Hiszpañska runda World Superbike pod patronatem Pirelli
Włoska firma oponiarska Pirelli będzie sponsorem tytularnym najbliższej edycji wyścigów World Superbike na torze Jerez de la Frontera, które odbędą się w dniach 20-22 października. Tytuł w głównej klasie WorldSBK zapewnił już sobie Jonathan Rea, ostra rywalizacja szykuje się za to w niższych klasach, w których następują ciągłe zmiany liderów.
Wyścigi na hiszpańskim torze Jerez de la Frontera będą przedostatnią imprezą w tym sezonie w cyklu Motul FIM Superbike World Championship. Wielu zawodników nie dotrze jednak na finałowe zawody w Katarze, stąd na torze Jerez dojdzie do wielu rozstrzygnięć. W królewskiej klasie Superbike trzeci tytuł z rzędu zdążył już sobie zapewnić niesamowity Jonathan Rea. Wyniki w pozostałych klasach oraz w rywalizacji konstruktorów są jeszcze otwarte.
W klasie Supersport 300 trwa zaciekły bój między dwoma kierowcami Yamahy, Markiem García (Halcourier Racing) i Alfonso Coppolą (SK Racing), których dzielą w tabeli tylko 4 punkty. Najbliższe wyścigi klasy World Supersport powinny za to wyłonić ostatecznego zwycięzcę. Prowadzi w niej w tej chwili Lucas Mahias (GRT Yamaha Official WorldSSP Team), a tuż za nim jest turecka gwiazda Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), która jednak z powodu fatalnego wypadku na torze Magny-Cours nie wystartuje w Hiszpanii. Z tego powodu jedynym zawodnikiem, który może pozbawić Mahiasa tytułu jest pochodzący z RPA inny kierowca Yamahy, Sheridan Morais (Kallio Racing). Ma on jednak do nadrobienia aż 32 punkty i musi liczyć na totalną katastrofę rywala. W europejskiej klasie Superstock 1000 pozostało trzech kandydatów do tytułu mistrzowskiego: aktualny lider Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing - Junior Team) ze 128 punktami, Florian Marino (PATA Yamaha Official STK 1000 Team) - 120 punktów, a także Toprak Razgatlıoğlu (Kawasaki Puccetti Racing) - 114 punktów.
Głównym sponsorem hiszpańskich wyścigów będzie firma Pirelli, która dostarczy również na tę imprezę ponad pięć tysięcy opon dla zawodników. Jerez de la Frontera jest dobrze znanym obiektem, funkcjonującym od 1985 roku. W tym roku przeszedł jednak kompletną renowację nawierzchni, a nowy asfalt wciąż pozostaje sporą niewiadomą. Pirelli przygotowało wersje rozwojowe opon na przednie koła dla klas Superbike (W0418 dla standardowej SC3) i Supersport 600 (W0379 dla SC2), które mają zapewnić większą odporność na ścieranie na ostrym, świeżym asfalcie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze