepiej. Nawet jeśli trochę oporniej idzie stawianie jej na przednie koło, to długie szybkie gumy są jej żywiołem. Motocykl pozostaje stabilny i niewrażliwy na podmuch wiatru, bez problemu dokręcając się do dwóch stówek na gumie.

NAS Analytics TAG

Radość z jazdy

No właśnie, przecież tutaj przede wszystkim o to chodzi! W tej kategorii trudno jest wyłonić zwycięzcę. Oba te motocykle, choć należą do tej samej klasy, są od siebie różne, zwłaszcza jeśli chodzi o ich charaktery. Spokojna, opanowana Honda, która potrafi nienagannie zachować się w każdej sytuacji, a w przeciwnym narożniku zadziorne i lekko nieobliczalne Kawasaki.

Bezdyskusyjnie obie testowane maszyny to wspaniałe motocykle. Który jest jednak wspanialszy? Tutaj wszystko zależy od preferencji kierowcy. Jeśli lubisz precyzję prowadzenia, super hamulce i panowanie nad motocyklem w każdej sytuacji to spodoba ci się CBR 1000 RR. Tym motocyklem jeździ się łatwiej, wyciskanie z niego siódmych potów jest zdecydowanie bezpieczniejsze i bardziej przewidywalne. Nie można jednak dawać się zwieść spokojnemu charakterowi tego bolidu, bo jak pokazały nasze porównania, jest on zdumiewająco szybki minimalnie tylko ustępując Kawie w kwestii osiągów.

Zielona bestia to kąsek dla nieco innej klienteli. To motocykl, który nie tylko dobrze spisuje się na drodze, ale który też super wygląda. Ten sprzęt jeździ, jakby miał zainstalowane turbo i choć ma w sobie pewne braki w ogładzie odziedziczone po swym poprzedniku, to jazda nim dostarcza niezapomnianych wrażeń. Coś dla tych, którzy lubią ten dreszcz, jaki wywołuje dźwięk wyciąganej z granatu zawleczki.

Bartek po naszym teście skłaniał się w stronę Hondy, głównie z uwagi na lepsze podwozie. Mi ze względu na większe wymiary i lepszą aerodynamikę bardziej leżała Kawasaki. Niezależnie jednak od tego, na którym motocyklu siedziałem, cały czas miałem wrażenie, że jestem kilka stref czasowych poza granicą zdrowego rozsądku...

Dane techniczne


HONDA CBR 1000 RR KAWASAKI ZX 10 R
Typ silnika: Chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC Chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność: 998 cm3 998 cm3
Średnica x skok tłoka: 75 x 56,5 mm 76,0 x 55,0 mm
Stopień sprężania: 12,2:1 12,7:1
Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI Elektroniczny wtrysk paliwa
Max. moc: 126,4 kW/11250 min-1 (95/1/EC) 128,4 (175) / 11700 min-1 (95/1/EC) (134,6 (183) / 11700 z Ram Air)
Max. moment obrotowy: 114,5 Nm/10000 min-1 (95/1/EC) 115 / 9500 Nm/10000 min-1 (95/1/EC)
Układ zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
Rozrusznik: Elektryczny Elektryczny
Skrzynia biegów: 6-biegowa 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch typu O-ring Nr 530 Łańcuch typu O-ring Nr 530
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2030 x 720 x 1118 mm 2065 x 705 x 1130 mm
Rozstaw osi: 1400 mm 1390 mm
Wysokość siedzenia: 831 mm 825 mm
Prześwit: 130 mm 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy) 17 litrów (w tym 4 litry rezerwy)
Masa pojazdu w stanie suchym: 176 kg 175 kg
Koło przednie: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium 6-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło tylne: 3-szprychowy drążony odlew z aluminium 6-szprychowy drążony odlew z aluminium
Opony przednie: 120/70ZR17M/C(58W) 120/70ZR17M/C(58W)
Opony tylne: 190/50ZR17M/C(73W) 190/55ZR17M/C(73W)
Zawieszenie przednie: 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia
Zawieszenie tylne: Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm Zespolone typu UNI-TRACK z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu,regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia
Hamulce przednie: Hydrauliczne, podwójne tarczowe 320 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych Podwójne tarcze, 300 mm, zaciski czterotłoczkowe
Hamulce tylne: Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych Pojedyncza tarcza, 220 mm, zacisk dwutłoczkowy
Rama: Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych aluminiowa, podwójna spawana z ciśnieniowo odlewanych profili aluminiowych
kawasaki zx10r kierownica honda cbr1000rr kierownica
kawasaki zx 10 r liczniki honda cbr1000 liczniki
kawasaki zx10r tylne zwieszenie honda cbr1000rr zawieszenie ty
kawasaki zx10r wydech honda cbr1000rr wydech
kawasaki zx10r polka honda cbr1000rr polka
kawasaki zx10r akrapovic kawasaki zx10r owiewka
kawasaki zx 10 r zawieszenie przod honda cbr1000rr silnik
NAS Analytics TAG

Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê