Harley-Davidson XRTT za 200 000 z³
Na początku lat "70 H-D zbudował motocykl, którym Cal Rayborn II rywalizował z sukcesami w mocnej, brytyjskiej serii Trans-Am Match Race Series.
Harley-Davidson nie jest pierwszą marką, która przychodzi do głowy, kiedy myślimy o sportach motocyklowych. Niesłusznie, ponieważ producent z Milwaukee to nie tylko ogromne tradycje we flat tracku, to także sukcesy na torach płaskich. Na początku lat ’70 H-D zbudował motocykl, którym Cal Rayborn II rywalizował z sukcesami w mocnej, brytyjskiej serii Trans-Am Match Race Series. Rayborn ścigał się na motocyklu opartym o silnik modelu XR750. XRTT posiadał przedni widelec Ceriani, tylne amortyzatory Girling oraz gaźniki Mikuni. Wyścigówkę obudowano laminatami i była jedną z bardziej aerodynamicznych konstrukcji tamtych lat. Wystarczy popatrzeć na niesamowity układ wydechowy, żeby zdać sobie sprawę, jak wiele uwagi poświęcono detalom.
Mimo wygrania połowy wyścigów przez Rayborna w 1972 roku, Harley szybko został wyparty z rywalizacji przez mocniejsze i technologicznie rozwinięte konstrukcje japońskie. Ekipa z Hi-Speed ze stanu Ohio poświęciła ponad 2 lata nad budowę idealnej repliki XRTT. Korzystali z oryginalnych planów konstrukcyjnych, opierając się głównie na oryginalnych częściach. Piorunujący efekt możecie zobaczyć na zdjęciach obok.
Motocykl będzie można wylicytować 9. stycznia na aukcji w Las Vegas. Szacuje się, że cena powinna przekroczyć 200 000 złotych.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze